Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan használjam az autóban...

Hogyan használjam az autóban a fűtést a digitális klímát helyesen?

Figyelt kérdés

Az autómban digitális klíma van, ami ugye inkább hőfokszabályzó, szóval az adott hőmérsékleten igyekszik tartani az utasteret.


A kérdésem az lenne, hogy a fűtőradiátor a motor hűtőkörére van kötve közvetlenül? Az oké, hogy a termosztát nem engedi ki a hűtőradiátorba a vizet, de a fűtőradiátort mi szabályozza, pláne digitálisnál? Folyamatosan kering benne víz, és ha bekapcsolom, akkor engedi be az utastérbe egy lapát? Klímánál mi a helyzet? A kompresszor bekapcsolása után a forró hűtővizet "leválasztja" az utastértől és helyét átveszi a hideg levegő? Ha valaki elmagyarázná nekem ezeket, azt megköszönném, mert nem tiszta.


Az a helyzet, hogy nyáron se használom a klímát gyakran, ezért rendbe is kellene majd rakni, mert tuti nem 100-as, ettől tekintsünk el most. Télen 3 gombot használok, az első ablak fűtés, ECON gomb benyomva, hogy ne kapcsoljon a klíma, és hátsó ablakfűtés. A ventilátor 3-as fokozaton, és 25 fok, ez üzemmeleg motornál mindig így van télen.



Az előbbi a kérdések a legfontosabb, de annyi lenne még, hogy csináljak hideg motornál? A párát értelemszerűen le kell nyomni valahogy, de azon kívül, hogy nehezebben melegszik, károsítja a hideg motort, ha be van kapcsolva a fűtés? Hallottam olyat, hogy hidegben is rá lehet bírni a klímakompresszort, hogy bekapcsoljon, mert hamar lekapja a párát. Ezt hogyan lehet. Mi ennek az egésznek a helyes módja, hogy lekapjam a párát is, és a motor a lehető leghamarabb bemelegedjen.


Olyanra is gondoltam, hogy veszek egy elektromos hősugárzót bele, aztán résnyire húzott ablakokkal cserélem a levegőt, közben fújom az ablakot, illetve felhúzom az ülésfűtést, amíg be nem melegszik a motor. Erre pedig az a kérdés, hogy mennyire károsítja a generátort, akksit? A motor az elektromos fogyasztóktól is lassabban melegedne, és maradjak inkább a rendes fűtésnél?



jan. 27. 23:52
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Joisten gyere le... Hogy lehet egy ennyire egyszeru dolgot ennyire tulgondolni, tulaggodni, tulbonyolitani?


Allitsd a digitklimat egy neked kellemes homersekletre, lehetoleg a kulso homerseklethez alkalmazkodva: nyaron ne legyen 5-6 fokkal hidegebbre allitva mint a kulso, telen futhetsz jobban. Ennyi. Ne azon parazz hogy jajj kopik, jajj mivel teszem a legjobbat, hasznald es kesz.

jan. 28. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Na jóisten, nem bírtam végigolvasni. Én a digitális klímát akkor állítottam be, mikor az autót megvettem. Azóta nem nyúltam hozzá. Tartja télen-nyáron a 21 fokot. Ja és kell a klíma télen is, ez az egyik oka, hogy télen nem a ronggyal hadonászok, hogy kilássak, mint sokan mások a klímás, drága autóban, full bepárásodva.
jan. 28. 00:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Ezt kicsit túlgondoltad. Beállítod a neked kellemes hőmérsékletet, a többivel nem neked kell foglalkoznod.
jan. 28. 02:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
57%

Én télen nem használom a klimát és sose párásodott még semmi.

Ilyenkor csak a fűtést adom rá és csak a fokozatokkal variálok.

jan. 28. 06:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

4es

De jobb a technikának is, ha megy a klíma.

jan. 28. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!