Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kell többet szerelni...

Miért kell többet szerelni egy 2 ütemű motort?

Figyelt kérdés
Miért romlik el és miért kell gyakrabban felújítani? Nemrég vettem egy 50-es Derbi Sendát, ezért kérdezem.

ápr. 3. 20:15
 1/10 anonim ***** válasza:
55%

A kétütemű kétszer annyit pörög mint a négyes társa, Valamint magasabb fordulaton robogóknál, mint az általad említett senda.



Valamint nincs saját kenése, a benzinbe/külső tartályba megy az olaj..

4 ütemben pontosabb a benzin- levegő keverék aránya (egeshő miatt fontos).

De egy normálisan használt 2t-t, ami nem egy leharocolt bontó szökevény, vagy egy végletekig tuningolt 50es nem kellene különösebb problémákat tapasztalni.

Esetleg ha lefelé nem motorféket használsz, akkor nem kellene szerelni😁

ápr. 3. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
A kopó alkatrészek ugyanúgy jelen vannak mindkét típusú motorban. Használattól függ a szerelése. Egy gyári vagy 60-as Simson nem forog többet 7-8 ezernél megszakítós gyújtással. Az alkatrészek minősége is meghatározza a szerelési gyakoriságot. Egy Senda forog 14 ezret is akár, nyilván gyorsabban elkopnak a dolgok benne.
ápr. 3. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
"A kétütemű kétszer annyit pörög mint a négyes társa" Ezt elmagyaráznád nekünk?
ápr. 3. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
56%

Egyszerű az ok: Elégtelen kenés.


Ettől függetlenül ha jól összeraksz egy Simsont az akár 50 ezer kilométert is elmegy, úgy ha nincs bántva de azért használod rendesen.


Ha egy AM6-os Derbi Sendát nem bántasz akkor 50.000km-enként hengerszett csere vagy fúrás és 150.000km-enként főtengely csapágyazás, tűgörgőzés a rekord amit teljesíteni lehet vele.


Ezek elég extrém példák, tehát tényleg jól karban kell tartani és nem szabad bántani.

ápr. 3. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
És az elégtelen kenés miatt mért pörög kétszer annyit? Mi az összefüggés? Mert szerintem kb. pont hogy feleannyit, azonos teljesítmény mellett.
ápr. 3. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Én nem mondtam, hogy emiatt pörög kétszer annyit. Annyit pörög amennyit akarod, hogy pörögjön, akárcsak egy négyütemű.
ápr. 3. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
#6: Akkor bocs, azt hittem te vagy az egyes.
ápr. 3. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Nem hiszem, hogy többet kellene. Amit az első ír, hogy kétszer annyit pörög ez egyszerűen nem igaz. Kétszer annyi a munkaütem egy főtengely fordulatra (vagyis egy), de nem pörög kétszer annyit. Jobban mondva nem is azért pörög többet, mert kétszeres a munkaütem, vannak kifejezetten alacsony fordulatszámú kétütemű benzinesek is. A benzin-levegő arány is pontosan ugyanolyan jól beállítható egy 2T-n is, ha karburátoros a motor akkor meg tényleg semmi különbség nincs bennük.


Egyedül az olajzás az, ami jobb a négyüteműben, mivel a kétüteműnél a benzinbe van keverve, de valójában ez sem jelent problémát, csak ezáltal érzékenyebb a keverékképzésre, és nem szereti a motorfék üzemet. Ezeket ha elhanyagolják, akkor hamarabb elkophat. De például nagy előnye, hogy kevésbé érzékeny az olaj viszkozitására, ami négyüteműnél sarkalatos pont, és nem kell olajat cserélni sem. Sőt, a vezérléssel sem kell bajlódni, szóval abszolút nem hinném, hogy motorkerékpároknál problémásabb a kétütemű.

ápr. 4. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
A legfőbb ok: minden második ütemnél van egy munkaütem, nemcsak minden negyediknél, mint a 4 üteműnél.
ápr. 4. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Nem kell többet, csak ha gyenge alkatrészekből pakolod össze. Van egy 500-as 2T KTM-em, cross, csapatni járok vele, nincs gondja pedig nem mai, és mai napig hülyére veri a 4T Yamahakat. Ezzel nemleszólom a Yamahát, mert jó motorok, csak annyit akarok vele, hogy hiába 4T, erőbe nincs ott, szervízbe meg jóval drágább.
ápr. 7. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!