Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Volkswagen Touranban van hill...

Volkswagen Touranban van hill assistens? 2016 évjarat, 1.6os

Figyelt kérdés
2016, 1.6, Touranunk van itthon. 1 honapja vizsgaztam le, egy dizeles Ford Fiestan. Ég és föld sajnos, az oktatóm vegig amíg tanultunk bekapcsolva tartotta a 3másodperces hill assistenst, nem kértem, mindenkit igy tanított. A Fordal bármilyen lejtőn eltudtam indulni felfelé Kuplungal, kizarólag Kuplungozással gáz nélkül, imádtam, nem gurultam vissza, nem fulladtam le soha...most meg ugye a Touranal egész más helyzet. És dombos vidéken élek persze. :) Elvagyok keseredve, 5 féle módon magyarázzak, kuplung fékkel, kuplung gázzal, kézifékkel...:D nekem pedig csak a kuplungos indulás hiányzik őrülten mert megszoktam. A Tourannal ilyet nem lehet, vagy csak én bénazok? Nincs benne hill aszisztens? Vagy a hold sistem ugyanaz mint a hill aszisztens, és én vagyok képtelen megtalálni a mérleget rendesen? Hát remélem senkit sem idegesitek fel a kerdesemmel.:D a páromat és apámat már kerdezni sem merem.

#Tourán #Kuplungal indulni #Hill assist
2022. aug. 8. 00:18
 1/6 anonim ***** válasza:

Valószínűleg van. Az utóbbi 10 évben gyártott autók többségében már alapfelszereltség.

Az a különbség a két autó között, hogy a touran kb. 3-400 kg-mal nehezebb, tehát a kis 1.6-os motor nem fogja alapjáraton elindítani az emelkedőn: nyomni kell a gázt.

2022. aug. 8. 05:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

AZért az borzasztó hogy valaki egy kézi fékkel ne tudjon elindulni.

Na ezt kellene felül vizsgálni nem azt amikor itt trollkodnak a hülye gyerkek hogy hány éves korig lehessen autót vezetni.

2022. aug. 8. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
A 'hold' = tartás, azaz lehet, hogy a VW így hívja a hill assistant-et. Egyébként, ha nem tudsz elindulni kézifékkel emelkedőn, akkor menj vissza még gyakorolni.
2022. aug. 8. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Hill-hold control, hill-start assist meg még sok hasonló néven fut (magyarul visszagurulás-gátlóként szokták emlegetni), de lényegében mind ugyanaz: az emelkedőn tartja a féket helyetted, hogy ne gurulj vissza, amíg a jobb lábadat átrakod a gázra és a kuplungot felengeded a fogáspontig.

De gázt nem ad helyetted. Ha a motor ereje kevés ahhoz, hogy felvigye az autót az emelkedőn, akkor nem fog elindulni, akármilyen óvatosan engeded is fel a kuplungot.


Amúgy meg a kézifékes indulást tanuld meg, mert ha nem működik a visszagurulás-gátló vagy egy régebbi autóban találod magad, akkor el fogsz vérezni.

2022. aug. 8. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat. Megértettem hogy le kell mondanom a csak kuplungos lejtős indulásról, és a mai gyakorló körön keresünk egy lejtőt. Sajnos az iskolában soha kézifékkel nem indultunk, sőt induláskor még le is cseszett a tanító ha gázt is adtam rá, mert indul az az nélkül is. Gondolom ahány ház annyi szokás. És sajnos a 35 kötelező óra igazából tényleg igen kevés... Még 1x köszönöm.
2022. aug. 8. 14:00
 6/6 anonim ***** válasza:

Sok oktatónak mániája ez a gáz nélküli indulás. Pedig igazából az autónak sem jó.

Rendszeresen kérdeznek itt a friss jogsisok, hogy miért nem tudnak elindulni és mindig kiderül, hogy azért mert az oktató arra tanította őket, hogy nem szabad gázt adni elindulásnál. El kell fogadni, hogy ami az emelt alapjáratú, diesel oktatóautóval simán megy, ugyanaz az otthoni gyenge benzinessel nehezebb lesz és több gyakorlást (és gázadást) igényel.

2022. aug. 8. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!