Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » T kategóriás jogosítványom...

T kategóriás jogosítványom van már. Traktornál azt szoktam meg, meg azt tanították hogy kuplung+FÉK-el kell megállni/lassítani. Ez autónál hogy működik a megállás/lassítás?

Figyelt kérdés

2021. okt. 24. 20:48
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
54%
Lassítasz és akkor nyomod ki a kuplungot, amikor a sebesség leesik
2021. okt. 24. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Fék, ha leesett a fordulatszám, akkor kuplung.
2021. okt. 24. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
#1 ahogy a második mondja, fordulatszám esés a lényeg
2021. okt. 24. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
De ha a kuplongot teljesen benyomom a fékkel együtt akkor megáll, lassításnál hogy?
2021. okt. 24. 21:47
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Traktornál nincsenek sebességfokozatok? Kuplungot, és a sebességváltót azért használod, hogy megfelelő fordulatszám tartományban tartsd a motort.


Az ilyen alap járműkezelési dolgokat megtanítják autós iskolákban.

2021. okt. 24. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
0%

A lassítás és a megállás tulajdonképpen ugyanaz. A 0-ra lassítás a megállás.


Addig lassul az autó, amíg nyomod a féket. Ha mondjuk 90-nel mész és elkezded nyomni a féket, majd 50-nél elengeded, akkor lassítottál. Ha nem engeded el és 0-ig lassulsz, akkor megálltál.


A kuplung független a fektől, azt azért kell benyomnod, hogy a motort leválaszd a kerekekről, hogy a lecsökkent fordulatszámtól ne fulladjon le.

2021. okt. 24. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

Amúgy elég fura, hogy T kategóriás képzés után (56 óra alapismeretek, 24 óra gyakorlat) látszólag nem érted, miért is kell használni a kuplungot.


Traktoroknál mondjuk el tudom képzelni, hogy olyan alacsony fordulatszám tartományok vannak, hogy minden fékezéskor kuplungolni kell. De valamit csak tanultál arról, hogy nem azért kuplungolsz, mert fékezni akarsz.

2021. okt. 24. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
De ha mondjuk vagyok ötödik sebesség fokozatba, és lassítani akarok, akkor ugye fékezek adott pontig, és a kuplongot tulajdonképpen azért nyomom be, hogy visszaváltsak kisebb fokozatba, nem??
2021. okt. 24. 23:13
 9/11 krwkco ***** válasza:

Személyautónál a következő szituációk vannak:

- vészfékezésnél egyszerre nyomod a kuplungot és a féket. Azért, hogy a motor tehetetlenségi forgatónyomatéka ne hajtsa az autót egy pillanatig sem.

- ha takarékoskodni akarsz az üzemanyaggal és csak egészen kicsit kell csökkeneteni a sebességet, akkor üresbe teszed és gurulsz. Bár ezt az oktatók biztonsági okokból nem ajánlják.

- lassításnal leveszed a gázról a lábad. Erősebb lassításnál emellett fékezel is. Ha közel jársz az alapjárati fordulathoz, akkor benyomod a kuplungot és üresbe teszed. Fékezel. Ha megszűnik a lassítás oka, a sebességnek megfelelően visszaváltasz és gyorsítasz tovább.

2021. okt. 25. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
De ha mondjuk csak egy kereszteződésben lassabban akarok be hajtani, és pl előtte 5-ik sebességfokozatban mentem, akkor csak fékezek, majd benyomom a kuplongot, és visszaváltok 3-ikba pl, nem?
2021. okt. 25. 12:04
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!