Miért tartják fel a forgalmat? Miért jó 60 nal menni a főúton?
Pont most történt velem. Mentem az úton nagy dugó volt mögötte, a legelső autós pedig 60 70 nel menrt. Miért jó ez?
Egy ideig nyugodt voltam de utána addig dudáltam amig el nem indult...
Ezzel az a baj, hogy sosem tudhatjuk mi az indok.
Lehet, hogy valami műszaki hiba miatt csak a következő leágazásig akar elevickélni.
De az is lehet (ahogy németeknél többször tapasztaltam is), hogy valami vén bunkó szivatni akarja a többieket. Párszor voltam már így. Nem dudáltam, nem villogtam, kivártam amíg van egy lyuk, ahol előzni tudok, aztán még el is kezdett villogni, teljesen fel volt háborodva, hogy hogy merészeltem megelőzni.
A KRESZ azt írja elő, mi az a sebességhatár, aminél gyorsabban SEMMIKÉPPEN SEM szabad menni. Arra nézvést, hogy adott helyen mennyivel szabad lassabban menni, semmiféle előírás nincs.
Ha egy lassú jármű lett volna, akkor is ledudálod?
Én az ilyentől elvenném a jogsit. Mentálisan alkalmatlan vagy a vezetésre.
Kerékpárost sem tudsz sávon belül szabályosan előzni. Ezt hiszem nincs számszerűen a kreszben, de a biztonságos oldaltávolságként lakott területen kívül 1,5 méter az ajánlott legkisebb oldaltáv. Baleset esetén is ezt fogják vizsgálni, és ha kisebb volt, akkor baj van.
Számos más járműnek is limitált a sebessége.
Teherautó, utánfutó vontatás stb.
A lassú haladásról annyi van, hogy indokolatlanul nem szabad akadályozni.
De nincs nevesítve, hogy mi az indokolatlan.
A nézelődöm, gyönyörködöm a tájban alighanem nem elfogadható, de a rendelet szövegéből ez sem olvasható ki egyértelműen.
Aki lassabban megy, számos elfogadható indok szerint mehet úgy.
Kezdő vezető, olyasmit szállít, ami miatt szükséges, azt érzi biztonságosnak. Pl., mert fáradt, de ahhoz nem elégé, hogy indokolt legyen a pihenő.
A hangjelzés lakott területen kívül lehet előzési szándék jelzése, megengedett. Magyar gyakorlat nincs, és sokan agresszióként értékelik, ha megteszed.
A menj már gyorsabban te barom, viszont nem előzési szándék jelzése, hanem állati nagy bunkóság és szabálytalan.
#7: A gyakorlatban, pláne sűrű forgalomban baromira nem balesetveszélyes. A baleset nagy valószínűséggel a relatív gyorshajtásból van. Ettől függetlenül egyetértek, hogy aki nem tudja felvenni a forgalom ritmusát, az ne autózzon. De azért idegbajt kapni, ledudálni, tolni valakit mert béna nem megoldás. Pont, hogy ezzel sodrod még nagyobb balesetveszélybe.
Ahogy előttem írták, aki nem bír ki plusz pár percet, az se autózzon. Tudom mindenki éppen a beteg anyjának viszi a gyógyszert, de akkor is.
(Kíváncsi lennék az ilyenek mit csinálnak, amikor egy traktor vagy kombájn kerül eléjük 20-30 km/h sebességével, ott helyben agyvérzést kapnak vajon?)
"Igenis ezért van sok baleset, mert engem is felcsesz egy ilyen helyzet, és amint lehet meg is előzöm."
Ilyen esetekben soha nem a "csiga" okozza a balesetet hanem a hozzád hasonló gyenge idegzetűek akik azonnal agyvérzés közeli állapotba kerülnek ha el kell vegyék 2 percre a lábukat a gázról, és idegből kikapcsolt aggyal cselekednek, szimplán azért mert hülyék anormális közlekedéshez.
Kezdjük ott, hogy neked mint autósnak nem "jogköröd" eldönteni, hogy a másik haladása indokolt vagy indokolatlan.
Bár a kedvencem, hogy az ilyen indokolatlanságot kiáltók vannak a legjobban felháborodva, ha a gyorshajtásuk felkerül internetre és ők óbégatnak a leghangosabban hogy senki ne pofázzon bele meg ne játssza senki az önkéntes rendőrt.
"ki nem tudja felvenni a forgalom ritmusát, az ne autózzon"
Én ezt szeretem kiegészíteni azzal, hogy a forgalom ritmusát nem csak a lassan közlekedő hanem a sietős gyorshajtó is köteles felvenni.
Hiszen ha látod, hogy egy ritmusban halad a sor, akkor tulajdonképpen neked is kötelességed lassítani, felmérni a helyzetet és felvenni a tempót.
A lassú haladás senkit nem jogosít fel arra, hogy lekapcsoljon az agya és ezért balesetveszélyes, szabálytalan manővereket mutasson be.
Egyetlen jogod van, szabáyosan megelőzni akkor, ha erre lehetőséged van.
Amúgy szerintem valahol dühkezelési tanfolyammal és rendszeres felülvizsgálattal kellene össze kötni a jogosítványszerzést és annak érvényességét.
Mert valljuk be az emberek többségének egyszerűen dühkezelési problémái vannak és elborul az agyuk amint a volán mögé kerülnek. Mentálisan teljesen alkalmatlanok a vezetésre.
Holott lehet az ilyesmit nyugalommal is kezelni. Én relatív közepes évi 20-25 ezret autózom és érdekes módon tudom kezelni nyugalommal a helyzeteket.
Akár traktor, akár kamion, akár kerékpáros. Képes vagyok lassítani és inkább kivárni néhány percet (ami az esetek 90%-ban másodpercekben mérhető).
És érdekes az esetek nagy részében sikerül teljesen biztonságosan a másik zavarása nélkül, zéró kockázattal elintéznem az előzési manővert. Mert hát valahogy így kellene csinálni és mindenkinek jobb lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!