A mostani autók 15-20 év múlva gazdasági totálkár kategóriát fogják erősíteni, annyira nem éri majd meg javítani őket?










Több mint valószínű.
www.youtube.com/watch?v=lLwnoBWIJBo&t=7s
Egyrészt 20-25 éve még nem voltak ennyire szigorú euro normák(euro3-euro4), nem volt ennyi kötelező vezetés támogató rendszer és kényelmi extra. Valamint a fejlesztésekkel sem rohantak ennyire. Tehát egy mai autó legyen biztonságos, jól fogyasszon, jól menjen, ne szennyezze a környezetet, vezessen helyetted, de ne legyen irreálisan drága ja és megbízható is! Na hát ezekből az elvárásokból szoktak lenni a gondok....
Egy ismerősöm most vett új autót, kíváncsi voltam, hogy mik vannak benne.
Bemásolom [link]
Kíváncsi vagyok, hogy meddig fog problémamentesen üzemelni.... (Nyilván minden autóra kell költeni folyamatos használat mellett, az már viszont más kérdés, hogy milyen gyakran és hogy mennyit)
Beépített segélyhívó rendszer, Belső visszapillantó tükör, automatikusan sötétedő, Biztonsági gyermekzár a hátsó ajtóknál, Bluetooth hangfelismerő móddal, Display audio rendszer 8'-os színes érintőkijelzővel, tolatókamerával, Apple Carplay és Android Auto támogatás, Éberség figyelő rendszer - ATTENTION ASSIST, Elektromos ablakemelők elöl-hátul, ASR [kipörgésgátló], Fejtámlák elöl-hátul [5 db], Fékrendszer: blokkolásgátló fékrendszer [ABS], Fékrendszer: fékerőszabályozó, elektronikus [EBV, EBD], Fékrendszer: Tárcsafékek elöl, Fékrendszer: vészfékasszisztens, Fényezés: alapszín [nem metál], Fordulatszámmérő, Garancia: 5 év km korlátozás nélkül, Gépjármű előtt megállt autó elindulására figyelmeztető rendszer, Gyermekülés előkészítés [ISOFIX], Hangszórók [6 db], Hátsó ablaktörlő-mosó berendezés, Hátsó utasra figyelmeztető rendszer, Indításblokkolás, Járműstabilitás szabályozó rendszer, Kárpit: szövet, Keréknyomás ellenőrző rendszer, Kiegészítő oldalsó irányjelzők a külső tükörbe integrálva, Könnyűfém keréktárcsák: 16', Középkonzol csúsztatható kartámasszal, Közlekedési jelzőtábla felismerő rendszer, Központizár távirányítással, Külso visszapillantó tükrök és kilincsek fényezettek, Külső visszapillantó tükrök elektromosan állíthatók és fűthetők, Lane assist sávtartó rendszer, Légkondícionáló berendezés [AC], Légzsák a vezető-és utasoldalon, oldallégzsákok elöl, függönylégzsák, Mikrofilter [por-és pollenszűrő], Multi Collision fék [másodlagos ütközésvédelem], Műszerfal: digitális 10,25" TFT színes kijelzővel, Pótféklámpa [harmadik féklámpa], Pótkerék: pótkerék helyett abroncsjavító készlet, Rádióvétel: digitális (DAB), Riasztóberendezés, Sávkövető rendszer, Sebességszabályozó [tempomat], Sebességváltómű: 5 fokozatú mechanikus, Stop&Start rendszer: a motor automatikus leállítása ésújraindítása, Szépítkezőtükör megvilágítással a vezető és az utasoldalon, Szervokormánymű: elektromos, Színezett üvegek, Téli csomag: Fűthető első ülések és fűthető kormánykerék, Ultrahangos parkolásirányító rendszer hátul, USB csatlakozó, USB csatlakozó hátul, Ülések hátul: 1/3-2/3 arányban osztott, Ülések: állítható magasságú vezetőülés, Ütközésvédelem: Ráfutásra figyelmeztető rendszer, gyalogos és kerékpáros felismeréssel, Vészfékezés jelző rendszer [ESS], Visszagurulásgátló [Hill-Holder], Kormánykerék: bőr, magasság-és távolságállítású, multifunkciós, Világítás: fényszórók automatikus bekapcsolódással, ködzárófény [ködlámpa] hátul, LED helyzetjelző lámpák, LED nappali menetfény, távolsági fényszóró asszisztens (automata átkapcsolás)




















Mikor vettem a 2005-ös autómat, akkor is ezt hajtogatták. Az Euro4-et, EGR-szelepet, turbót egyenesen ördögtől valónak tartották. Pár nap múlva tölti a 20. évét. Köszöni vígan gurul az utakon ma is.
A másik autóm 2018-as. Biturbó, aktív sávtartó, önparkoló, led-mátrix, start-stop, Euro6, Carplay, stb... Hihetetlen hogy már a 7 évén is túl van és a 8.-at tapossa. Egyesek szerint két év múlva már a bontóba kellene adnom. Eddig zéró meghibásodás volt. csak nem akar megdögleni! És még csak nem is egy rozsdakupac.





2005-ben még viszonylag nagyon jó autókat gyártottak(bár onnantól indult meg fokozatosan a lejt menet). Egyébként 7 év pedig lóf@sz, főleg ha csak 60ezer km van benne és fura is lenne, ha ennyi évesen szétr.hadt volna.
Van a családban 2016-os autó és eddig csak apróbb bajai voltak. Bár tegyük hozzá hogy mindig garázsban áll és van benne 32ezer km.....
De mondok egy egyszerű példát, Ford focus.... Sturc Anti pár éve csinált tesztet, egy több mint fél milliót futott kettes focusról. Tehát egy 20 éves autó és itt már beszélhetünk futás teljesítményről és korról is. .
www.youtube.com/watch?v=O_LD9BEQOyY (Ilyen a kettes Focus félmillió kilométer után)
Aztán jöttek a csodálatos Ecoboost motorok focusba/fiesta is. Amit oly sokan szidnak, persze ez nem véletlen. Erről pedig nem rég Varga Tibor bátyánk csinált videót. Érdemes a kommenteket is olvasgatni.
www.youtube.com/watch?v=uC0tDxOlaqU&t=121s
"Tényleg megbízhatobb a régi technika, mint a mai...?"
Itt is érdemes a kommenteket végig böngészni.
Aki szerint a mai autók ugyan annyit bírnak és kevesebb hibát produkálnak, mint a 20-25évvel ezelőttiek, akkor az kb annyira ért az autókhoz, mint nagy márton a gazdasághoz.





"Mitől döglik az Ecoboost? Ecoboost motorgondok"
www.youtube.com/watch?v=A5Ggf4RANzM
"Nagyon jó kis motor ez, egyetlen dologra kell figyelni: ne a te neved legyen a forgalmiban." 😅










Mióta az eszemet tudom megy ez a "mai autók" mese. Aztán meg ahogy telnek az évek tolódik, tolódik a "bezzeg akkor még jót gyártottak" határ :D
2005-ben azt hallgattam, hogy azok az autók szarok, bezzeg a régiek a világból kimennek. Most azt hallhatom, hogy bezzeg 2005-ben még jó autót gyártottak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!