Automata váltó olajcsere Budapesten korrekt áron?
#22 100 ezer egy autóra? Az lóf*sz, már elnézést. Sajnálom, ha neked az sok, de alapvető alkatrészek is több tízezerre rúgnak. Legelső válaszban levezettem, hogy olyan olajból, amit egy tisztességes ember tiszta szívvel bele önt egy automata váltóba, abból csak az olaj önmagában közel van a 100 ezerhez. Na akkor hol van vajon a profitja annak, aki neked 100 ezres ajánlatot adott? Vagy az olajon spórol (fos minőség), vagy a munkán (nem mossa át, csak manuálisan "cseréli", de tudd, hogy ezzel a módszerrel egy automataváltóban maximum a teljes olajmennyiség 30-40%-a cserélődik, a többi benne marad).
Netán elhiszed neki, hogy potom munkadíjért végzi el becsülettel a munkát? Mégis miért tenne ilyet? Fillérekért te sem dolgoznál, vagy tévedek?
Azt írtad 5 ezer litere és hogy kell 7-8 liter. Ez így 35-40 ezer. Azt nem értem miért kell a duplája, ahhoz hogy átmossák. Olajjal mossák át és megy a kukába az új olaj fele?
De legyen mondjuk 70 ezer így az olaj. 30 ezer a munkadíj és megvan a 100. Oké a szűrőt még írtad hogy 10-es de mondjuk ezt ne cseréljük, és máris kijöttünk 100-ból.
Nem mindenki ért hozzá, főleg nem egy automata váltóhoz. És nem mindenkinél az a szempont hogy olyan autója legyen amit meg lehet csinálni otthon.
Én még mindig azt mondom a 140 ezer nem korrekt. A legutóbbi kérdéseimre már nem is reagált.
#24 "és hogy kell 7-8 liter"
Nem, nem ezt írtam. Olvasd el mégegyszer. Azt írtam, hogy a váltó töltete 7-8 liter, de az átmosás miatt dupla annyira van szükség, tehát a 35-40 az rögtön 70-80.
Egy tisztességes, gépes olajcsere úgy néz ki, hogy leengedsz belőle amennyit tudsz (ez maximum 3-4 liter szokott lenni, több egyszerűen nem folyik ki, ezért kell a gép, ezért fontos a szakszerű munka), utána a gépbe beleöntesz annyi friss olajat, amennyi kell összesen a váltóba, tehát 7-8 liter átlagosan. A gép ezután nagynyomáson belepumpálja a friss olajat, ez kinyomja a maradék régi olaj egy részét, a maradék pedignelkeveredik a 7-8 liter friss olajjal. Ez így még mindig elég vegyes felvágott, jobb mint a semmi, de nem elég jó, a keverékben túl sok még a régi használt olaj. Ezért ezt a folyamatot meg kell ismételni újabb 7-8 liter friss olajjal. Ezután már egy 95+%-ban friss olaj van a váltóban. Ami még fontos, hogy az olajcsere után kell egy számítógépes diagnosztika, mert a váltó vezérlőelektronikáját nullázni kell. Ez az elektronika magától tanul, tehát ahogy romlik az olaj minősége, ő úgy állítja a váltó vezérlését. Ezért kell nullázni, hogy ismét a friss olajhoz szükséges, gyári alapbeállítások szerint dolgozzon.
Ha nem géppel cserélik az olajat, vagy trehány módon, akkor túl sok régi olaj marad benne.
Ami a nullázást illeti, mivel öntanuló, ezért nullázás nélkül is alkalmazkodni tud, de ehhez meg kell tenni minimum 5km-t, néha többet is, addig pedig mocskosul rángat, csúnyán jár, nem vált rendesen, stb. Működik, de nem illik így csinálni, felesleges terhelés az egész hajtásláncnak.
Ezért nem mindegy, hogy ki csinálja és hogyan. Az ár jól tükrözi, hogy hogyan dolgoznak.
#28 Ja és még valami...
"De legyen mondjuk 70 ezer így az olaj. 30 ezer a munkadíj és megvan a 100"
Nem 30 a munkadíj, mivel a folyamat, amit leírtam, az több óra. Manapság egy munkaóra még olcsó helyeken is bruttó 15, de a jó szervizek bőven 20 ezer fölött dolgoznak.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!