Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért csak 13 volt körül...

Miért csak 13 volt körül mozog a töltésem?

Figyelt kérdés

Opel Vectra B


Új akkut, és "új" generátort (bontós, elvileg keveset futott) is kapott, akkut a régi akku kora miatt, generátort pedig azért mert kevésnek találtam a töltőfeszültséget.

Mintha valamivel több lenne átlagosan, de még mindig 13 volt körül mozog az érték. Ha felkapcsolom a fűtést például, és mondjuk a tompított fényszórót, akkor egyből leugrik néhány tizedet, és onnantól pl 12.6-on áll. Mindezt járó motornál, akár alapjáraton, akár 3000-es fordulaton.


Eleve nagyon kevésnek tűnik állóhelyzetben is, de menet közben 3-4 ezres fordulaton se nagyon változik.


Opel kézikönyv "A generátor" részéből idézve: "a szabályzó a fordulatszámtól függetlenül az üzemi feszültséget állandó, kb 14 Volt értéken tartja"


A következő oldalról: "4000/perc fordulatszámon a feszültségnek 14,2-15,2 V között kell lennie. A mért érték azt jelzi, hogy a generátor és a szabályzó működik."



Nagyon örülnék neki hogyha valaki felvilágosítana hogy mégis mi lehet a gond. A gyári kézikönyvtől jobb forrást nem találtam, és az tuti hogy a 12,6 V töltés az nem 14 V.



2022. szept. 25. 00:16
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Vagy rossz az "új" generátor vagy a csatlakozásokkal van a gond.
2022. szept. 25. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Akksi testkabel csatlakozasi pontja nem oxidos?

Regi automon az volt a ludas, athidaltam, a kasztnin mashova kotottem a testet, utana lett jo a toltes.

Elotte gazadasra sem akart emelkedni a toltofesz, valahol 12.3 korul volt mindig.

Utana 13 es 14 volt kozott valtozott gazadasra.

2022. szept. 25. 02:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
89%
Közvetlenül a generátoron mérted ezeket a feszültségeket? Mert ha igen és nincs semmilyen utólagos nagy fogyasztó belegányolva az autóba, akkor a bontott generátorod sincs a topon. Én pont ezért mindig felújíttatom a gyárit, mint bizonytalan állapotú bontottat veszek. A bontós persze hogy azt fogja mondani, hogy keveset futott, nem fogja azzal reklámozni hogy ős régi millió km benne van és még gyenge is. Ki venné meg?! A kevés futás is relatív. Egy generátor akár 50-60e km alatt is simán kifeküdhet.
2022. szept. 25. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Mérj feszültséget a generátor testpontja (háza) és a pozitív kivezetése között. Ha ott ideális az érték akkor kell testkábelt tisztítani, akkusarut felcsiszolni stb. Minden más esetben fel kell újítani a generátort.
2022. szept. 25. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
0%
4. Jól írja , így kell.
2022. szept. 25. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
68%
Tuti, hogy valamelyik testkábel oxidos valahol és nem érintkezik rendesen...
2022. szept. 25. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

Na most rámértem megint, most érdekes módon alapjáraton 14 V-on volt akksin mérve, és akksi-generátorház között is.


Tegnap miután kicseréltem a generátort (közben az önindítónál a csatlakozásra is ránéztem és jónak tünt) mentem vele 70-80 km-t, és akkor prudukálta azt amit fent írtam. Most meg beindítottam és addig a pár percig amég méregettem teljesen jó volt.


Viszont most feltünt egy egyeletlen "ciripelő" hang, meg hogy a szíjfeszítő ugrál kicsit. Ha megemelem a fordulatot akkor ugyanúgy ugrál a feszítő, viszont a hang az folyamatossá válik, már inkább szinte súrlódó hanggá.


Nem feszítene eleget a feszítő? Ujjal benyomva a szíjat nem tűnik vészesnek.

2022. szept. 25. 14:35
 8/11 anonim ***** válasza:
Ha féktisztítóval lemosod a szíjat megszűnik a hang? Ha csúszik a szíj az okozhatja a generátor alulteljesítését.
2022. szept. 25. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Most épp nincs féktisztítóm, elfújtam mindet nemrég, de a szíjat kb. 2000 km-rel ezelőtt cseréltem, úgyhogy elvileg viszonylag tiszta. Ha lesz rá alkalmam persze megpróbálom letakarítani, hátha.


Mégegy dolog ami eszembejutott, ami a feszítőhöz köthető, hogy esetleg hidegen még feszesebb a szíj maga, és van rendes töltés, de melegen megnyúlik kicsit és onnantól már nem elég feszes? Lehet ilyen? Tehát hogy már olyan keveset feszít a fesztő hogy melegen nem tud eleget feszíteni?


Lehet hülyeség, de most már gondolok mindenre..

2022. szept. 25. 17:45
 10/11 anonim ***** válasza:

Hát ezek úgy vannak már megcsinálva, mármint a hosszbordás szíjak és feszítőik, hogy üzemi körülmények között ugyan azt hozzák. Nem szabadna a túl melegnek vagy túl hidegnek sem csúszást okoznia. Illetve melegen jobban tapad a gumi...

Ha hallottál már igazán elhanyagolt autót, annak is hidegen csúszik a hosszbordás szíja, melegen elhallgat.

2022. szept. 25. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!