Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van e értelme 5w30 helyett...

Van e értelme 5w30 helyett 0w30 olajnak?

Figyelt kérdés
téli hidegimdítás szempontjából

dec. 15. 16:36
1 2
 1/18 Beviz Elek ***** válasza:
69%
Van
dec. 15. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
38%
Miért is?
dec. 15. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
44%
Van, de olyat tegyél bele, amit a kézikönyv ír. Nem véletlenül van az odaírva.
dec. 15. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 Beviz Elek ***** válasza:
0%

#2

Mert hidegen jobban szivattyúzható, kevésbé kopik a motorod.

dec. 15. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
82%
Mennyivel szivattyúzható jobban? Mérhető egyáltalán a különbség?
dec. 15. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
46%

Kíváncsisagból megnéztem a sae viszkozitási osztály táblázatát. A 0w olaj -35 fok alatt veszít a szivattyúzhatóságából, az 5w -30 fok alatt.

Nekem ugy tűnik semmi értelme 0w-re váltani, főleg mert ezen az éghajlati övön rendkívül ritka a -35fok.


Az az érzésem nektek lövesetek sincs az egész témához, csak közhelyekre alapoztok.

dec. 15. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 Beviz Elek ***** válasza:
61%

Taníts mester!


Vagy inkább ne, főleg hogy azt sem tudod mit olvasol. Nem azt olvastad hogy mikortól veszít a szivattyúzhatóságából, hanem azt hogy hány fokig szivattyúzható. Nagy különbség!


A viszkozitasa üzemi hőmersékleten ideális, a legjobb az lenne ha már az indítás során olyan lenne, ezt viszont nem tudják megcsinálni. A 0w30 is túl sűrű hidegen, de még mindig jobb mint az 5w30, idővel meghálálja a motor főleg ha sokszor indítják hidegen.

dec. 15. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
100%

Szóval te azt akarod mondani, hogy a -35 fokos olaj már nem szivattyúzható? Akkor hogyan indulnak be az autógyárak tesztautói amiket -50 fokos kamrában hűtenek napokig?

Szivattyúzható marad az, csak nehezebben boldogul vele a szivattyú. Az olajnak egy zsírtömbbé kéne összeállnia ahhoz hogy megszűnjön a szivattyúzhatósága.

Arrogancia: lvl-100

Háttértudás: NULLA!

dec. 15. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
100%

[link]


-20 fokon az 5w20as olaj hígabb maradt mint a 0w30.

A világ nem fekete és fehér, hogy a 0w-s jobb a hideg motornak.

Olyan olaj kell bele amit a gyártó előír. Nem pedig olyan amit egy gyakoris user jónak gondol.

dec. 15. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
16%

ami motorba eleve az 5/30-as olaj van előírva, azt meg sem szabad venni.

Az lófsz, nem olaj.

Varrógépbe esetleg, vagy retro kakukkosórát kenegetni.

dec. 15. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!