Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mivel szoktak bekenni a...

Mivel szoktak bekenni a hengerfej csavarokat?

Figyelt kérdés
Sok videóban látom hogy a hf csavarokat bekenik, valami gepzsir szerű anyaggal, mielőtt betekernek őket. Kérdésem, hogy miez a cucc, mire jó (nagyjából sejtem) és muszáj-e bekenni vele a csavarokat?
2021. febr. 7. 10:52
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Nem igazán szokták azt semmivel!!!
2021. febr. 7. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
Csavarrögzítő?
2021. febr. 7. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:

Fú itt eddig 2-ből 2 nagyon mellé. A semmivel kenésnél rosszabb csak a csavarrögzítőzés. Főleg, ha alu blokk. Azt legközelebb csak menettel együtt fogod kiszedni, sok sikert a felújításhoz.


Lehet kapni cuccokat direkt erre a célra kitalálva, ha valaki nagyon precíz és alapos akar lenni, akkor lehet azt használni, de tökéletesen megfelel az is, ha egy kis motorolajba mártod a csavarokat. Ezt egy volt kollégám javasolta még régebben, baromi okos figura volt 30 év tapasztalattal, úgyhogy én bátran megfogadom, amit ő tanít, így azóta a hengerfej csavarokat is így rakom.

2021. febr. 7. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 A kérdező kommentje:
Gondolom nehezebben gyógyul bele a blokkba.
2021. febr. 7. 11:59
 5/16 anonim ***** válasza:
#4 Pontosan.
2021. febr. 7. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

A mi szerelőink pl. réz-sprayt szórnak rá.

Az is segít "nem összegyógyulni".

Amennyiben viszont nem tőcsavaros a hf. rögzítése a blokkon, hanem rendes csavar húzza le, minden hengerfejezés alkalmával új csavart illik betenni, a régiek nyúlása miatt.

2021. febr. 7. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
#6 ez utóbbi ERŐSEN autófüggő!!!
2021. febr. 7. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

...tudom, de nálunk ez a "technológia". Új hf.: Új hf. csavarok.

Sőt, bizonyos számú kerékcsere után, illetve éves nagyszemlén -mivel légkulccsal húzzák meg az anyákat- a tőcsavar is, és a kerékanya is repül.

(közforgalmi autóbuszokról beszélek).

2021. febr. 7. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

Rézpasztát szoktak rákenni a menetre, én sosem szoktam, mivel gyakorlatilag lehetetlenség az olajat teljesen kiszedni a zsákfuratokból.

Pedig más a lehúzása olajosan, mint szárazon a csavaroknak.

Szárazon lehúzásnál rizikós, hogy kivételnél törik a csavar.

Főleg ilyen fütyiblokkos benzineseknél, ahol M8-as csavarokat használnak. (pl opel z12xep, z14xep)

Lényeg, hogy gyári csavar, fokmérő, és szigorúan a HF tömítés leírása szerint(ha van)

2021. febr. 7. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

Csavart érdemes cserélni, mert nem drágák, de kötelezően csak a szögrehúzósat kell. A nyomatékra húzósakat nem, csak javasolt.


Olajjal szokás amúgy bekenni, de csak nagyon picit, mert ha tocsog rajta akkor fel tud ülni rá a helyére betekerve és nem lesz jó a nyomatékérték.

Az olaj nemcsak a gyógyulás miatt kell, hanem a papíron megadott nyomatékértékek olajos menetre vannak megadva, száraz menettel hamarabb eléri, tehát nem lesz annyira meghúzva.

2021. febr. 7. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!