Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen elektromos autót...

Milyen elektromos autót vegyek évi 50 ezer kilométerre?

Figyelt kérdés
Már szinte naponta megkapom azt, hogy "miért nem veszel elektromos autót?", "miért szennyezed a környezetet dízel korommal?" és hasonlók. Az az igazság, hogy nem igazán vagyok tisztában az elektromos autókkal. Pár éve még az volt, hogy nagyon rövid hatótávval rendelkeztek, ami miatt számomra nem voltak használhatóak. Azt kell tudni rólam, a közlekedésemről, hogy van amikor nagyon sokat vagyok úton, valamikor meg keveset. Van hogy csak napi 50 km-t teszek meg, van hogy meg 5-600-at is, a munkámból kifolyólag. Ilyenkor számít hogy ne veszítsek sok időt (tempomat 140 alá nem adom autópályán). Töltési lehetőségem otthon van, mivel van zárt garázsunk. Az időmbe naponta menet közben nem fér bele 5-10 percnél több megálló. Ezek alapján milyen elektromos autó jöhetne szóba nekem? Árat első körben nem írok, szeretnék minden olyan típusról tudomást szerezni ami megfelelő lehet, és majd utána eldöntöm hogy azt megengedhetem-e magamnak.

jan. 6. 16:51
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Az 5-600km necces, de ha nem egyszerre teszed meg és közben tudsz tölteni akkor az se gáz. Tesla Model S meg E-Tron egész nagy hatótávval rendelkezik és villámtöltőkön is egész gyorsan tudnak tölteni.

Napi 50-re meg bármelyik megteszi.

De ha ennyire össze-vissza távolságokat tennék meg lehet nem vacakolnék még elektromos autóval.

jan. 6. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Ha van hogy 600 km-ert mész egy nap lehetőleg megálló nélkül,és nem kiszámítható mikor akkor nem való neked az elektromos autó.A Tesla újabb nagy akksis modellei úgy tudom tudnak legalább 500-at,talán 600-ig is felmennek de autópályán nagyon kétlem hogy tudná de akkor is mindig azon lennél hogy basszus megvan-e a hatótáv.Arról nem is beszélve hogy 20-30 milliós tétel lesz.
jan. 6. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Attól tartok, tempomat 140-be (pláne télen fűtéssel)egy napi 600km

nem fér bele biztonsággal egyikbe se...

Ne a katalógus adatokat nézd, ott nincsenek "részletek", már pedig abban van az ördög.

jan. 6. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 csirek2 ***** válasza:
100%

Ha 5-10 percnél több megállás nem fér bele és van amikor egy nap lenyomsz 5-600 kilométert is, akkor szerintem az egyetlen jelenlegi opció az a Tesla Model S Long Range Plus, aminek leírás alapján 652 km a hatótávja. De azért nagyon nem az olcsó kategória.

[link]

jan. 6. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
52%
Én valami plug-in hyibridet vennék. Valsz Toyotát.
jan. 6. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
40%

5-600km-re semmilyet. Egyik se tud annyit. Télen fűtés, nyáron hűtés, világítás, rádió, 140,stb. Ezt még nem tudja egyik se. Vegyél hybridet.

Amúgy a villanyautó csak menetközben szennyez kevesebbet. Mire legyártják, szervizelik, stb sokkal nagyobb az ökölógiai lábnyoma mint egy hagyományos autónak az egész élettartama során.

jan. 7. 06:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
67%
Hatos, az utolsó mondatodat mivel bizonyitod? Hogy a villanyautónak nagyobb a szénlábnyoma? Biztos, hogy nem, akkor sem, ha az áram, amivel tölt, szénerőműből származik. Ne mond már, hogy egy sokezer alkatrészt tartalmazó bonyolult belsőégésü motor gyártásához, olaj kitermeléséhez, finomitásához, szállitásához kisebb szénlábnyom tartozik mint az egyszerű villanymotor és akkkumolátor gyártásához. És még nem beszéltünk arról, hogy a benzint gázolajat kb:25-30% hatásfokkal tüzeljük el. Jelenleg a legkisebb szénlábnyoma az elektromos járműveknek van. Ennél kisebb csak akkor lesz, ha majd a vákumenergiát csatoljuk ki és közvetlenül vizzel megyünk.
jan. 7. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm mindenkinek a választ!

Hát akkor egyenlőre még maradok a dízelnél. Azt hittem már vannak ekkora hatótávú olcsó elektromos autók. Többen is mondták nekem hogy már mindenféle felhasználásra megfelelőek. De akkor majd legközelebb megkérdezem azt aki ilyet mond, hogy pontosan mit ért alatta.


#7: Én úgy tudom, de javítsatok ki ha nem így van, hogy egy elektromos autó legyártása sokkal több CO2 kibocsájtással jár, mint egy simáé. Beírtam a keresőbe azt hogy "co2 electric car vs diesel", és az egyik kép ez volt amit kidobott: [link] Szerintem erre gondolhatott a #6 is.

jan. 7. 15:31

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!