Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltó olajcsere...

Automata váltó olajcsere Budapesten korrekt áron?

Figyelt kérdés
Tudtok javasolni olyan szervízt Budapesten ami elvégzi a váltóolajcserét elfogadható áron? Egy két helyen érdeklődtem és 140 ezer körüli árat mondtak ami soknak tűnik.

okt. 24. 13:50
1 2 3 4
 21/37 anonim ***** válasza:
Én tudok neked ajánlatot adni 40 ezerért is. 35 az olaj, 5-ért meg lecserélem. Ez nem azt jelenti, hogy a 140 nem lenne korrekt, hanem hogy én valamit máshogy csinálok. Olcsó húsnak viszont híg a leve.
nov. 6. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/37 A kérdező kommentje:
100 ezer szerinted olcsó? Annyiból nem jön ki? Vagy úgy éred neked nem lenne meg az extra profitod?
nov. 6. 12:13
 23/37 anonim ***** válasza:

#22 100 ezer egy autóra? Az lóf*sz, már elnézést. Sajnálom, ha neked az sok, de alapvető alkatrészek is több tízezerre rúgnak. Legelső válaszban levezettem, hogy olyan olajból, amit egy tisztességes ember tiszta szívvel bele önt egy automata váltóba, abból csak az olaj önmagában közel van a 100 ezerhez. Na akkor hol van vajon a profitja annak, aki neked 100 ezres ajánlatot adott? Vagy az olajon spórol (fos minőség), vagy a munkán (nem mossa át, csak manuálisan "cseréli", de tudd, hogy ezzel a módszerrel egy automataváltóban maximum a teljes olajmennyiség 30-40%-a cserélődik, a többi benne marad).


Netán elhiszed neki, hogy potom munkadíjért végzi el becsülettel a munkát? Mégis miért tenne ilyet? Fillérekért te sem dolgoznál, vagy tévedek?

nov. 6. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/37 A kérdező kommentje:

Azt írtad 5 ezer litere és hogy kell 7-8 liter. Ez így 35-40 ezer. Azt nem értem miért kell a duplája, ahhoz hogy átmossák. Olajjal mossák át és megy a kukába az új olaj fele?

De legyen mondjuk 70 ezer így az olaj. 30 ezer a munkadíj és megvan a 100. Oké a szűrőt még írtad hogy 10-es de mondjuk ezt ne cseréljük, és máris kijöttünk 100-ból.

nov. 6. 12:45
 25/37 anonim ***** válasza:
#24 Nagyon egyszerű, ha nem tetszik meg lehet csinálni otthon is. Én ezt az utat választom és olyan autót, amin meg lehet csinálni szinte mindent otthon.
nov. 6. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/37 A kérdező kommentje:

Nem mindenki ért hozzá, főleg nem egy automata váltóhoz. És nem mindenkinél az a szempont hogy olyan autója legyen amit meg lehet csinálni otthon.


Én még mindig azt mondom a 140 ezer nem korrekt. A legutóbbi kérdéseimre már nem is reagált.

nov. 6. 14:18
 27/37 anonim ***** válasza:
#26 Aki olyat vesz, hogy nem akarja otthon szerelgetni, az úgyis kifizeti a szerelőnél amit mond, max. nem eszik utána a hónapban 🤣🤣 Ha úgy számoljuk hogy otthoni szerelgetéssel manuális váltónál meglenne 20-30 ezerből jó minőségű olajjal, ahhoz képest tényleg sok a 140 ezer. De ha azt nézzük mennyi olaj kell bele, jó minőséget vesz a szerelő, azon is van profit, plusz még felszámol 3-4 óra munkadíjat, amikor max. 2 óra alatt meg lehet csinálni, akkor nem sok. És ugye ez az általános amit most leírtam, de az ügyfelek kifizetik, mert otthon nem akarnak vele szívni. Ennek ez az ára.
nov. 6. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/37 anonim ***** válasza:

#24 "és hogy kell 7-8 liter"


Nem, nem ezt írtam. Olvasd el mégegyszer. Azt írtam, hogy a váltó töltete 7-8 liter, de az átmosás miatt dupla annyira van szükség, tehát a 35-40 az rögtön 70-80.


Egy tisztességes, gépes olajcsere úgy néz ki, hogy leengedsz belőle amennyit tudsz (ez maximum 3-4 liter szokott lenni, több egyszerűen nem folyik ki, ezért kell a gép, ezért fontos a szakszerű munka), utána a gépbe beleöntesz annyi friss olajat, amennyi kell összesen a váltóba, tehát 7-8 liter átlagosan. A gép ezután nagynyomáson belepumpálja a friss olajat, ez kinyomja a maradék régi olaj egy részét, a maradék pedignelkeveredik a 7-8 liter friss olajjal. Ez így még mindig elég vegyes felvágott, jobb mint a semmi, de nem elég jó, a keverékben túl sok még a régi használt olaj. Ezért ezt a folyamatot meg kell ismételni újabb 7-8 liter friss olajjal. Ezután már egy 95+%-ban friss olaj van a váltóban. Ami még fontos, hogy az olajcsere után kell egy számítógépes diagnosztika, mert a váltó vezérlőelektronikáját nullázni kell. Ez az elektronika magától tanul, tehát ahogy romlik az olaj minősége, ő úgy állítja a váltó vezérlését. Ezért kell nullázni, hogy ismét a friss olajhoz szükséges, gyári alapbeállítások szerint dolgozzon.


Ha nem géppel cserélik az olajat, vagy trehány módon, akkor túl sok régi olaj marad benne.


Ami a nullázást illeti, mivel öntanuló, ezért nullázás nélkül is alkalmazkodni tud, de ehhez meg kell tenni minimum 5km-t, néha többet is, addig pedig mocskosul rángat, csúnyán jár, nem vált rendesen, stb. Működik, de nem illik így csinálni, felesleges terhelés az egész hajtásláncnak.


Ezért nem mindegy, hogy ki csinálja és hogyan. Az ár jól tükrözi, hogy hogyan dolgoznak.

nov. 6. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/37 anonim ***** válasza:

#28 Ja és még valami...


"De legyen mondjuk 70 ezer így az olaj. 30 ezer a munkadíj és megvan a 100"


Nem 30 a munkadíj, mivel a folyamat, amit leírtam, az több óra. Manapság egy munkaóra még olcsó helyeken is bruttó 15, de a jó szervizek bőven 20 ezer fölött dolgoznak.

nov. 6. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/37 A kérdező kommentje:
Ezek hasznos infók, köszi. Ez a vezérlőelektronika nullázás régebbi modelleknél is van? Az enyém elég régi, több mint 20 éves.
nov. 6. 16:00
1 2 3 4

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!