Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha van egy motor ami sima...

Ha van egy motor ami sima szívó és van egy ugyanolyan amiben már turbó is van, akkor melyik motor romolhat el előbb ugyanolyan karbantartás mellett? Leszámítva hogy kell turbó csere stb stb maga a motorra gondolok.

Figyelt kérdés
2022. máj. 3. 16:24
 1/7 anonim ***** válasza:
76%
Ezt így nem lehet megmondani, nincs ilyen direkt összefüggés.
2022. máj. 3. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
62%
ha minden más teljesen megegyezik, egyértelműen az, amiben egyel több elromolható alkatrész van
2022. máj. 3. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
32%
#2, de pont hogy nem a turbót kérdezi! Attól önmagában hogy egy motor turbós, nem fog előbb tönkremenni a blokk, önindító, generátor, kipufogó, stb...
2022. máj. 3. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Ha van például egy 120 Lovas turbós 1.4 és egy ugyanolyan 90 lóerős sima 1.4 szivó, akkor ugyanakkora az élettartamuk maguknak a motoroknak nem?
2022. máj. 3. 17:36
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
Nem ettől függ. A használat, karbantartottság sokkal többet jelent. Nem lehet azt mondani, hogy a szívó minden körülmények között, tuti biztosan elmegy 600.000km-t, a turbós meg biztosan 200.000-nél szétesik.
2022. máj. 3. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
A sima szívó nagyobb valószínűséggel marad tovább életben. A turbós nyilván bonyolultabb felépítésű, nagyobb a mechanikai és a termikus igénybevétel, beleértve a kopási jelenségeket is.
2022. máj. 3. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
51%

Több szempontból meglehet közelíteni a dolgot.


1. a turbó +1 alkatrész, ami ráadásul nem is egy tartós dolog. És akkor még nincs ideszámolva a turbós autóhoz tartozó egyéb alkatrészek (wastegate, BOV, csövezés, intercooler, kijelző, stb.), amik szintén elromolhatnak.

2. természetesen függ a karbantartástól, attól hogy mennyire kihegyezett gyárilag vagy utólagos tuninggal a motor.

3. és azért ne feledjük, hogy a turbó nagyobb igénybevételnek teszi ki az alkatrészeket, nagyobb a hő, és ezek mind-mind ellenségei a motornak. Pont emiatt vannak erősebb alkatrészek a turbós motorokban. Szóval már eleve a motor belseje sem ugyanolyan. Ha pl. egy szívó motort turbósítasz, akkor (persze töltőnyomásfüggő), de meg szokták erősíteni a belsejét (erősebb kovácsoltvas dugattyúk, hajtókarok, csavarok, magasabb hőt bíró szelepek, stb.)

2022. máj. 4. 06:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!