Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan lehet a legjobban...

Hogyan lehet a legjobban meghajtani az autó?

Figyelt kérdés
Az autómban elvileg kéne akkora erőnek lennie,hogy 3.-ban is elkaparjon még,de nekem még csak 1.-2.-ben sikerült bevillogtatni a kipörgésgàtlót,3.-ban nem. Amikor egyik barátom vezette,sokkal erősebbnek tűnt az autó. tudom, anyósülésről minden gyorsabbnak tűnik,de ő valahogy “máshogy” hajthatta meg,mert sokkal jobban megindult nàla. én úgy szoktam,hogy elindulok egyesben normálisan,kettesben is normálisan,és hármasban lepadlózom,és mivel benzines,így nem szakad rám az erő,3 ezres fordulatig alig csinál valamit,de kb 3500-nél betölt az turbo,és akkor azért szépen megindul. ha azt akarom,hogy rám szakadjon az összes erő,akkor már 1-2.-ben is padlóznom kène?meg kihuzatni a sebességeket jobban,nem 4500 körül elváltogatni?visszaváltani kb mekkora fordulatnál érdemes?pl megyek 5.-ben 4500-as fordulattal kb, akkor onnan vissza 4 vagy 3,ha kicsit meg akarom hajtani?
2023. jún. 4. 07:54
 1/7 anonim ***** válasza:
95%
Ha nem érzed a nyomatékot és az erőt akkor mindegy neked.
2023. jún. 4. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Szívóbenzinnek 4000-4500 rpm között szokott lenni a max. nyomatéka és 6000 körül a max. teljesítmény. De keresd ki az autódhoz tartozó nyomatékgörbét.

A 4500-as elváltás nagyon korai, és természetesen padlógáznál tudja a legnagyobb nyomatékot.


Tehát padlógáz és 6000 körül váltsd el.

2023. jún. 4. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 krwkco ***** válasza:
75%

A legegyszerűbb módszer az indulásnál a hatás fokozására a nagy gáz mellett az, ha a motor nagyobb fordulaton jár, mint amennyi a sebességnek megfelel. Akkor nagyobb a teljesítmény. És ehhez a kuplungot hosszabban kell csúsztani. Azon a ponton, ahol már erőt tud átadni, de még nem kapcsolja össze teljesen a motort a sebváltóval.

Ettől a kuplung jobban kopik. És esetleg a tárcsa felülete meg is ég. De hát valamit valamiért. Főleg, ha nem a sofőré az autó. Mint a barátod esetében. :-)

Ez az egyesre érvényes. A többi sebességnél váltás előtt pörgetni kell a piros mezőig és nem spórolni a gázzal.

2023. jún. 4. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
3-as,ezt tudom,ő is îgy indult. én azért nem szoktam így,mert nagyon igénybe veszi az autót,hiàba van kevlározva a kuplung. arra lettem volna kíváncsi,hogy van e valami technika,hogy a lehető legtöbbet hozzam ki a kocsiból ilyen indulás nélkül. de akkor csak padlógáz,meg kihuzatni a sebességeket.
2023. jún. 4. 09:55
 5/7 anonim ***** válasza:
1.8t?
2023. jún. 4. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

#4: bőven nem kell padlógáz, a kuplung csusztatása mondjuk alap kéne, hogy legyen.

A fordulatot tartsd 2500 felett, akkor jobban harap már.

2023. jún. 4. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
egy frissen kevlározott kuplungot mennyire lehet a csúsztatgatàssal hazavágni?nem mindig így mennék vele,csak néha ha elmegyünk egy haverommal kocsikázni,aztán kicsit szórakoznánk
2023. jún. 4. 15:11

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!