Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autóval szabad lejtőn 1-esben...

Autóval szabad lejtőn 1-esben motorfékkel gurulni?

Figyelt kérdés
Szokták mondani hogy a hosszú fékezés helyett völgymenetben inkább motorfékkel kéne gurulni. 1-esben viszont árt meg a motornak?

2022. máj. 14. 14:25
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Egyik fokozatban sem árt a motornak, ha nem pörgeted túl.
2022. máj. 14. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
74%
Én kettesnél kisebb fokozatot nem raknék motorfékhez.
2022. máj. 14. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
12%
1-es tényleg nagyon alacsony, nem igazán látok olyan szituációt, amiben az 1-es megfelelő lenne. Ha olyan lapos a lejtő, hogy az 1-es is elég legyen, akkor oda felesleges a motorfék, ha pedig meredekebb a lejtő, akkor az 1-es túl rövid lesz, nem lesz elég fékező hatása és győz a gravitáció, ráadásul még a motort is széthajtja.
2022. máj. 14. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
0%
Az 1-es már úgy megfogja, hogy nem is fogsz gurulni szerintem. Én egy meredekebb olyan 7-8%-os emelkedésű úton jutok el arra a lakótelepre ahol van a házam. Lefelé simán elég 4-esben, motorfékkel gurulni, és ilyenkor szépen 50-el csorog lefelé az autó, és csak minimálisan kell 1-2x fékeznem, hogy ne menjen gyorsabban.
2022. máj. 14. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Van olyan hely, ahol szükség van az egyesre motorfékezésnél. Menet közben egyesbe tenni csak duplakuplung, nagy(!!) gázfröccsel, hogy ne gyilkold a szinkrongyűrűket és ne rántson nagyot.


Egy rövidebb szakasz:

[link]


És egy hosszabb, ahol a kettes már nagyon kevés, folyamatosan taposni kéne a féket:

[link]

Egyesben 35-40 körül végiggurul, és nem fogy el közben kéttized milliméter a fékbetétből.

2022. máj. 14. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Persze, sőt.
2022. máj. 16. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 Dzsoki ***** válasza:
Amennyiben felfelé is egyesbe mentél fel,akkor igen. Egyéb esetben,nem. Olyan fokozattal kell lefelé motorfékkel menned,amelyikkel felfelé mentél.
2022. máj. 17. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
történetesen egy megrakott "ezerkettes" cicabox (hyundai i10), ami nem egy erőgép. Felfele kettesben 20-al alíg járt volna a motor, 30-al a szerpentinek és beláthatatlan kanyarok miatt veszélyes lett volna. Így egyesben cammogtam fel végig 10-15-el. Lefelé viszont 1-esben 20-al már bőgött volna tán 3000-en is a motor, így inkább lett belőle 2-es, szakaszosan de intenzívebben fékezve.
2022. máj. 17. 15:25
 9/10 Dzsoki ***** válasza:
Az általánosságot írtam. A te speciális esetedben,valóban jól tetted,élőben amit írtál. Meg az is általánosság,hogy az egyest csak arra használjuk,hogy megmozdítsa az autót. Vagyis,megrakás nélkül,bírta volna a kettest,így már stimmel az általánosítás. A szakaszos,intenzív fékezésre,minden fokozatban szükség lehet,lejtmenetben. Azt is jól csináltad!
2022. máj. 17. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

"Bőgött volna tán 3000-en is a motor" :D :D :D :D :D

Azt mondja bőgött.... peeeeersze.

Akkor te is az 1800-nál felkapcsoló, és elkormolódó motoron csodálkozó, benzinnel a fenti módon takarékoskodni kívánó motorgyilkos vagy.

Egy ilyen kis motor valahol 6500 környékén korlátoz, a maximális teljesítményét valahol 5500 fölött adja le. A 3000 még egyáltalán nem magas, sőt, igazából szereti, ha gyorsításkor legalább eddig elforgaják.


Az általam linkelt két helyen is pörgött a motor. Na és? Az a dolga. 4000-4500 között biztos volt a hosszabbik lejtőn. 5000-nél kezdtem neki néha segíteni a fékkel.

De ha te szereted hosszabb lejtőn liláskékre fékezni a tárcsáidat, a te dolgod...

2022. máj. 18. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!