Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van egy skoda fabia 2002 es...

Van egy skoda fabia 2002 es 1.4 mpi autóm ami valószínüleg hengerfejes lett. Eszi a vizet és habos trutyi van az olajbetöltö sapkán. Plusz a hengerfej tömitönél csöpög az olaj. Milyen szerszámok kellenek a hengerfej leszereléséhez és mi a menete?

Figyelt kérdés

Mi a menete a cserének .

Gondolok itt milyen nyomatékkal és milyen sorrendbe.

Ha esetleg valaki egy videót tudna linkelni az szuper lenne.

Üi hobbi autó szerélsez ezért kezdek én bele.

Mielött jönne pár okos.


2021. nov. 13. 08:28
 1/7 anonim ***** válasza:
Ezt nem igazán szokták otthol cserélni , mivel lehet hogy repedt akkor elkell kuldeni hegesztetni ,es ha mar leveszed a hengerfejet célszerű csinalni egy nyomásprobát plussz a szelepeket becsiszolni.
2021. nov. 13. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Ezek még viszonylag öreg motorok, szét lehet otthon szedni, csináltam én is hasonlót már párszor, de számolni kell azokkal a problémákkal, amit egyes ír. Bár nekem még benzinesnél sosem kellett repedést javíttatni, régi dieseleknél annál inkább.


Egyébként kipufogó leömlők le, meg minden ami útban van. Pl. Injektor csövek stb. Aztán a 10 csavar ki, nem tudom van jelentősége, de kb fokozatosan szoktam, mint a meghúzási sorrend visszafelé.


Összerakásnál pedig (majdnem) minden tömítés papírján meg van adva a sorrend és a nyomaték.


Ha a sorrend nincs, akkor a szerelési útmutató a mérvadó, annak hiányában a legtöbb autónál működik az hogy a 2 középső csavartól csigavonalban haladsz kifelé.

2021. nov. 13. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

[link]


Ez lenne a csigavonal.

2021. nov. 13. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Ha még nem nagyon szereltél, lehetőleg ne egy alublokkos, hüvelyes motor meghengerfejezésével kezd.

Rengeteg jó minőségű szerszám kell, torx dugókulcsok, nyomatékkulcs.


Azon kívül menj biztosra, hogy egyáltalán a tömítés rossz-e, fújja-e a csöveket, túlnyomás van-e a rendszerben.

Olajbetöltő sok motornál lehet habos, a gond akkor van, ha a nívópálca habos már, meg a kiegyenlítő tartályban.


https://www.youtube.com/watch?v=Y8F1Qzp5H2c

2021. nov. 13. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Az a 8 szelepes, ugye? Azzal megpróbálkozhatsz, de a 16 szelepes verziót egyáltalán nem ajánlanám kezdőként. Bár megfelelő eszközök és szerszámok nélkül nem tudom mennyit fogsz szopni. Jó sokat, az biztos. És lehet még a szopás sem fog segíteni. A főtengelycsavart vagy 300Nm-rel kell lehúzni (180Nm + 90°, vagy valami ilyesmi, nem emlékszem pontosan) és nem is szabad elnagyolni, mert az a csavar tartja az éken a lánckereket is (a szíjkerék belső oldalán van egy persely és az nyomja fel az ékre a lánckereket, az égeszet a főtengely csavarja fogja össze). Ha nem húzod le eléggé, akkor úgy lecsúszik az ékről a lánckerék, mint a vihar és már szedheted is szét újra, viheted gépműhelybe szelepezni. Hacsaknem képes lennél azt is hozzáértés nélkül magad próbálgatni. Na de ugye lehúzás... hogy rögzítők nélkül hogy fogsz rajta húzni akkorát, hát nem tudom erre gondoltál-e, de könnyű dolgod nem lesz. Főleg ha földön csinálod és még rendesen helyed sem lesz a lehúzáshoz.
2021. nov. 13. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Miérlőtt otthon barkácsolnál, azért azt is számításba kell venni, hogy a hengefejet ilyenkor el szokták vinni síkbamarni, mert a sok hőmérsékletváltozástól, illetve , hogy erősen le van húzva, meghajlik. Ennek hiányában, nem lesz tartós a munkád.
2021. nov. 13. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Nem szokás kérdése, hanem lehet mérni a deformitást, de igazad van, jobb ha számol vele az ember, akkor nem éri meglepetés. A régi 8 és 16 szelepes gti motorokon sosem volt szükségem rá, a diesel transporternél meg komplett felújítást kért a hengerfej.
2021. nov. 13. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!