Az autót miért úgy dizájnolták, hogy rosszat tegyen neki, ha ritkán használod?
A szó jelentésétől függetlenül a kérdés azt sugallja, hogy szándékosság van mögötte. Nincs.
Egy személyautó sokkal összetettebb szerkezet egy fűkaszához képest.
Egyszerűen nem lehet olyan reális áron gyártani, amelyik nem igényelne egy kis gondoskodást, vagy önkiszolgáló módon megoldaná.
Nyilván lehetne olyant beleépíteni, amelyik érzékeli, hogy hosszabb idő óta nem volt használatban, és megforgatja a magától a kenőolajat. Bizonyára lehetne. A jármű súlya növekedik, a hibalehetőségek száma növekszik.
A rengeteg szerkezeti elem közül a legtöbbjére nincs hatással pusztán az idő múlása. Pl. a világítás. Ha évekig nincs felkapcsolva, attól még üzemképes marad.
Nem romlik el a sebváltó karja, nem roskad össze az ülés stb.
Dizájnolták :D
Nem árt neki az állás, hanem az árt neki, ki kint van hagyva ridegtartásban. Garázsban, kerekek tehermentesítve, akku leválasztva, örök élet plusz 1 nap. Nézd meg hogy az ilyen helyről előkerült old timerek hogy néznek ki, és hol vannak azok amiket használtak (sehol).
Az autóban három dolog van, aminek nem tesz jót a hosszú állás:
1. Akkumulátor. Lemerül. A generátor tölti, ahhoz járó motor kell, de ha hosszabb ideig nem jár a motor és nincs ami töltse, akkor lemerül. Ráadásul ha annyira lemerül, hogy egy kritikus feszültségi szint alá esik (mélykisülés), akkor az az akksi halott, nem lehet feltölteni sem. Ez nem tervezés, hanem kémia, azaz természeti törvény. Fűkaszában és láncfűrészben nincs akkumulátor, szóval a különbség adott.
2. Benzin. Manapság E10-es benzin van, 10% etanolt tartalmaz és az etanol hosszú idő alatt kiválik a benzinből, a kivált etanol eldugítja az üzemanyagrendszert. Ha sűrűn használod az autót és pár nap/hét alatt elfüstölöd a benzint, akkor ennek a problémának nincs ideje jelentkezni, de ha hosszabb ideig állni hagyod és benne marad a benzin, akkor utána tönkreteheti a szivattyút, befecskendezőket, stb. Ez a fűkaszánál, láncfűrésznél sincs másként, szóval itt különbség nincs, ergó a kérdésed e pont alapján téves.
3. Olaj. Ez kifejezetten hosszú időre letett autónál probléma, a motorolaj élettartama 1 év, ezen túl erősen veszít a kenőképességéből. Ha ilyen hosszú időre teszed le az autót és utána beindítod az 1 évesnél öregebb olajjal, akkor a kenéshiány tönkreteszi. A fűkasza, láncfűrész, azok 2 ütemű motorok, nincs benne motorolaj, hanem 2T olajat kell a benzinbe keverni és sokkal-sokkal kevesebb kenési szükséglete van, ráadásul a benzinbe keverve az olaj élettartama is több. A különbség ismét adott.
+1. A modern(ebb) autók motorjai sokkal kifinomultabb szerkezetek, mint egy kétütemű láncfűrészé, ezért sokkal sérülékenyebb is, ami az előző két pont esetében lényeges. Ez valóban egy tervezett dolog a gyártók részéről, de korántsem a tulajdonosok szívatása a cél: ha a láncfűrészmotorhoz hasonló igénytelen kétütemű autót akarsz, akkor vegyél 50 éves Wartburgot/Trabantot, persze készülj fel rá, hogy 0-ról 30-ra három év alatt gyorsul, végsebessége 60km/h és mindezért cserébe eszik 30 liter benzint 100 kilométeren. Na, ezért kifinomultabbak a mai autók motorjai, a kifinomultság pedig sérülékenységgel jár, ez megintcsak egy elkerülhetetlen dolog, nem pedig szándékos szívatás.
#18.
Pl. a bal hátó ajtóhatároló felfogató csavarja ugyan olyan a benzinesnél, mit a dieselnél.
Ezen kívül még több ezer apró elem is megegyezik.
Ami viszont más, az már nem egyezik. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!