Merev kagylóülés utcai autóban?
Puszta kiváncsiság nem hagy nyugodni.. Ha esetleg az nkh megengedné és hivatalosan beirva a forgalmiba be lenne jegyezve akkor annak az ülésnek homológnak kell lennie? Vagy csak akkor mikor vizsgáztatják? Vagy abszolút nem számít hogy homológ e vagy nem?
Nem akarom vizsgáztatni az autóm, tudom nagyon nehéz akár mit is beiratni, idézem"kíváncsiság", ha valaki megjárta már ezt az utat.
Rally autóknál ott tudom, hogy mindig homológnak kell lennie.
És az utcán?
Ne keverd a fogalmakat.
Az NKH-nál csak olyan van, hogy eredeti gyári vagy átalakított.
Az eredeti gyári beazonosítható, azzal nincs probléma.(lásd utcai autók)
Ha átalakított rallye autóról beszélünk, akkor az ülés esetében, max. az tipusa ill. márkája lesz feltüntetve. Tehát az NKH vizsgabázis csak azt látja, hogy pl.2021-ben engedélyel van az autódban egy 2019-es kiadású ülés.
Azzal nem foglalkozik hogy esetleg csak 2 év a homologizáció, és után szabálytalan. Ahogy azt sem tudja, hogy pl. az MNASz adott rá +3 évet.
(mert ilyen is megtörtének akár alkatrésszel ,de még autó tipussal is, hogy hosszabbít az FIA)
Tehát a két elvárás (NKH időszakos műszaki vizsga, kontra MNASz. évekénti gépkönyveztetés) ebben a tekintetben nincsenek köszönő viszonyba egymással.
/az említett esetek nem köthetők konkrét tipusokhoz és évjáratokhoz, csak a példa kedvéért említettem/ ;)
#5!
Ne is haragudj, de ha én építek be magamnak egy ülést(volt már rá példa), akkor bizonyára figyelek arra, hogy optimális pozícióba ülhessek.
Az általad említett "csökkenő biztonság"ról meg annyit, hogy a legújabb fejlesztésű R5-ös rallyeautókba is ilyen merev kagylóüléseket építenek be.
Ezekkel a VB-n is mennek, szóval olyan biztonsági követelményeknek kell megfelelni, amit utcai autós el nem tud képzelni.
(mellesleg ezek azok az autók aminek az ára 80-100 millió Forint között mozog, szóval nem hinném hogy pont az ülésen spórolnak)
Röviden: ez az érvelésed nem helytálló.
Különben sem erről szólt a kérdés...........
#6: Két dolog: És neked milyen képesítésed van amivel tudod igazolni, hogy úgy építed be azt az ülést, hogy jó legyen? Ha azt mondjuk nem kell igazolnod, akkor hol a határ? Ha csak a régi helyekre csavarozol az még ok? Ha már új furatokat kell készteni, hegeszteni, akkor tudod méretezni a karosszéria terhelésváltozásait. Persze, lehet legyinteni, hogy csak lyuk és kész, de akkor lyuk még oké, 4 már nem? Hol a határ? Ha baleset történik és bebizonyosodik, hogy az ülés okozta, vállalod a felelősséget? (Nyilván nem, de azt fogod írni, hogy igen).
A biztonság nem csak azt jelenti, hogy a benne ülőt megvédi, de tolatásnál hátra kellene tudni fordulni, oldalra hajolni stb. Amit versenypályán nem kell, közúti közlekedésben igen. Ilyenekre kell gondolni.
Biztos ismered a példát a bukócsőről, tök jó, hogy megvéd, ha esetleg felborulsz, nem nyom össze a kocsi, de sisak nélkül több kárt okoz, ha belevered a fejed mondjuk.
A kérdésben ott van a beíratás nehézsége, azért említettem meg.
Nyilván kicsit az ördög ügyvédje eset, de más szemszögből kell néznie a jogalkotónak a kérdést (Ettől még a magyar rendszer végtelenül elavult és sz/r)
Nincs ilyen hogy "ülésbeépítő képesítés" :)
Ha a megfelelő homologizációju ülést az előírt szakítószilárdságú csavarokkal és kellő méretű alátétekkel szereled föl, akkor nem lehet belekötni. A gépkönyvezéskor elfogadják, illetve a versenyek gépátvételén ellenőrzik.
Különben oda fúrod ahol neked jó. Hiszen lehet a versenyző akár 150cm, de akár 2 méter fölötti is. Max annyi az elvárás ,hogy a bukócső fő íve ne legyen előrébb mint a fejed.
Nem kell ennyire túlmisztifikálni ezt a történetet.
(persze ez utcai autókra továbbra sem érvényes)
#9!
Azt már tisztáztuk a legelején, hogy utcaiba nem lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!