Milyen motorral szerelt autók jók ?
Sziasztok!
2015 évtől felfele néznék autót. Napi városi autót keresnék, oda vissza 10-15 km/nap, viszont elmennék vele nyaranta nyaralni is. Octaviákat néztem, ott van 1.4 tsi, illtve 1.5 tsi is. A kérdés, hogy más gyártóknál jobb motor konstrukciók lehetnek ? Pl a Dél-Koreai csopornál ( Kia,Hyundai) az ott lévő motorok milyenek ? Az ottani G4FA motorkódú benzinesek tudom, hogy nagy ka*ik. Esetleg valami jó ötlet, miket nézzek ? Olyan 3-5 millió között keresek.





Napi 10-15km megtétele miatt nem vennék autót. Városban laksz, ahol vélhetően jól kivan építve a tömegközlekedés. Ha csak "nyaranta" mennél hosszabb távot, arra a pár napra/hétre autót bérelnék.
Ha tényleg csak ennyit közlekedsz, vegyél kismotort, meg egy sisakot, aztán helló :D
Értsd meg, hogy a hideg üzem+sok városi használat nem tesz jót a motornak! Százezreket, sőt milliókat dobsz ki az ablakon, ha turbós benzines autót veszel erre a célra. Ha mindenképp autót vennél, mert büdös neked a tömegközlekedés, akkor vegyél Swift/Yaris páros közül valamit. Azoknak sem tesz jót a városozás, de még mindig jobban elviselik, mint a turbós gdi, tsi, tce motorok..




















Az 1.4 és 1.5 TSI-k teljesen jó motorok. Ha választani kéne, az 1.4-es venném. A keretedbe is valószínűleg jobban belefér.
A víz nagyon hamar bemelegszik, az olajnak azért kell ilyenkor 8-10 km. Nem tudom, miért gondolja bárki, hogy ettől elromlik egy modern motor. Napi két hidegindítás teljesen átlagosnak mondható. Azon kívül pont ugyanaz a hatása a régi szívóbenzines esetén is. Néha meg kell járatni, hogy az olaj is elérje az üzemi hőfokot, és nem 30000 km-ig húzni a cserét, hanem 10-15-nél megcsinálni.










8: Ezen, amit leírsz, minden autó, a legelavultabb szívóbenzin is keresztülmegy minden egyes hidegindításkor. Persze nem ideális állapot a hidegindítás, de nem fog tőle szétkopni a motor néhány év alatt.
A folyadékokat a "vason" keresztül éri a hő, onnan veszik át, szóval nehezen lenne hűvös bármi, ha a folyadékok üzemmelegek. Az újabb motorok, köztük az 1.5 TSI indulás után a katalizátor előmelegítésével kezdik. Ez jól hallható, érzékelhető. Nem is érdemes addig elindulni vele. Kb. fél percig 5-6 l/h az alapjárati fogyasztás. Eddig érezni benzinszagot a kipufugónál, utána semmit.
Sokan túldramatizálják ezt. Napi két hidegindítás az pont ugyanakkora kopást okoz akkor ha, csak 5 km-t mész utána, és akkor is, ha 100-at. Kilométerre vetítve nő a kopásod, de időre vetítve nem, azaz ugyanúgy ki fog bírni az az autó 20 évet, ahogy a többi napi szinten használt autó is.
Én még mindig nagyon várom, hogy lássak egyszer rövid távú ingázástól szétesni motort. Munkahelyemen a legtöbb kollégám 5-7 km-ről ingázik be autóval. Van, aki jó 15 éve ugyanazzal az autóval jár, és még mindig semmi baja.
Egy dolgot tudok, amit ezzel meg szoktak ölni, az pedig a dízelek részecskeszűrője.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!