Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehetséges hogy a másik fajta...

Lehetséges hogy a másik fajta benzintől van ?

Figyelt kérdés
Van egy Maruti 800 autónk, eddig mindig auchan vagy Mol 95-el tankoltuk. Most nem rég mikor félig volt tettem bele OMV 95-öt és mintha jobban menne meg az alapjárat is erősebb lenne meg hangosabb.
2022. dec. 7. 16:54
 1/10 anonim ***** válasza:
91%
AZ a levegőtől van, hűvösebb van már.
2022. dec. 7. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Hát lehet. Aztán lehet már nem a 15 éves állami tartalék benzint adogatják a kutakon és azért jobb :D
2022. dec. 7. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Jaa ez nem ma volt.

És kb rögtön a tankolás után érezhető volt.

2022. dec. 7. 19:24
 4/10 anonim ***** válasza:
90%

Placebo.


Nyilván a fél tanknyi nyugati csodabenzintől megtáltosodott a 800-as maruti.

2022. dec. 7. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Hát jobban megy meg az alapjárat sem olyan.
2022. dec. 7. 22:36
 6/10 anonim ***** válasza:
Nem megy jobban. Placebo. Fékpadon fél lóeróvel nem mutatna többet, hidd el.
2022. dec. 8. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Ilyrnkor az jut eszembe hogy anno amikor volt szuper meg ólommentes, apám néh szupert tankolt a trabantba. És akkor jobban nyomta neki, mi meg azt hittük a benzintől van 😂
2022. dec. 8. 06:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

#4: ha hiszed hanem, pont ezeknél a kis motoroknál jön ki leginkább az üzemanyagok közti különbség.

Én is hallom és érzem, hogy totál ingadozó a benzin minősége. De nem feltetlenül kúthalózattol függ. Igaz, más adalékokat használnak, így lehet olyan kocsi aminek az egyik jobban fekszik, mint a másik.

Nyilván nem arra kell gondolni, hogy a 37LE Marutiból 50LE ki fog kijönni.

2022. dec. 8. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Pont egy Maruti az, aminél nem fog kijönni. Karburátor, és megszakítós gyújtás...

Azaz, karburátor: valahogy be lett állítva egyszer. Működési elvéből következően más légnyomásnál, páratartalomnál, hőmérsékletnél csak rosszabb tud lenni, mint amilyen a beállítás körülményei között volt. A légáramlás sebessége és a fojtószelep nyitottsága függvényében porlaszt a szívócsőbe üzemanyagot. És ennyi.


Megszakító: a fordulatszám függvényében a röppsúly szabályozza az előgyújtást, amim valahol 2-3000 között már koppig kiakad, felette már nem szabályoz, ugyanazon az értéken marad. Szabályoz még a vákuumdob, a szívócsővákuumtól függően.


Ahhoz hogy a prémium, 100-as oktánszámú üzemanyag előnye kijöjjön, olyan motor kell, aminek már motorvezérlő elektronikája van, ennek minden szükséges érzékelőjével: fojtószelepállás érzékelő, lambda-szonda, légtömegmérő, levegőhőmérséklet-érzélő és a kopogásérzékelő. Ez utóbbi segítségével tudja az elektronika az előgyújtást folyamatosan épp a kopogási határ alatt tartani. Jobb üzemanyag = később kezd kopogni, nagyobb előgyújtást lehet adni = egy KICSIT több nyomaték. De ez csak nagy terhelésen jön ki igazán.

2022. dec. 8. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

#9: mondjuk senki sem beszélt itt 100-as oktánról.

Az alapjatat, meg a hétköznapi közlekedés igencsak részterhelés, légnyomás, levegő hőmerseklet mind nagyon számít, nekem mondjuk pont a karburátoros robogóm volt igencsak kenyes a benzin minőségére, volt, hogy azt hittem nem megy fel a hegyre, ahova máskor 60-70-el felsuhantam vele.

2022. dec. 8. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!