Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltós kocsiknál...

Automata váltós kocsiknál miért szükséges csak indokolt esetben használni az N-et? Mikor kell egyáltalán?

Figyelt kérdés

[link]

Cikkben a 2. pont.

Ez így engem baromira összezavart, mert eddig is tudtam, hogy P-ben kell hagyni ha parkolunk és otthagyjuk a kocsit, D-be, ha sebességbe akarjuk (gondolom ilyenkor a fékpedál felengedése=kuplungcsusztatás és gáz a gyorsításhoz) illetve R logikusan hátramenet. Viszont a cikk szerint N-be pirosnál se kell berakni (mert nem használ a kocsinak), hanem ha jól értem D-ben kell hagyni és nyomni a féket, hogy ne menjen előre amíg zöldre nem vált? Ennek mi értelme van? Ha nem akarom a pirosnál nyomni a féket, akkor mit kell hogy kiválasszak? Meg akkor így mi értelme egyáltalán az N fokozatnak, ha megálláskor se célszerű használni, mert "a kapcsolómű gyorsabban elhasználódik, élettartama csökken." (idézve a cikk által). Jó lenne helyretennem a dolgokat mert baromira nem értem. Én manuális kocsiban mindig üresbe (N) szoktam tenni, ha látom, hogy 100 méterre piros van, de visszaváltva már nem érnék el odáig gázadás nélkül, illetve pirosnál logikusan üresbe teszem.



2020. okt. 27. 16:40
1 2
 11/17 ultraboy válasza:
pedig az oktatóm mindig azt kérte hogy parkolásnál N és kézifék
2020. nov. 18. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

Mit mondott az oktatód, miért van a P, ha nem használjátok?

P-be szokás rakni az előválasztó kart, az oktatók többsége is úgy tanítja, a te oktatód a kevés kivételek egyike volt.

2020. nov. 18. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 ultraboy válasza:
Inkább ne is beszéljünk az oktatómról. Jelentéktelen hibákon ugy kiakadt hogy üvöltött velem. Fétise volt a kormány fogás, szerinte rosszul fogtam pedig nem.... egy basz@atlan nő volt..Jobb is hogy megszabadultam tőle.
2020. nov. 18. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
Akkor azért rakatta üresbe a kart, és nem P-be :-D
2020. nov. 18. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 ultraboy válasza:
Lehet :D
2020. nov. 18. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

Nekem 8 éve az oktatóm úgy tanította, hogy a lámpánál üresben kell tenni a váltót, bal láb a kuplung felett, jobb kéz a váltó karon, sárgánál be kell tenni sebességbe majd zöldnél kuplung felenged, indulás...


Ez ugye kézi... nem rég óta van automatám, én lámpánál ebből kifolyólag üresbe azaz N-be rakom a váltó kart és fékpedál felett tartom a lábam, sárgánál fék benyom, váltó kar D-ben. zöldnél féket felenged...


Viszont parkolásnál tényleg ajánlatosabb a P állás, mert volt mikor simán D-ben hagytam, el is gurult, az automata váltó CSAK P állásban rögzít, egyéb esetben nincs olajnyomás álló motornál, nem fogja a tengelyt és el is gurul az autó... sajnos jártam már így. A váltót parkolásnál csak P-ben szabad hagyni, minden más veszélyes!

2020. dec. 9. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

#16#

Fölösleges az 1-2 perces lámpánál állásoknál kivenni D-ből, azzal a váltót nem kíméled, sőt... úgy minden egyes újra elinduláskor nulláról kell felépíteni az olajnyomást.

D+fék az ajánlott kombó, ha előre láthatóan csak rövid ideig kell állni

2020. dec. 9. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!