Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy szocialista autó távolsági...

Egy szocialista autó távolsági és tompított fényszórója gyengébb még egy mai halogén fényszórós autó tompítottjánál, távolságijánál is, vagy kb. azzal azonos erősségű?

Figyelt kérdés
Én egy mai halogén fényszórós autóban ha éjjel megyek az országúton, tompítottal 60-nál nem nagyon merek többel menni, távolságival merek kb. 70-nel, 80-nal. Egy xenon vagy LED fényszórós autóval merek csak 130-cal menni éjjel az autópályán ha nincs mellettem senki. Egy szocialista autó fényszórója egy mai halogén fényszórónál is gyengébb volt?
ápr. 15. 13:07
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
73%

Gyengébb volt,mint teljesitményben, mint fényerőben

[link]

ápr. 15. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
62%
Szoci autókban is voltak már halogén fényszórók a 80as években. Az úgy világított, mint a későbbi halogén lámpás autók. A korábbiak, amiben olyan izzó volt, mint amit az 1. linkelt, jóval gyengébbek voltak
ápr. 15. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
56%
Harmat gyengék voltak, de a szoci korban 70-80 volt az átlagtempó az országúton. 70-es években még kevesebb. Emlékszem, ezekre a Zil teherautókra, megpakolva alig mentek 50-60-al. 4 felnőttel a trabi sem volt sokkal fürgébb.
ápr. 15. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
47%
Ja, gyenge izzók voltak, viszont a cseréjükkel pikkpakkra megvoltál :-) Pld. nagypolszki hátsó lámpán a sárga és a piros búrák sima kis csavarokkal voltak odaerősítve, 1 perces művelet volt az izzócsere. Nem mintha ezzel most sokat küzdenék, az SX4-en a napi használat ellenére kb 10 éve nem égett ki semmilyen izzó
ápr. 15. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
62%
Én azt mondanám, hogy azért voltak jól hozzáférhető helyen a lámpák, mert tudta a gyártó, hogy azokat bizony jól hozzáférhető helyre kell tenni, mert gyakran fogsz izzót cserélni.
ápr. 15. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
64%
Persze akármilyen erős, tompítottal most sem szabadna gyorsabban menni 60-70-nél, mert a vetítési távolság nem lett több. De azért mennek, mint a meszes.
ápr. 15. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
62%

#5

Na a franciák hozzáállására ez már nem volt igaz. Régen Citroen flottája volt a cégünknek, hát abban rendszeresen kiégtek a hirhedt H7 izzók és mocsok nehéz volt a Xsarákban a cseréjük. Ha jól emlékszem a bal vagy jobb első lámpát ki sem lehetett mozgatni autószerelő segítsége nélkül, mert valami cső volt odatervezve mögé.

ápr. 15. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
62%

Kérdező:

"Egy xenon vagy LED fényszórós autóval merek csak 130-cal menni éjjel az autópályán ha nincs mellettem senki."


Ha pedig melletted ül valaki, akkor talán rádszólnak, mert félnek?

ápr. 15. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
48%

Nem függ össze a dolog szocializmussal. A kapitalista országokban sem volt még jellemzően halogén lámpa az autókban, az 50-es, 60-as években.

A halogénnek a nagyobb fényerő és hosszabb élettartam (wolfram-jodidos önjavító mechanizmus) a legnagyobb előnye. Akkoriban még sima wolframszálas izzólámpák voltak. Gyengébbek voltak, mint a mai lámpák, igen.

ápr. 15. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
70%
...ja meg annyit hozzátennék, hogy jóval kevesebb autó volt akkoriban. Autópályák felénk nem nagyon voltak jellemzők. Az M7-es első szakaszai is valamikor kb. a 70-es évek elején épültek. Az emberek kevésbé akarták letolni a másikat, kevésbé siettek mindenhova idegbeteg módjára, mint ma.
ápr. 15. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!