Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi értelme van a dízeleket...

Mi értelme van a dízeleket leszabályzási fordulaton mérni műszaki vizsga alkalmával?

Figyelt kérdés

Nem a motorra gyakorolt káros hatásaira vagyok kíváncsi, bár kétségtelen, hogy nem lehet valami egészséges. Inkább az érdekelne, hogy mit tudnak meg egy olyan üzemállapot során mért kipufogógáz koromtartalmából megállapítani amit egyébként -a közúti közlekedés során- sosem vesz fel. Mennyire valószínű, hogy terhelés nélkül 4000-5000-es fordulaton pörög egy motor?

Mit várunk egy olyan fordulatszámon pörgetéstől amin el sem tud égni megfelelően a beporlasztott gázolaj? Vagy a porlasztás finomságát szeretnék vizsgálni vele, hisz minél nagyobbak a részecskék annál többnek megmarad a "belseje", koromként távozik. Ha ez a teória helyes akkor akár porlasztási kép helyett csak meg kell küldeni a redline tartományba és már tudjuk is, hogy teljesítenek a porlasztók? 😂

Bár a kérdésemből az jöhet le, hogy egy műszakin megbukott dízel mérges tulaja vagyok, nincs így. Csak érteni szeretném a dolgokat. A sajátom tudom, hogy nem kormol, bár én csak 3000-ig pörgettem ahogy a sietősebb hétköznapokon néha szoktam. Eddig még nem vittem műszakizni a kocsit, de ezután fogom, szívesen megnézem ahogy a smoke and charm dízelek telenyomják a bázist korommal.



2021. ápr. 16. 19:31
 1/6 anonim ***** válasza:
A Volkswagen mérnökei kicsit továbbvitték a gondolatmenetedet, mikor megírták a csalószoftvert ami érszreveszi a tesztpadi körülményeket. Az szerinted mégis milyen paraméterekből következtetett arra, hogy épp emissziós vizsgálatot végeznek a járművön?
2021. ápr. 16. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Úgy tudom a mérési ciklus jellegzetességét ismerte fel a szoftver meg talán a géptető nyitását figyelte.

Mondjuk ez nem tudom hogy jött ide, én arra vagyok kíváncsi, hogy mi a műszaki háttere ennek a mérési módszernek.

2021. ápr. 16. 20:05
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

A károsanyag kibocsátásnak a telejes fordulatszámtartományban határértéken belül kell lennie.

Ez kb olyan, mintha azt kérdeznéd, hogy a fékhatást miért nem enyhe, félig motorfékes lassítás mellet vizsgálják, mert a normál közlekedsében úgyis ritkán van szükség satufékre.

Ugyanígy a kresz vizsgán sem csak a leggyakrabban alkalamzott szabályoakt kérdezik, hanem az összesből válogatják össze a kérdéssort.

2021. ápr. 16. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Ott dolgozik a legnagyobb hatásfokon a motor, a többi csak részterhelés. Asszem ez is az oka.
2021. ápr. 16. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

"Nem a motorra gyakorolt káros hatásaira vagyok kíváncsi, bár kétségtelen, hogy nem lehet valami egészséges."

^

(bár ez nem a kérdésre válasz) Nem kétségtelen, ha üzemmeleg a motor, akkor egészen konkrétan 0 tényező, hogy magas fordulaton megy-e vagy nem. Üzemmelegen (és megfelelő olajjal) tiltásig taposhatod neki amíg ki nem fogy az üzemanyag, az ég adta világon semmi baja nem lesz. Az a dolga hogy menjen.

2021. máj. 4. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

" tiltásig taposhatod neki amíg ki nem fogy az üzemanyag,"

Ez nagyon nem így van. A magas fordulattól valóban nem lesz baja, de a "taposástól", tehát a nagyobb teljesítéménytől igen, függetlenül a fordulattól. Nyilván a baja lesz az nem azt jelenti, hogy helyben szét fog esni, el fog törni valami, csak mondjuk ha az autót rendszeresen használják így, 360 ezer helyett 280 ezer lesz a motor élettartama.

2021. máj. 4. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!