Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes egy régi autóba...

Érdemes egy régi autóba beszállni?

Figyelt kérdés
Minden értelemben? Egy régi Toyota a nagy álmom a 80-as évekből, 1-2 millióért külföldön látszólag egész szépeket találni, Carina, Corolla, stb. Papámnak volt egy T150 Carinája, így az emlékek miatt is beszereznék egyet. Pénz adott, de azért laikus vagyok a témában. Valaki azt mondja, lehetőleg rendszeresen, akar naponta használni kellene függetlenül attól, hogy öreg, míg mást azt, hogy inkább csak álljon bent a garázsban, s találkozókra menjek vele. Kinek van igaza? Garázs van. A lényeg, hogy régi, 35 év körüli Toyota legyen.
febr. 21. 09:20
 1/10 anonim ***** válasza:
80%

Nyilván nem érdemes. Egy tucat Toyota nem lesz értékes. Tehát pénzt keresni nem fogsz rajta.

Ha neked ez az álmod, és jut mellette a gyereknek új cipőre, akkor miért ne. Valaki elcigiz, kávéz ennyit 1-2 év alatt. De akkor nem megéri, meg érdemes kulcsszavakkal kell keresni.

De ugyanez igaz kb minden autóra ami nem effektív hasznot termel (munkábajárás, munkaeszköz) és a minimumnál többe kerül valamiért.


Ettől függetlenül, ha neked ez az álmod, és mint hobbi, szórakozás tekintesz rá, megengedheted magadnak, akkor lelked rajta. Én is tartanék szívesen 20+ éves hobbi autót, de még nincs garázsom. Majd talán egyszer. Szóval megértelek

Egyébként ilyeneket szerintem pár hetente érdemes megjáratni, szigorúan, tiszta, száraz időben. Feltéve ha a minél további állagmegóvás a cél.

febr. 21. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Kellemes utakon jó lehet ilyenekkel menni, de a kérdés h hol vannak kellemes utak. Ausztriában esetleg.
febr. 21. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Hát, a te esetedben szerintem senkinek nincs igaza. Ilyen autót nem nagyon szabad vennie laikusnak, mert a javíttatás nem olyan egyszerű, mint ahogy egy népautóval begurulsz a helyi szervizbe. Ebből kifolyólag ilyen autót olyanok szoktak venni, akik rendelkeznek megfelelő szakértelemmel, hellyel, felszereltséggel és legfőképpen kapcsolatokkal, hogy az autót maguk tudják karbantartani. Mivel te ilyet nem tudsz, ezért számodra az lehet a logikus, hogy garázsban tartod hobbiautónak (vasárnapi kiruccanások, találkozók, stb), viszont a garázsban tartásnak is megvannak a maga hátrányai, amikkel szemben karban kell tartani az autót. Egy biztos: folyton hajtós/melóba járós autónak felejtsd el.
febr. 21. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Valóban egy ilyen régi autó vétel az ön tökönrugással egyenlő. Ha valami baja lesz alkatrészt sem biztos hogy találsz hozzá akármelyik bontóba és ha akad is horror áron fogod megkapni. Másrészt ilyen régi autó napi használósnak alkalmatlan. Az ha néha elmész vele egy kanyart meg találkozókra kiugrasz vele esetleg vagy havonta egyszer megjáratod egy 30-40 km-es kört mész vele arra jó. De arra hogy napi szinten használd boltba járósnak meg munkába járósnak annak értelme sok nincs. Az autó úgy elfog használódni hogy amik alapból kopó alkatrészek vannak benne azokat nem fogod győzni cserélni és lehet már kapni sem fogsz hozzá.
febr. 21. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Ezek még a kvázi elpusztíthatatlan Toyoták de már 35-40 évesek. Természetes hogy a műanyag/gumi alkatrészek elöregednek és tönkre mennek. Karosszéria elem sincs hozzá ha törik szóval elég rizikós.
febr. 21. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Akkor marad a makett, csak találjak egyet. Köszi a válaszokat!
febr. 21. 18:47
 7/10 anonim ***** válasza:
Simán bevállalnám, ha van ezen kívül másik autó is a családban. Nekem is egy régi ázsiai autóm van, garázsban tartom, mindig bújom a netet, hátha találok hozzá valami alkatrészt, vagy valamit amivel fejleszteni tudom. Igyekszem csak száraz, jó időben használni, ha rossz az idő ott a családi autó vagy a bicikli. Ezáltal minden egyes utazás felértékelődik, egy ünnep, alig várom, hogy mehessek vele :-) Csak 100-as benzint használok, olajcsere 8000km-enként, vagy évente, természetesen alvázvédőzve van, használat után mindig kitakarítom és szárazra törlöm a kerékjárati íveket. Napi használatra is tökéletesen alkalmas lenne, de sajnálnám, viszont kiállítási darabnak meg már túlzottan féltenem kellene, így egy arany középutat választottam, barátaim is imádják. Amikor hozzám került totál laikus voltam, de azóta rengeteget tanultam róla, egy angol nyelvű szervizkönyvet is sikerült beszereznem, ezáltal pár dolgot magam is meg tudok oldani rajta. Amit nem, azt meg az általam "útközben" megismert szakemberekre bízom (nagyon kevés olyan van, aki hozzányúlhat, csak arra merem rábízni, aki hozzáállásával azonosulni tudok). Dióhéjban ennyit, órákat tudnék még mesélni
febr. 21. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Igen, kifelejtettem, van elsődleges autó, gyerek nincs, s nem is akarok. :)
febr. 21. 20:50
 9/10 A kérdező kommentje:
Alkatrészből viszont van bőven Autodocon.
febr. 22. 19:50
 10/10 anonim ***** válasza:
Látom hezitálsz még :-)
febr. 22. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!