Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Xenon fényszóróknál miért van...

Xenon fényszóróknál miért van szükség folyamatos magasságállításra?

Figyelt kérdés

Oké tudom hogy ne vakítson, de sem egy halogén sem egy ledes nem vakít kevésbé szerintem.

Plusz a xenonnál a szintezést miért a futóműhöz képest igazítja az autó? Nem inkább a karosszériához képest kellene, hogy ahogy billen a karosszéria ahhoz képest legyen egyenes a vetítési kép?



dec. 6. 13:13
 1/8 anonim ***** válasza:
0%
én nem értek hozzá de minden második xenon fényszórós kiolvasztja a szememet mikor szembejön és nem érti miért villogtatnak neki...
dec. 6. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
#1 Az nem xenon szerintem, hanem az utólag halogénbe bekókányolt led. Szemből ha vakít meg sem tudja róla állapítani az ember hogy milyen fényszóró.
dec. 6. 13:18
 3/8 anonim ***** válasza:
80%

"Plusz a xenonnál a szintezést miért a futóműhöz képest igazítja az autó"


Mert pl mikor többen ülnek benne, vagy meg van pakolva, akkor ne világítson az egekbe. Tudom, hogy már a 20 éves autókban is van motoros állítás, de én pl soha nem tekergettem, és a Xenonnak azért eléggé szúró fénye van, ami jobban tud vakítani, így nem bízzák az emberre.

dec. 6. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
59%

Mert vakít, mint a k#rvaélet.


"sem egy halogén sem egy ledes nem vakít kevésbé szerintem"

De.

dec. 6. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
#4 És ha vakít mi alapján döntöd el hogy xenon? Sokról meg sem lehet mondani még közelről sem nemhogy mikor vakít.
dec. 6. 14:37
 6/8 anonim ***** válasza:
52%

A LED-esek is automatán szinteznek. A vakítás miatt van.

Szerintem honnan vegye a karosszéria dőlésről az információt, ha nem a futóműről? Ha nem az úthoz, hanem a vízszinthez nézné, akkor emelkedőn semmit nem látnál, lejtőn pedig az égbe világítana az autó.

dec. 6. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Ahogy #6 írja, a modern led és "lézer" fényszóróknál is van automata szintezés, sőt, "led mátrix" technológia elvileg azt tudja hogy pont oda nem világít, ahol érzékel szembejövő forgalmat.


Na most ez a technológia úgy 2010 után valamivel jött be a magasabb kategóriájú autóknál, és egész jól működött, aztán úgy 2015-2016 óta már nagyon jól működik, ha figyelsz akkor észre is veheted ilyen autóknál ha este szembejönnek, hogy ha nem is azonnal amint meglátod, de amikor már olyan közel ér hogy nagyon vakítana akkor a fényszórónak az a része ami pont téged vakít kicsit elhalványul.


A baj, hogy belerakják ezt a technológiát már kisebb olcsóbb autókba is, ami nekik tök jó mert sokat látnak vele este "mint a nagyok", de mindenki másnak szar, mert például a ledes Suzukik úgy pofánvilágítanak tízből tízszer ahogy illik, mintha meg se próbálna működni ahogy kell neki. Ahányszor éjszaka szemből elvakít valaki, majdnem biztosra mondhatom hogy vagy rosszul beállított halogénes erős izzóval, vagy Suzuki Vitara ledes fényszóróval.

dec. 6. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Ahogy írták, hogy ne vakítson amikor tele a csomagtartó mondjuk.


Csak érdekesség - egyébként meg van bonyolítva az előírás, pl lámpa mosó nem mindenhez kötelező adott fényerő alatt, erről részletesebben egy cikk:

[link]

dec. 7. 03:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2023, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!