Mi éri meg jobban? A motorfék, vagy az üresben gurulás?
Vagy helyzete válogatja.
Amikor motorfékezek, akkor tény, hogy nem fogyaszt az autó, de hamarabb kell gázt adni, mert előbb lelassul.
A gurulásnál meg tovább gurulok, de van alapjárati fogyasztás.
Elektromos autónál? Tény hogy visszatermel, de termel e annyit vissza nagyobb lejtőzés esetén, hogy ne érje meg inkább csak simán gurulni.





Attól függ.
Ha amúgy is megállnál vagy lassítanod kéne, akkor motorfék.
Ha ki tudsz gurulni, vagy mondjuk egy emelkedő jön, akkor inkább a gurulás. Ha igazán hypermiler akarsz lenni, akkor le is állíthatod a motort gurulás közben.










#1 "le is állíthatod a motort gurulás közben"
Miért kell ekkora ostoba idióta f*szságot mondani?





Én nem tudom és nem is akarom itt meghatározni, hogy melyik az előnyösebb, mert mindig az adott helyzettől függ. A közlekedési helyzettől függ. Motorfékkel - pl egy lejtőn - hosszútávon károsítod a motort - üresben pedig veszélyes, mert felgyorsulsz.
Egy közlekedési lámpa előtt is az adott szituációtól függ, hogy melyik az előnyösebb. Ha tudom, hogy mindjárt vált, és előttem nincs autó, akkor simán csak gurulok (kinyomom a kuplungot) (és ráugrok a fékre, ha mégsem vált időben, de ez nem szokott előfordulni ismerős terepen). A motorféket inkább csak ddugóban használom, amikor gáz-fékezés-gáz-fékezést kellene játszani, de inkább a kicsi gáz - motorfék - kicsi gáz módszer válik be. De ez sem mindig jó. Mondom, a pillanatnyi helyzettől függ, hogy melyik a jó akkor, abban a pillanatban.










"Motorfékkel - pl egy lejtőn - hosszútávon károsítod a motort -"
A nagy lófogat károsítod. Semmit nem árt neki az ég világon. Mit ártana neki, hogy ártana neki?





'6:40 ott a pont.
Én speciále dugóban kb. 20 alatt ha látom úgy is meg fogok állni, berakom üresbe. Vagy ha lejtőn araszolok. Nekem 15 alatt a start/stop le is állítja.
De alpvetően abszolult egyetértek.
'6:03: "Motorfékkel - pl egy lejtőn - hosszútávon károsítod a motor."
Ez butaság, pont hogy motorfékkel ideális, mert a motornak van kenése és aktív hűtése. Ellenben a fék folyamatos fékezésnél túlmelegszik, károsodik a fékek felülete és elveszted a fékerőt.










#5 "Kétütemű robogóval lejtőn pl. nem jó a motorfék, mert akkor kenése sem lesz a motornak"
Feltéve, hogy nem külön olajzású. Manapság már elég kevés olyan kétütemű van, aminél keverni kell az olajat. Eleve már vagy 15 éve nem árulnak kétüteműt, de amíg volt, addig is az utolsó években már jóformán csak külön olajzásút lehetett kapni. Amikor meg még a keveréses módszer volt a "divat", az meg olyan régen volt, hogy azokból a járművekből már alig maradt.
Na meg eleve autóról van szó, szóval nem értem miért kell idekeverni a robogókat.
"amikor a jogosítványt csinálják az emberek, már nem verik a fejükbe, hogy MOZGÓ JÁRMŰVET SOSEM TESZÜNK ÜRESBE???"
Nem, mert ez mindig is egy értelmetlen "szabály" volt. Ma is a motorfékezést oktatják, de már rég elfelejtették ezt a marhaságot, hogy nem szabad üresben gurulni. Rég kikoptak a Trabanton nevelkedett oktatók. Mikor már nem volt értelme ennek a "szabálynak", ők még akkor is próbálták megmagyarázni, hogy DEAKKORSEMSZABAD, de mint mondtam, az ilyen ókori gondolkodásúak már kikoptak.





Tehát megtudtuk:
- hogy leállított motorral nincs fék.
- a motorfék károsítja a motort.
- ha kiugrik eléd három gyerek, akkor kövér gázt kell adni.
Nagyon jó, a gyk szakértői ma is kitettek magukért...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!