Miért fullad le az azóta ha sebességbe felengedem a kuplungot?
Figyelt kérdés
Ezen mindig gondolkodtam... lehet tanították műszakin de nem tudom.. ha felengedem a kuplungot és sebességbe van akkor el kéne indulnia az autónak hiszen összekapcsolom a tengelyt... de miért fullad le2021. szept. 24. 23:01
1/8 anonim válasza:
Mert nem minden autó teljesítménye bírja ezt.
Vagy az is lehet hogy befog a fék.
2/8 anonim válasza:
Hirtelen engeded fel vagy szép lassan?
3/8 anonim válasza:
Amikor álló helyzetben hirtelen engeded fel a kuplungot, hirtelen zárod össze a tárcsákat. A főtengely forog, miközben a kerekek nem. Ha nem elég erős a motor, akkor nem tudja időben felgyorsítani a kerekek forgását a motor olyan sebességűre, ami az alapjárat, vagy afölötti tartomány, így effektíve leállítva a dugattyúkat. Ha nagyobb a nyomaték, akkor ezen a holtponton át tud lendülni a tengely és nem fullad le a motor. Az autó súlya és a motor nyomatéka (adott sebességben, áttéttel) a két döntő tényező.
4/8 anonim válasza:
A belső égésű motorok sajátossága, hogy alacsony vagy nulla fordulatszámon nagyon kevés vagy nulla nyomatéka van.
Ha a kerekek állnak, a motor alapjáraton jár és ilyenkor zárod a kuplungot, akkor ki kell egyenlítődnie a fordulatszámnak.
2 dolog történhet:
- nagy motoroknál az alapjárati nyomatéktól és a motor perdületétől annyira meglódul az autó, hogy nem esik le nagyon a fordulatszám, és összeszedi magát a motor.
- kisebb motoroknál annyira leesik a fordulatszám, és ezáltal a nyomaték, hogy már önmagát sem tudná forgásban tartani a motor, így leáll.
5/8 anonim válasza:
" Miért fullad le azóta "
Mióta fullad le?
6/8 anonim válasza:
"miért fullad le AZ azóta"
Gondolom:
"Miért fullad le az autó"
7/8 anonim válasza:
Csak remélni tudom, hogy még az első vizsga előtt vagy
8/8 anonim válasza:
Ez attól is függ, hogy dízeles vagy benzines a jármű. Dízel esetén az indítónyomaték nagyobb, gázadás nélkül csak a kuplungpedál felengedésével is elindulhatsz. Ha benzinest vezetsz, szükséges egy kis gázadás is a kuplungpedál felengedésével egyidejüleg. Ez a kismértékű gázadás biztosítja azt az "energiatartalékot" a motor ill. a tengelyén lévő lendkerék számára, amely az indítás során jelentkező nyomatékigény többlethez szükséges. Gondold uis meg, a kuplungpedál felengedésével a motor fordulata csökken a növekvő nyomatékigény hatására, majd "energia utánpótlás" hiányában addig csökken a fordulat, míg végül lefullad a motor. Megjegyzendő, a lefulladás és az elégtelen gázadás előjele, ha az autó "berezeg" mivel ilyenkor a motor és a hozzá kapcsolódó erőátviteli rendszerből adódó rezgés frekvenciája közel kerül a jármű vázszerkezetének a sajátfrekvenciájához, ilyenkor általában már "szenved" a motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!