Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Megéri a continental gumi egy...

Megéri a continental gumi egy öreg 1.4-es f astrára?

Figyelt kérdés

Első kocsi, mivel elég gány gumikkal vettem, ezt rögtön cserélném is.


Alapvetően úgy vagyok hogy gumival nem szórakozunk, az a kapcsolat köztem meg a talaj közt, megveszem a drága continentalt.


Kérdés, van értelme? Nem egy erőgép a jármű a maga 60 lovával, és pályán se fogom használni.



2021. ápr. 2. 22:31
1 2
 1/17 anonim válasza:
100%
há hogy a fasz*omba ne
2021. ápr. 2. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
100%
Vegyed, abból baj nem lesz.
2021. ápr. 2. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
100%
Az, hogy 60 lóerő semmit nem számít, a baleset elkerüléséhez az esetek 99 százalékában fékezni kell, nem gyorsítani. A fékek meg még a régi astrán is vannak olyanok, hogy "ki tudják használni" a jobb gumit.
2021. ápr. 2. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
100%

Mivel a gumi és fék az autó legfontosabb alkatrésze, igen, megéri.

De ha nincs keret külön nyárira, vagy nem mész sokat, akkor prémium 4 évszakos is jó döntés.

2021. ápr. 3. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 krwkco ***** válasza:
79%

Szerintem nem kell misztifikálni a gumik jelentőségét. Ha akarod vedd meg.

Vagy vegyél olcsóbbat. Az a jó sofőr, aki alkalmazkodik a körülményekhez. Az esőhöz, a sárhoz, a hóhoz és a gumihoz. Az első három sokkal több befolyással bír a vezetésre, mint a gumi, mégsem esünk le az útról nap mint nap, ha változik az időjárás.

2021. ápr. 3. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
51%
Sokan nem értenek egyet vele, de én inkább vennék prémium négyévszakos áráért egy-egy olcsóbb téli-nyári szettet.
2021. ápr. 3. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
100%
#5: Ha a piros lámpa felől behajtanak elé, és a rossz gumi miatt nagyobb a féktáv, ahhoz a jó sofőr hogyan alkalmazkodik? A jó sofőr tudja hogy gyenge minőségű a gumija, és ezért a zöld lámpánál is 30-al megy?
2021. ápr. 3. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 krwkco ***** válasza:
72%

OK. Nézzük ezt a helyzetet. Hirtelen megjelenik előttünk valami. Vegyünk egy országúti kereszteződést.

A jó gumi féktávja 100 km/h-nál legyen 34m, a gyengébbé 38m.

Ezt úgy szokták értelmezni, hogy a jó gumival pont megállunk a másik kocsi előtt, a rosszal meg 4 métert túlmegyünk rajta.

De a gyakorlati eset nem ez.

A jó gumival 2,45 másodperc kell a fékezésre + 1 másodperc az észlelésre.

A gyengébb gumival 2,74 másodperc kell a fékezésre + 1 másodperc az észlelésre. Tehát egy teljesen előreláthatatlan esetben akkor okozunk balesetet a gyengébbel és kerüljük el a jóval, ha az előre észlehetetlen akadályt 3,45 és 3,74 másodperc között látjuk meg. És csak a teljesen előreláthatatlan esetnél van így. A különbség csak 0,3 másodperc. Hány esetben fordul ez elő egy gumi élettartama alatt?

Vagy hány km/h-val kell 100-nál lassabban mennünk, hogy 34 méter alatt megálljunk a gyengébb gumival? (Itt is csak egy teljesen előreláthatalan helyzetről van szó.) 5-tel. Vagy 55 helyett 52-vel. És csak akkor, ha az úton előfordulhat váratlan akadály. Pl kereszteződéshez közelítünk.

Nem kell túlmisztifikálnunk a gumi szerepét.

2021. ápr. 3. 01:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
0%
Jó gumi a Continental, de szerintem annyival nem rosszabb nála pl egy Hankook, hogy 20 ezerért olcsóbban ne lehessen bevállalni.
2021. ápr. 3. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
67%

Jól gondolod. Gumin soha nem spórolunk! Nincs sehol előírva, hogy a forgalmi szituáció miatt vészfékezésre kizárólag csak bivalyerős új autók kényszerülhetnek. A lóerő se jelent sokat. A gumik nem tudják, hogy milyen motor van az autódban, azaz fékezésnél a mozgási energia számít, ami a tömegből és a sebességből adódik, nem sok köze van a teljesítményhez. Ha csúszós az út, feltétlenül pályatempó sem kell, hogy elinduljon alattad az autó hátulja egy kanyarban a tapadásvesztés miatt.

Ha ez számít a 16 éves H Astrám se egy aszfaltszaggató, nem is fiatal. A téli gumim jelenleg: Continental WinteContact TS860, 205/55R16, 2018-as gyártás, a nyári: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, 225/45R17, 2016-os gyártás.

Elhiheted hogy én sem húszezresekkel vagyok kitömve. Egy jó gumiszett 100eFt kb, egy olcsóbb kategóriás mennyi? Az sincs ingyen. 70-80e? Ha úgyis venni kell és nem kell évente cserélni, akkor az én szememben ha a biztonságról van szó ez már nem különbség. Egy tank üzemanyag ára.

Szóval ha megteheted és nem amiatt kell hó végén szárazkenyéren élned, akkor mindenképp javaslom a minél jobb abroncsot.

2021. ápr. 3. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!