A duplakuplungos váltóval szerelt autók rángatnak, amikor elindulnak velük? Vagy inkább a régebbi autókra volt ez igaz?




válasza:



válasza:Valóban, a robotizált kuplungos váltóknál, legyenek akár egy-, akár kétkuplungosok a gyártó programozásától függ kezdetben, hogy milyen finoman indulnak el. Később aztán az lesz a meghatározó, hogy milyen a kuplungot működtető szerkezet állapota: mennyire pontos a kuplung munkahengerén a pozíciójeladó jele, van-e kellő olajnyomás a működtető hidraulikában meg ilyenek.
Általában a kétkuplungosok ritkán rángatnak. Egyrészt későbbi technika, addigra már nagyobb tapasztalatuk volt a gyártóknak, másrészt a kétkuplungosok egy része olajfürdős, ott hosszabban lehet csúsztatni a kuplungot elindulásnál úgy, hogy nem kell félni a leégéstől. Az egykuplungosok szerkezetüket tekintve nagyon hasonlítanak a kéziváltókhoz, ugyanúgy egytárcsás, száraz tengelykapcsoló van bennük, amit azért nem illik sokáig fűteni. Ez, illetve az akkoriban még kevésbé fejlett technika eredményezte, hogy némelyik egykuplungos robotváltóval szerelt autó igencsak bólogatva indult vagy váltott sebességet. Különösen, mikor ezek a váltók találkoztak a korai kis turbómotorokkal, amikben alul még annyi teljesítmény sem volt, mint most, ellenben a kedvező károsanyag-kibocsátási normák miatt automata üzemmódban próbáltak alacsony fordulaton működni és semmiféle hibridrendszer nem támogatta őket ilyenkor. Na, abból voltak érdekes váltások, főleg városi használatban, mikor szegény váltó néha azt sem tudta, gyorsítás vagy lassítás jön-e.




válasza:#3 "a robotizált kuplungos váltóknál, legyenek akár egy-, akár kétkuplungosok"
Duplakuplungos robotizált váltó nem létezik.
"ugyanúgy egytárcsás, száraz tengelykapcsoló van bennük"
Vagy nem. Sőt, nem is az a jellemző, ha klasszikus kuplungról beszélünk, és akkor azon felül még ott vannak a kuplung nélküli nyomatékátalakítósok is.
Keversz mindent mindennel, erről a válaszról messziről lerí, hogy ez a klasszikus "egyszer hallottam valahol valamit" kategória. Teljesen értelmetlen.




válasza:"Duplakuplungos robotizált váltó nem létezik"
Minden kétkuplungos váltó robotizált. Nem a ránézésre labirintusnak tűnő szabályzótömb fékezgeti a bolygóműveket és nem a "citromban" áramló folyadék viszi át a nyomatékot, hanem elektromos aktuátorok és hidraulikus munkahengerek végeznek mindent, az egészet pedig számítógép irányítja.
"... és akkor azon felül még ott vannak a kuplung nélküli nyomatékátalakítósok is"
Életemben nem láttam még olyan automata váltót, ami belsőégésű motorhoz csatlakozik és ne lett volna benne tengelykapcsoló, de mint most megtudtam, nem tudok semmit, csak egyszer hallottam valahol valamit. Ám ha meg tudod mutatni, hogy is néz ki az automata váltó tengelykapcsoló nélkül, nagyon fogok örülni, mert a sok hallomás után végre látni is fogok ezt-azt.




válasza:"Duplakuplungos robotizált váltó nem létezik."
Ezt közölnöd kellett volna a koreaiakkal is! Kia Ceed kombin van, duplakuplungos robotizált váltóval.




válasza:#5 Először is, keverés a robotizált váltót az automata váltóval. Az automata váltó nem robotizált váltó.
Másodszor, hát bizony hallottál valamit valahol, már ezt bizonyítja az is hogy kevered a robotizált váltót az automata váltóval, na meg az is, hogy konkrétan leírtam milyen a tengelykapcsoló nélküli váltó, erre te még mindig értetlenkedsz. Mert annyira nem értesz hozzá, hogy még a választ sem ismered fel. A nyomatékátalakító a kuplungot váltja ki. Ezekben a váltókban is van kuplungnak hívott szerkezet, de az nem az a kuplung, mint amit általában annak hívunk, azaz nem a motor és váltó közötti összeköttetés kapcsolása a feladata. Az a nyomatékátalakító feladata. De úgy érzem hogy semmi értelme nincs mélyebben belemerülni a működésükbe, szóval ennyi elég lesz. Már így is túl sok új információ ez egy laikus számára.




válasza:#6 Hát olyanod neked biztos hogy nincs és másnak sem.
Na jó látom ezek a kifejezések problémát okoznak itt mindenkinek, tehát. A robotizált váltó egy olyan váltó, aminél fogtak egy manuális váltót, aztán raktak rá egy nagyon minimalista, nagyon egyszerű, elektronikusan vezérelt mechanikát, ami kezeli a kuplungot és a kapcsolótengelyt. Ahhoz hogy létezzen duplakuplungos robotizált váltó, ahhoz az kellene, hogy létezzen duplakuplungos manuális váltó. Ha abban egyetértünk, hogy duplakuplungos kézi váltó nem létezik, akkor most már abban is egyetértünk, hogy duplakuplungos robotizált váltó sincs.
Duplakuplungos automata váltó van.




válasza:"A nyomatékátalakító a kuplungot váltja ki"
Ja, hogy te így hívod. Nem baj, én még hidrodinamikus tengelykapcsolóként tanultam a laikustanfolyamon. A lényeg, hogy egyről beszélünk.




válasza:Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!




