Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mire kell figyelni két utas...

Mire kell figyelni két utas esetén?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Most jutottam el odáig, hogy megpróbálnék vinni másodmagamat.


Én már nagyon rég motorozok, robogo, 50-70-100cm, most van az első komolyabb gépem, tudom erőben nem a legjobb, Keeway 125, de megbízhatóságra meg stabilitásra nagyon patent, szépen megy. Erre felmernék ültetni embert.


Minden cucc megvan, nekem is kabát, kesztyu, sisak persze, barátnőmnek is sisak, fullos motoros kabát, tehát nem játszanánk az életünkkel.


Arra lennék kiváncsi, mert még sosem vezettem két fővel, hogy mire kell odafigyelni? Kanyarokban pl? Nem nagyon vagyok az a tipus aki térdig bedönti a motort.. Vagy pl fékezésnél, vagy még is mire érdemes figyelni?


Én 188/70kg

Ő 160/60kg



2021. máj. 6. 16:55
 1/9 anonim ***** válasza:
71%
Sofőr nem is lesz?
2021. máj. 6. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
5%

Mi az hogy mire kell?

Minden másra amire amúgy is de ha ezt nem tudod akkor ne vezess még tehenet sem.


Nyilvan eloszor azt kell tisztaba tenni hogy az utas ne féljen.. sok lány fél hátul ami a legrosszabb. Plusz azt hogy ne a válladba kapaszkodjon.

Nyilván kis 100cm³ sz@r az semmi az én gépemhez képest.


Milyen sisak van? Kommunikácio megy benne? Vagy egy hagyomanyos sz@r..?

2021. máj. 6. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Az utassal más lesz a súlyelosztás a motoron, ami már önmagában is egy új tananyag, amit szokni, tanulni kell, nem csak a vezetőnek, de az utasnak is.

Valóban lényeges, hogy az utas ne féljen, de az sokszor attól is függ, hogy a vezető hogyan viselkedik, de ez nem a "mire figyeljek kérdés".

Az utast kell ellátni tanácsokkal hogyan viselkedjen, mert igazából ő tud kellemetlen meglepetést okozni, és amíg nincs meg a kellő összhang, addig csak lassú sétamotorozással érdemes tanulni, hangolódni (kapaszkodás, ülés, súlypont, stb)

2021. máj. 6. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Más lesz egyrészt a súly, jobban be fog ülni, illetve ezeknek a motoroknak jellemzően 1 fővel is elég halovány a fékerejük. Azaz tarts bővebb féktávolságot, fékezz finomabban, mint szoktál, különben állandóan össze fogtok fejelni. Ugyanígy váltásokkal is bánj finomabban, ugyanezért. Ezen kívül nagyon sok minden múlik az utason. Ha befeszül, azzal csak nehezebben irányíthatóvá válik a motor. Maradjon laza, dőljön veled, amikor kanyarodsz. Ha fékezel, akkor combból tartson (ez nagyon-nagyon fontos), hogy ne dőljön neked, mert te meg a kormányba fogod vinni azt az energiát. Egy vészfékezésnél így kb lehetetlen irányítani a motort meg ha jó a tapadás fejre is fordulhattok, ha meg nem jó, akkor még a szokásosnál is hamarabb fog kicsúszni az eleje. Legyen egy szó, amit ha kimondasz, akkor leteszi a lábát. Ezt akkor használd, ha mondjuk U-forduló közben érzed, hogy borulni fogsz. Ez azért fontos, hogy ne essen rá a bokájára a motor, meg hátha segít megtartani és nem dőltök fel. Minden picit más lesz. Alacsony sebességnél nehezebb lesz az egyensúlyozás, de ez függ az utastól is, piroshoz közeledve majd szintén stabilabban tedd le a lábad, amíg nem szokod meg az extra súlyt. Én a barátnőmmel már 2015 óta 4 külön motoron mentem sokezer km-t, így már ismerjük egymást annyira, hogy ezek ne okozzanak gondot. Ő is aktív részese a vezetési élménynek, nem úgy mint egy kocsiban mondjuk.

