Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy autó ha sokat áll az nagy...

Egy autó ha sokat áll az nagy gond?

Figyelt kérdés
Nézegettem fél éve egy kocsit ami tetszik. És még mindig hirdeti az autókereskedés. Szerintetek ott elviszik a kocsikat 2 hetente kb egy körre vagy valami? Mert beállhatnak rajta a csapágyak stb...

#autó #kereskedés #Sokatáll
2021. febr. 14. 06:55
 1/7 anonim ***** válasza:
90%

Nem viszik sehová. Minek? Majd a vevő elviszi, oszt jónapot.

A csapágyaknak semmi bajuk nem lesz.


Talán az aksit feltöltik, de inkább kiveszik, aztán ha kell, vissza. Ennyi.

2021. febr. 14. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
90%

Csapágy magában nem tud beállni,ahoz egy ferde tengely vagy egy törés kell .

Semmi baja nem lesz ha áll egy helyben az autó .

2021. febr. 14. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
72%
Annak az autónak, ha már fél éve ott áll, nem az lesz a legnagyobb baja, hogy ennyit állt. Hanem az ok, amiért ennyit állt...
2021. febr. 14. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
83%
Az aksi halhat meg, valamint a fékek rozsdásodása lehet probléma.
2021. febr. 14. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
84%

A közhiedelemmel ellentétben semmi baja nem lesz egy autónak, ha áll pár hónapig.


Ahhoz éveket kellene mozdulatlanul állnia, hogy összerohadjanak a csapágyak vagy ilyesmi.


Itt tényleg inkább amiatt kéne aggódni, hogy fél év alatt miért nem vette meg senki az autót.

2021. febr. 14. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Igen, lehet nagy gond. Pl. Fiat Multiair hidraulikus szelepvezérlésből pár hét állás után annyira lefolyik az olaj a teknőbe, hogy hiába próbálsz indítózni, nem történik semmi, csak nyomod be a benzint a hengerekbe. Van gyári procedúra az újraindítására (nyilván légteleníteni kell és feltölteni olajjal), de jellemzőbb, hogy a laikus vevőket lehúzzák a szervizek 3-400 ezer forintos teljes cserével, mondván hibás az egész.

Aztán az elektromos és hibrid autók hajtóakkumulátorai szintén nem szeretik az egy helyben álldogálást, 2-3 hónap, ilyen hideg időben inkább 2-3 hét parkolást engedélyez a legtöbb gyártó, utána tilos rögtön beindítani, töltőre kell rakni. Nyilván ezek az időtartamok erős biztonsági faktorral vannak meghatározva, de mondjuk 1 év állás után már jó ha 50% esélyed van megmenteni egy lemerült li-ion akksit, az önkisülés végez vele. Bizonyos típusoknál egyszerűen le lehet csatlakoztatni a hajtó akksit (s ezt elő is írják), de egy használt autó kereskedés nem feltétlen fog rá figyelni, a gyártói garancia pedig ugrik ha sokáig nem mennek a járművel.

Direkt TPMS, kódkártya, indítókulcs, gombelemes biszbaszok szintén szeretnek pont akkor lemerülni, mikor szükséged lenne rájuk - inkább a nagy számok törvénye, sem mint a használat hiánya miatt. Általában nem drága dolgok, de van, amelyiket érdemes inkább márkaszervizre bízni mekkmesterek gányolása helyett.

Üzemanyagrendszerek problémái szintén nagyon gyakoriak, akár benzin akár diesel motorok esetén - hiába az új szűrő, a bio adalék idővel külön válik az alap kőolaj terméktől, magyarán molekuláris szinten más tulajdonságokkal rendelkező üzemanyagot fog befecskendezni, aztán a változó oktánszámhoz vagy tud majd alkalmazkodni a motorvezérlés, vagy nem (elvileg kéne neki, de a gyakorlat nem ilyen egyszerű). Persze minden autónak zárt üzemanyagrendszere van, szóval a lehető legideálisabb körülmények az üzemanyag tartós tárolására (az etanol hiába higroszkopikus, nem kerülhet víz az üzemanyagtartályba, ha zárva van a tanksapka, ez városi legenda), de a mai bioüzemanyagokra még így is csak 6-12 hónap élettartamot adnak meg az olajtársaságok.

2021. febr. 14. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Egy Audi A4 2.5 Tdi ről lenne szó.1998 as
2021. febr. 15. 10:23

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!