Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik környezetkímélőbb...

Melyik környezetkímélőbb megoldás, ha a jelenlegi autóm motorját generáloztatom, vagy pedig veszek egy új, használt autót?

Figyelt kérdés

Van egy 18 éves, alacsony fogyasztású, benzines Opelem Euro 4-es motorral. Olajat is szépen fogyaszt, de ez valószínűleg már a motor állapota miatt van. Pár százezer forintból generálozni tudnám, a váznak vagy nincs baja, vagy nem tudok róla. A felnik és a gumik is újak.


Ha figyelembe vesszük, hogy naponta, rutinszerűen hogyan és mennyit (km) vezetek, a legjobb alternatíva az elektromos autó lenne, amit még egyenlőre használtan sem tudok megfizetni. Nézegettem a plug-in és sima hibrid autókat a hasznaltauto-n, hát, talán az utóbbi még beleférne anyagilag, bár tartok egy rossz beruházástól és a hibás, méregdrága celláktól, plusz a benzines oldalnál is felmerülhetnek nem várt kiadások.


Mi a véleményetek? Pénzügyi döntést kell hoznom és őszintén kíváncsi lennék minden véleményre. Jobb, ha ezt az "öreg" kocsit felújítom, és várok még legalább 5 évet, hogy az elektromos használt piac is kinőlje magát, vagy egyáltalán mi a jó megoldás?


A kérdést szándékosan itt tettem fel, nem pedig az autós topicban, mert környezetvédelmi (tudományos) oldalról IS érdekelne, hogy melyik a jobb döntés?



2021. jan. 7. 08:05
A kérdező szavazást indított:
Újítsd fel a jelenlegit!
Vegyél egy használt sima hibridet!
Vegyél egy használt plug-in hibridet!
Vegyél egy használt elektromos autót!
Vegyél egy másik, hasonló korú, alacsony fogyasztású dízelt!
Vegyél egy másik, hasonló korú, alacsony fogyasztású benzinest!
Vegyél egy vadi új dízelest!
Vegyél egy vadi új benzinest!
20 szavazat
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%

csakis a felújítás. Az újabb használtautó vásárlás értelmetlen beruházás, mert tele van buktatókkal.


Amúgy jó irányba nézelődsz, ha elktromosra akarsz váltani. Az a jövő, a többi már kifutó...még a hibrid villany is..csak a tiszta villany ami járható út.


Például sok gyár rácuppant a hibridre, erre az unijó kötelezte a gyártókat, hogy jan.1 után kibocsájtott hibrideken legyen fekete doboz, mely méri a valós benzinfogyasztást, és küldi a jeleket egyyközponti ellenőrző szolgálathoz.

...aztán lehet fizetni..

Ez meglepte a hibridet gyártókat..nem véletlenül.

2021. jan. 7. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
100%
A felújítás. Oké hogy veszel egy újat ami kevesebbet szennyez, de a mostanit ugyanígy hajtani fogja valaki ami tovább szennyez.
2021. jan. 7. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:

Újabb autót akkor érdemes venni, ha legalább egy, de inkább 2 generációval újabbra tudsz váltani gond nélkül.

Én úgy értelmezem a mondandódat, hogy ez nem lenne meg, mert nem lenn pénz jó, drágább darabra és a szervizelése is gondot okozhat anyagilag.

Így marad afelújítás

2021. jan. 7. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 A kérdező kommentje:

Most egyébként az autót vettem 600 ezerért 8 éve, most kerülne a piacon 300-600 ezer között.


A jelenlegi autószerelő, akivel beszéltem kb. 500-600 ezer forinttal riogatott, hogy annyi is lehet a felújítás. Nem tudom.


Persze a kérdésem erre vonatkozott, hogy mi a környezetkímélőbb, egyértelmű, hogy a generál (vagy a blokk csere).


Asszem keresek egy másik szerelőt is, több száj többet mond.

2021. jan. 7. 10:09
 5/16 anonim ***** válasza:
100%

Nagyon keress másik szerelőt...

Egy Astra G, Corsa C motorgenerál 5-600k? Valami nagy lehúzás van abban. 100.000 alatt még szerintem komplett bontott motor is lenne bele

2021. jan. 7. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 Beviz Elek ***** válasza:

500-600ezerbe nem csak a motor van benne ugye?


Én egy használt hybridet vennék, a Toyota rendszere nagyon jó. Prius P3, Auris, CT200h, ha méretileg elég akkor Yaris. Ha úgy állsz anyagilag, akkor pedig egy értelmes plug-int, pl Ampera. A mostanit el lehet vinni a bontóba, később beolvasztják kiskanálnak, hiába nem (vagy alig) környezetszennyező megjavítani, a használat során jobban szennyez mint egy modernebb.

A mostani használt elektromosokban még nem bízom annyira. Vennék ha lenne rá keret, de azt biztosan nem anyagi megfontolásból tenném, 10 év múlva már nyugodtabban vennék néhány éves használtat.

2021. jan. 7. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:

Valóban, egy 2002-es gyártású Corsa C-ről van szó, csak már nem mertem kiírni a típust, mert annyi kérdést tettem fel eddig a kocsival kapcsolatban itt a GYIK-en, hogy mindenki "A Corsás gyerek" jelzővel fog majd rám hivatkozni. :)


Z10XE motorkód, 12 szelep, 3 henger, 43 kW / 58 LE, 973 ccm3.


Tehát, akivel beszéltem szerelő, ő csak a motor felújításra mondta az 5-600 ezer forintot.

2021. jan. 7. 10:52
 8/16 anonim ***** válasza:
100%
Újítasd fel valami olcsóbb helyen, nem kerülhet egy csapágyazás, gyűrűzés 500-600-ba egy C Corsa motornál. Ez az egyliteres motor eleve nem szennyezhet annyit, ennél már csak az elektromos tisztább.
2021. jan. 7. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
100%
H Astra motorgenerál 300 ezer volt két éve. Z14XEP
2021. jan. 7. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
35%
vegyél kerékpárt
2021. jan. 7. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!