Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért ragadtak le az emberek...

Miért ragadtak le az emberek a német autógyárak (Merci, BMW, Audi) magasztalásánál, ha a japán technológia (Toyota/Lexus) már utolérte, sőt, beelőzte őket?

Figyelt kérdés

Úgy érzem, hogy jelenleg mindössze azért van még ekkora presztízse ezeknek a német márkáknak, mert 20-30 évvel ezelőtt még valóban jobb minőséget képviseltek a japán autóknál, azóta azonban ez már nem állja meg a helyét, és az emberek mintha leragadtak volna az előző évezredben.

Ilyen kommenteket olvasok még mai napig is, hogy egy Lexus sehogyan nem említhető egy lapon egy Mercivel...


Ha csak a saját tapasztalatomból indulok ki, én gépészmérnök vagyok és dolgoztam már több autóipari/német multinál, és hát az egyikben például azt láttam, hogy tesztelik a konkurens japán technológia egyik alkatrészét és nem értik, hogy az miért bírja azt, amit az övék nem.

A megbízhatósági statisztikákról ne is beszéljünk, a Lexus már rég lekörözi bármelyik német autógyártót, ez is egy szempont a sok közül. Ráadásul egyes típusaiba még a prémium üzemanyag sincs megadva javasoltként, még egyszerű kommersz üzemanyaggal is több élettartama van, mint a BMW a legkímélőbb, legdrágább, legprémiumabb üzemanyaggal...

Ár is egy szempont, ebben is kedvezőbbek a japán autók.


Igazából nem értem ezt, hogy miért tartják még mindig a németeket menőnek, amikor a japán is hozza összességében azt a minőséget. Bizonyos dolgokban az egyik jobb, bizonyos dolgokban a másik.

Persze nem mindegy, melyik gyártóról beszélünk, itt is - ott is van kevésbé prémium márka, de azt az Opelhez kell mérni.



2020. nov. 12. 19:19
1 2 3 4 5 6
 31/54 anonim ***** válasza:
57%
A német autókat azért hiszik rosszabb konstrukciónak, mert itthon az aljanép mást sem vesz mint leroggyant 20 éves német exprémiumot, Lexust aligha. Ha minden suttyó 300 ezerért venne Lexust, akkor meg arra mondanák, hogy megbízhatatlan.
2020. nov. 12. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?