Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Némelyik BMW F30-ban lehet,...

Némelyik BMW F30-ban lehet, hogy M47 motor van?

Figyelt kérdés
Sziasztok, használtautón van pár F30, ami 163 lóerős, ez elírás lehet? Mert úgy tudom, hogy csak 2004-ig rakták ezt a motort bmw-kbe. Le szeretném váltani egy fiatalabbra a mostani E90-et, amiben ugyanez a motor van, de az újabb N motorkódú BMW-k fenntartása sokkal költségesebb, és én elégedett lennék ugyanezzel a motorral is egy újabb autóban.
2021. szept. 3. 11:48
1 2
 1/12 A kérdező kommentje:
És kérlek, aki azt írná, hogy akinek van majomra, banánra is legyen, az nagyon szellemes, de köszi, nem ez volt a kérdés. Ha egyszer van lehetőség (viszonylag) alacsony fenntartási költséggel egy fiatalabb bmw-be ülni, akkor hiába tudnám kifizetni a több pénzt is karbantartásra, de miért tenném, ha vehetek olyat is ami ugyanazt nyújtja olcsóbban?
2021. szept. 3. 11:51
 2/12 anonim ***** válasza:
100%

Az M47-et már az előző generációban, az E90-nél kivezették 2007-ben. Azt követte az N47 majd 2017-ben a B47.


Mindegyikből volt kisebb illetve nagyobb teljesítményű is.

2021. szept. 3. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
Az N-es motorok fenntartása igazából nem a mindennapokban jelentkezik. Hanem ott hogy fél millió kb egy vezérlés csere, az EGR illetve szívósor csere szintén fél Misi körül mozog. De ezeken kívül ugyanolyan a fenntartása.
2021. szept. 3. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%
A 163 lovas N47 a 318d, a 184 lovas a 320d.
2021. szept. 3. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:
Ja igen, már látom, hogy az egy butított N47. Testközelből tapasztalom, hogy sokkal drágább sajnos a fenntartása
2021. szept. 3. 12:36
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

Jobban törődést igényel főleg a kigyulladás megelőzése végett.

Szintén N47 tulaj vagyok.

2021. szept. 3. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%

Az N47-es motorral kapcsolatban sokan szeretnek túlozni. Az M47-es nyilván megbízhatóbb, de az N47-el sincs probléma, ha betartod a előírt szervizeket. Az a gond, hogy a legtöbb ember megvette külföldről a 100 ezer km körüli BMW-t az első tulajdonostól, majd első generál szerviznél szembesült vele, hogy hát ez nem egy swift és nem jön ki 20 ezerből a folyadék+szűrők cseréje, még akkor sem, ha olcsó fos olajat tesz bele. Ebből adódóan az évenkénti szerviz ezekben rendszeresen elmarad, amitől az amúgy is kényes motor még megbízhatatlanabb lesz. Most az olyanokról már nem is beszélek, hogy automata váltóban sem cserélnek olajat, mert eleve nem is tudják hogy 60-80 ezrenként azt is kell szűrővel együtt, és az előírt vezérlés cserét sem csinálják meg. Addig hajtják amíg megy, aztán amikor már olyan állapotba kerül, hogy a javítás eléri az autó piaci értékét, eladják, és így jár kézről kézre 25-30 tulajig.


F30-ban már nincs M47, de az N47-től sem kell félni, egyszerűen olyat kell venni, aminek gazdája volt és nem tulajdonosa. Magyarországi, végig szervizelt (lehetőleg márkaszervizben), 1. tulajdonostól, minden előírt szerviz elvégezve, vásárlás előtt bevizsgáltatva. Az ilyenkkel viszont az a gond, hogy annyit kérnek érte, amennyi már a következő generáció alja, ami sokakat elcsábít. Én is úgy vettem N47-es E60-at, hogy az árából már válogathattam volna F10-ekből is, de nem tettem és nem is bántam meg.

2021. szept. 3. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%

Előző váalszhoz annyit fűznék én is hozzá, hogy az N47-estől valóban nem kell félni ha karban volt tartva.

Láncot 200ezernél cserélni vagy max ha már kezd zörögni.

Szívósort kimosni illetve cserélni az EGR hűtőt és akkor szinte lehetetlen hogy kigyulladjon.

2021. szept. 3. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:

És benzines oldalon mi a helyzet?

Ha kedvezőbb a fenntartás, akkor lényegesen kedvezőbb? Mert én évi 30.000 km megyek, és ez áfa nélküli gázolajjal kb fele annyiba kerül, mintha benzinnel járnék. És a lábam is nehéz.

2021. szept. 4. 05:00
 10/12 anonim ***** válasza:
100%
Benzines oldalon sem jobb a helyzet, ott is csapágyas vezérlés ami kell a motormak.
2021. szept. 4. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!