Érdemes előtte feszítened a hátsó rugón, meg nézd meg a kézikönyvet, nyomást is valszeg növelned kell hátul. Amikor fölül, te tartsd stabilan a motort, ő lépjen rá a bal lábbal a bal lábtartóra (vagy jobbal a jobbra), majd átlendítve a lábát a motoron tegye rá a másikat a másikra. Minél semlegesebben, kisebb mozdulatokkal. Közben a válladba tud kapaszkodni.

Előzni kb nem fogsz tudni 70 fölött, max úgy, ha előtte lendületet veszel és úgy időzíted az előzést, hogy senki ne jöjjön szemből. Hátrébb lesz a súly, ami miatt a kormányzást érezheted picit kevésbé közvetlennek, precíznek.


Kb ennyi :) Majd kitapasztaljátok. Mi 125-össel voltunk Tátrán keresztül Prágában. 2200 km-es túra volt. Élvezzétek.

2021. máj. 6. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
Ha jól látom még egy fontos dolgot nem említettek a többiek. A kezdő utasok kanyarban kicsit félnek, és ellenkező irányba dőlnek. Na ez fog borulást okozni. Mondd meg a lánynak, hogy mindig veled együtt dőljön, és annyira amennyire te.
2021. máj. 6. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen az utolsó hátom kommentelőnek, pont ezekre a tanácsokra vártam, és így tudom mire készüljek, ez tényleg hasznos volt, szóval köszi mégegyszer.


Az első kettő pedig bekaphatja :D

2021. máj. 6. 23:18
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

#5. Pedig írtam, csak kicsit össze-vissza :D

"Maradjon laza, dőljön veled, amikor kanyarodsz."

2021. máj. 6. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

#2 Igaz, kis motorom van, de nem is akarok 17évesen beleugrani egy 600asba egyből. Többet ésszel mint erővel-nek vagyok a híve.


Amúgy szerintem a szettem kb annyit érhet mint a tiéd a motoroddal együtt :)

A sisakom egy szimpla HJC Venom RPHA-11, 250k, tudod ilyen kis hagyomanyos sz@ar :)

2021. máj. 6. 23:46
 9/9 anonim ***** válasza:
93%

Nincs olyan, h másodmagadat viszed. 😂 Utast viszel.

Ne hallgass a sz@rozóra. Az ilyen stílusú tök nem motoros.

Amikre figyelni kell.

Kezdésnek a legjobb ha beszerzel egy kapaszkodóövet. Ezzel a legbiztonságosabb és a legkényelmesebb motorozni az utasnak és a sofőrnek is. Ezt biztos le fogják szólni néhányan, de csak olyanok akik sose próbálták. Pl. Oxford RiderGrips. Jól fog jönni akkor is ha majd nagyobb motorod lesz.

Első lépés: fel és leszállás. Felülsz, leteszed mindkét lábad, elsőfék behúz. Az utas csak ezután a jelzésedre!! szállhat fel. Leszállás ugyanez. Fontos,h soha nem teheti le menetközben lábát! Csak amikor stabilan tartod a gépet és szólsz, h leszállhat.

Ezt jobb ha megszokod, mert mikor majd komolyabb súlyú motorod lesz könnyen feldőlhettek.

Menetközben figyeljen arra, h tartsa magát. Fékezéskor ne toljon fel a tankra, váltáskor ne fejeljen le állandóan.

Te számíts rá,h fékezéskor megnő a féktáv ill, h az utas előre fog csúszni. Ha beléd kapaszkodik akkor az ő súlya is a csuklódra fog nehezedni és nehezebb lesz irányítani, ill korlátoz a mozgásban kanyarban, hátranézéskor, stb. Ha övet használtok akkor ilyen nincs. Nem húz, nem tol,nem korlátoz semmiben. Kanyarban csak üljön nyugodtan majd te dőlsz vele együtt.

A kabát mellé legyen kesztyűje, térdvédője is!

2021. máj. 7. 07:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!