Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség az 5w30 és...

Mi a különbség az 5w30 és 5w40 olajok között?

Figyelt kérdés
Mindkét fajtát használhatom az autómba a gyár előírása szerint. Melyiket mikor érdemes használni?
2020. okt. 30. 20:19
 1/10 anonim ***** válasza:
88%
5w40 sűrűsége melegen nagyobb, mint az 5w30-é. Ha sokat mész vele városban, 5w30, ha inkább autópálya és országút, akkor 5w40.
2020. okt. 30. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Hosszú utakon jársz, 5W40, ha rövid utakon, akkor 5W30 (vagy akár 0W30, ha modern konstrukció).
2020. okt. 30. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

A melegoldali viszkozitás a különbség.

A fenti válaszok tükrében: az autómhoz (15 éves, tehát relatív mennyire számít modernnek) 0W30, 5W30, 0W40 és 5W40 a gyárilag ajánlott viszkozitás. 95%-ban autópályán járok, 220 km-es inga-utakon. Városban nem futkosok autóval. Ilyen használat mellett sem lesz feltétlenül baja a motornak a 30-as olajjal. Nekem szinte végig 5W30-as volt benne. 300k km-en túl sincs mérhető olajfogyasztásom. Az olajbeöntőn betekintve szép fényes fémtiszta minden.

2020. okt. 31. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Persze, szó sincs róla, hogy W30 olajjal meghal a motor, ha sokat mész pályán. De azt tudni kell, hogy nyáron, ilyen 35-40 fokban, ha keményen meghajtod az autót, akkor a W30-as olaj kb olyan állagú lesz, mint a víz. Túlhevül. De ehhez tenyleg nagyon le kell terhelni az autót (pl kisautóval, 4 személlyel és teli csomagtartóval megmászod a Transzalpinát). Ezért javallott a nehézlábúaknak inkább a W40 olaj, sportautókba akár W60as olajat is tesznek emiatt.
2020. okt. 31. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Utána kell olvasni konkrét fórumokon. Például PD TDI-be 5w40-et ajánlják, mert az 5w30-al el tud kopni a vezérműtengely bütyke.

Viszont az 5w40 meg magasabb hamutartalmú így a DPF-nek nem annyira jó.

2020. okt. 31. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Igen, a PDTDI-t én is tudom, hogy nem szabad W30-as olajat tenni bele. Szerintem azért, amit írtam fennebb is, hogyha nagyon felmelegszik, akkor túl híg lesz, és nem lesz megfelelő kenés. A PDTDI-nél pedig ugye elég egyedi megoldást alkalmaznak, a PD befecskendezőket a vezérműtengelyen található kis apró himbák hajtják, amik ha elkopnak, akkor megáll az autó, mert nem lesz befecskendezés.
2020. okt. 31. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Csak kíváncsiságból: mi a helyzet az újabb, 10 évnél fiatalabb autókkal, amikhez pl 0W20, 0W16-os olaj a gyárilag ajánlott? Azokkal nem szabad autópályázni megpakolva?

Vagy egy 2005-2010 között készült autó gyártástechnológia még annyival másabb, olyan őskövület? Már akkor is voltak évek óta bőven modern CR-dízelek, változó szelepvezérléses turbós benzinesek.

Nem kötekedésképp kérdezem, érdekel a téma.

2020. okt. 31. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Én konkrétan a PD motorokról beszéltem csak, nem általánosságban a 2005 előtti autókról. A 0W20 olajakat nem ismerem, mondjuk én nem is tenném az autóba.
2020. okt. 31. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

0W20 olaj például kell egy prince motorba. BMW-PSA közös fejlesztés.


CRTDI-t én Mobil1 5W30-al hajtom. Nulla olajfogyasztás 200.000 km alatt, olajcsere 10 ezrenként.

0W30 szvsz erre az éghajlatra felesleges. minusz 10 foknál hidegebb nem szokott lenni. Egyébként CRTDI már nem annyira érzékeny az olajra mint a PD TDI. Viszont az üzemanyagra az. Noname kúton nem szabad tankolni csak a nagyobb kutakon.

2020. okt. 31. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Én vagyok a 3-as és a 7-es. Ezt pont jónak írod! :D

Én válaszoltam hogy 5W30-as olajjal járok, 300.000 km felett tart a 2005-ös autó, 15.000 km-enként cserélve az olajat. Nem VW-konszernes autó, de szintén CR-dízel. Egy deka olajfogyasztás nincs. Tankolásnál kivétel nélkül prémiumot tankolok vagy a "kagylós", vagy az "osztrák" kúton. Gázolajszűrőt a gyári ajánlás felénél cserélem, Mahle, vagy MannFilter típusokra. ;)

0W20-as olaj nem olyan ritka. Amiről tudok, pl újabb, de még GM fejlesztésű turbós benzines Opelekbe, vagy bizonyos Fordokba is ez az ajánlott. Ezért kérdeztem, hogy azokkal mi a helyzet kánikulában autópályán, vagy hegymenetben megpakolva. Ott nem számít, hogy olyan mint a víz? Vagy milyen megoldás miatt kellhet ezekbe ilyen? Opelnél olvastam, hogy kezdetben ott is 5w30 volt, csak az LSPI miatti kedvezőbb tulajdonságok miatt váltottak 0w20-ra.

Nálunk telente volt már bőven -10 fok alatti hőmérséklet, pedig az ország déli részén élek, városi hőszigetben. A tavalyi tél valóban kivétel volt, akkor -6 foknál nem volt hidegebb. De ez nem jelenti hogy már soha nem is lesz. 2015 vagy 16 januárjában indítottam -17 fokban a jó öreg dízelemet. Pöccre indult. :) A külterületeken megvolt a -20 is.

2020. nov. 1. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!