Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzin vagy gázolaj készül...

Benzin vagy gázolaj készül több a kőolajból?

Figyelt kérdés
Ha van mondjuk 1 liter olajam, benzin vagy gázolaj lesz több belőle? Esetleg ugyanannyi, vagy gázolaj több?

febr. 17. 18:16
 1/6 anonim ***** válasza:
16%
Biztos, hogy gázolaj sokszor több készül. Lényegesen több gázolaj fogyasztó van. Millió kamion, teherautó, mozdony, mezőgazdasági gépek stb.
febr. 17. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 John_McClane ***** válasza:
62%

Ez nagyban függ a kőolaj összetételétől is. Ugyanabba a frakcionált lepárlóban készül mindkettő, nincs olyan hogy melyikből akarsz többet készíteni mert teljesen más a szénláncuk... :D


[link]

febr. 17. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
77%

Szerencsére (vagy nem) a kémia nem úgy működik, hogy amelyik fogyasztóból több van, ahhoz alkalmazkodik az anyag.

A benzinbe minden rövid szénláncú szénhidrogén benne van. A gázolajban a közepesek, ami egy szűkebb sáv.

Ahogy írják, a nyersolajtól is függ, hiszen annak sem állandó fix az összetétele. De általában benzinből valamivel többet lehet lepárolni, mint gázolajból.

febr. 17. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
64%
A benzin rövid szénláncú anyagokból áll. Ha nem elég, ami lejön lepárlással, krakkolással még lehet további rövid szénláncú anyaghoz jutni. Visszafelé nem működik, szénláncokat szétszedni lehet, összeragasztani nem.
febr. 17. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Igen, ez is igaz.
febr. 17. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 Il Professore ***** válasza:

Változtatható egy szűk határon belül, hogy milyen mennyiségű készterméket akar gyártani a finomító, de egy hordó (158 liter) jó minőségű kőolajból lesz 35-45% benzin és 25-30% diesel olaj. Jelentős még a fűtőolaj (10-15%), bitumen (4-8%) és az LPG (2-3%) valamint polimerek (szintén 2-3%) aránya. A válság előtt a jet fuel és kerozin arányát is igyekeztek magasan tartani, ebből is lehetett olyan 8-10%-ot finomítani, de mivel fele annyi repülő sem repül manapság, mint 1 évvel ezelőtt, ezért teljesen beesett a kereslet, csurig vannak a tartályok, a repülési üzemanyag meg semmit nem ér, szóval most igyekeznek újrafinomítani és alternatív termékekben hasznosítani amit lehet.

Viszont 2 megjegyzés:

1) Ha soknak tűnik a benzin és kevésnek a diesel aránya az azért lehet, mert ennek egy részét nem Európában értékesítik, hanem viszik az USA-ba ahol meg pont benzinből van hiány és dieselre nincs akkora szüksége a járműállománynak. Nem véletlenül kezdték el Európában a '80-as, '90-es években nyomatni a diesel személyautókat a gyártók, ezen az egyszerű drága benzint olcsó dieselre kereskedelmen a TOTAL, Shell, BP óriásit kaszált. Nyilván ennyi diesel Magyarországon is kevés lenne, de mi nem nagyon szoktunk tengerről dieselt beszerezni, az oroszoktól vesszük a felesleget (akik meg nyilván Ázsiába értékesítenek több benzint és Európába több dieselt).

2) A kőolaj nem fog elfogyni a közeljövőben, de a legjobb kőolaj lelőhelyek amikből ilyen nagy arányban lehet üzemanyagot finomítani bizony már most is eltűnőben vannak, s palaolajból, olajhomokból meg egyéb helyettesítő forrásokból nem lehet majd ilyen arányban üzemanyagot finomítani, ezek az arányok 40-50 (de akár 20-30) éven belül is drasztikusan vissza fognak esni és a bitumen valamint olcsóbb termékek részesedése fog nagyon megugrani. A kanadai mezők (amiknek felfuttatását épp most puccsolták meg az amcsik a csővezeték ellehetetlenítésével) vagy épp a venezuelai olajtartalék nagyon gyenge minőséget képvisel, szóval nem szabad állandóként tekinteni ezekre a kihozatalokra.

febr. 17. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!