Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Reális ár a szerviz által...

Reális ár a szerviz által adott, vidéken egy 8-as Civicnél?

Figyelt kérdés

Tudtam, hogy az első lengéscsillapító már cserés lesz.


Árajánlatot kértem előzőleg átvizsgálták és megállapították, hogy emellett a rugó is csereérett. Első kerékre megy.

Reális az ár? Illetve a lengéscsillapítónál melyik választanátok?

Mondták van TRW olcsóbban, de tudnak Sachs vagy KYB-et is, csak az drágább, megérne +35 ezer felárat valamelyik másik márka?

Illetve első fékbetét - tárcsa csere is .


Spirálrugó: Sachs 2 db. 30.299.- + áfa - 38.480 ft.-

Lengéscsillapító: TRW. 2 db 48.112.- + áfa - 61.100.- ft.

Fékbetét elsőtengely: ATE - 17.147.- + áfa - 20.995 .- ft

Féktárcsa: ZIMMERMANN - 2db 35.320.- + áfa 44.855.- ft

Munkadíj: 14.000.- + áfa 17.780.- ft


Összesen: 130.260 .-ft + áfa , br.: 165.430.- ft



2021. nov. 28. 12:34
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%
Teljesen korrekt.
2021. nov. 28. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
100%

Nem tudom Hondához milyenek az árak, és a 16 éves Opelemre sem sokallnám ezt az árat. A munkadíj meg kifejezetten baráti.

Márkák tekintetében a Sach-ot preferálnám (nálam ez a gyári is), még ha drágább is. Féktárcsából korábban TRW-ből megszívtam. Most nekem is Zimmermann van fent, teljesen rendben van.

2021. nov. 28. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem teljesen korrekt.
2021. nov. 28. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:

Az ár korrekt, nekem csak az nem tetszik, hogy miért javasoltak rugócserét? Egy rugó nem olyan, mint például egy fékbetét, hogy fokozatosan romlik. Egy rugónak kizárólag két állapota létezik: vagy törött, vagy sem. Amíg nem törött, addig azt nem kell cserélni. Persze lehet mondani, hogy "lengéscsillapítóval együtt a rugót is érdemes cserélni", de ezt az érvelést két okból sem tudom elfogadni.

1. Nem, a rugót nem "érdemes" cserélni, ha nem törött. Abban a rugóban simán benne lehet még akár 100 ezer kilométer. Vagy 200 ezer. Szóval minek kéne kicserélni feleslegesen? A teljes árnak kb. 25%-át a rugó teszi ki, amit a nagy büdös semmiért akarnak kicseréltetni veled.

2. Alapvetően 100%-ig az "együtt cseréljük" megoldások híve vagyok. Ennek folytán az első pontot még hajlandó is lennék figyelmen kívül hagyni. De aki azt akarja nekem megmagyarázni, hogy a hibátlan rugót együtt kell cserélni a gátlóval, DE A TORONYCSAPÁGYAT NEM, az mégis mi a jó istent szív esténként? Elég erős cucc lehet, az biztos. Gátlóval mindenképpen együtt érdemes cserélni a csapágyat, mert az tuti, hogy közel sem fog 100 ezret elfutni. Az élettartama eleve sokkal rövidebb egy rugóénál, de ráadásul a rossz gátló szétveri a csapágyat is, szóval a rugócsere után garantálható a csapágy meghibásodása is nagyon rövid időn belül. De érdekes módon azt nem javasolták cserére? Csak a rugót, aminek kutya baja... hát érdekes.

Bár hozzáteszem, hogy a kérdés alapján nem derül ki, hogy első gátlókról beszélünk-e, vagy hátsókról. Én azt feltételezem, hogy elsőkről, de ha netán hátsókról, akkor a toronycsapágy kérdése nyilván tárgytalan. Viszont ebben az esetben az első rugók cseréjének ajánlása még nagyobb idiótaság. Így vagy úgy, de ez így nem kerek.


Én két dolgot javasolnék: először is érdeklődd meg, hogy mégis mi alapján javasolják cserére két első rugót. Ha a válasz nem az, hogy "mert törött", akkor kapásból vetesd le a listáról, mert értelmetlen. Vagyis ha szeretnéd, akkor cseréltesd ki, elvégre te pénzed és te autód. Én csak azt mondom, hogy értelmetlen cserélni, ha nem törött. A másik dolog pedig a toronycsapágy, hogy azt mégis miért nem ajánlották cserére. Erre igazából jó válasz nem létezik. Ez nálunk például nem vita tárgya, gátlót csak csapággyal együtt cserélünk, mert utólag nem bizonyítható, a csapágyat nem mi tettük tönkre a gátló cseréjekor, ezért amikor rövid időn belül tönkremegy a csapágy (és tuti, hogy tönkre fog), akkor kötelesek leszünk ingyen megjavítani garanciába. Arra meg nekünk semmi szükségünk.

2021. nov. 28. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
100%
Azért az a munkadíj érdekesen jött ki ennyi tételre. A sarki Józsi-bá is jóval többért csinálná ezt, nemhogy egy szerviz.
2021. nov. 28. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
Ez az ár rendben van
2021. nov. 28. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
62%

8 ezer/óra kb amiért dolgoznak. Szerintem hihető.

Megyeszékhelyen is tudok nem egy szervizt aki ennyiért dolgozik és jó, megbízható szervizek. Csak a márkaszerviz árak vannak elszállva nagyon.

2021. nov. 28. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
100%
Bar mindenhol ennyore korrekt arakat hoznanak!
2021. nov. 28. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

Keresd ki KovácsAutón hogy mennyibe kerülnek ott a cuccok és megtudod!


A munkadíj az nagyon jó. Igaz ezek ilyen pikk-pakk pár perces melók.

2021. nov. 28. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

#7 Parancsolsz? 8 ezer/óra? Azaz azt akarod mondani, hogy 2.2 óra alatt kicserélnek két gólyalábat és két tárcsa/betétet?


Olvassuk már el akkor a gyári szervizidő előírásokat.


- K1.1700 Shock absorbers (both) R&I: 2,30 hours

- M2.0604 Front brake disc (both) - including pads R&I: 1,00 hours


Ez 3.3 óra, akárhogy számolok. 8 órás munkadíjjal ez 26400 forint kellene, hogy legyen, nem pedig 17780.

2021. nov. 28. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!