Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A duplakuplungos váltóval...

A duplakuplungos váltóval szerelt autók rángatnak, amikor elindulnak velük? Vagy inkább a régebbi autókra volt ez igaz?

Figyelt kérdés

nov. 3. 14:19
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
89%
Egyikre sem igaz, ha szar akkor meg bármelyikre.
nov. 3. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
Neten találtam egy írást ezekről a váltókról, és ott írták, hogy a gyártó finomhangolásán múlik, hogy mennyire kényelmes elindulni egy duplakuplungos autóval. Hajlamosak ugyanis berángatni elinduláskor.
nov. 3. 14:32
 3/13 anonim ***** válasza:
50%

Valóban, a robotizált kuplungos váltóknál, legyenek akár egy-, akár kétkuplungosok a gyártó programozásától függ kezdetben, hogy milyen finoman indulnak el. Később aztán az lesz a meghatározó, hogy milyen a kuplungot működtető szerkezet állapota: mennyire pontos a kuplung munkahengerén a pozíciójeladó jele, van-e kellő olajnyomás a működtető hidraulikában meg ilyenek.

Általában a kétkuplungosok ritkán rángatnak. Egyrészt későbbi technika, addigra már nagyobb tapasztalatuk volt a gyártóknak, másrészt a kétkuplungosok egy része olajfürdős, ott hosszabban lehet csúsztatni a kuplungot elindulásnál úgy, hogy nem kell félni a leégéstől. Az egykuplungosok szerkezetüket tekintve nagyon hasonlítanak a kéziváltókhoz, ugyanúgy egytárcsás, száraz tengelykapcsoló van bennük, amit azért nem illik sokáig fűteni. Ez, illetve az akkoriban még kevésbé fejlett technika eredményezte, hogy némelyik egykuplungos robotváltóval szerelt autó igencsak bólogatva indult vagy váltott sebességet. Különösen, mikor ezek a váltók találkoztak a korai kis turbómotorokkal, amikben alul még annyi teljesítmény sem volt, mint most, ellenben a kedvező károsanyag-kibocsátási normák miatt automata üzemmódban próbáltak alacsony fordulaton működni és semmiféle hibridrendszer nem támogatta őket ilyenkor. Na, abból voltak érdekes váltások, főleg városi használatban, mikor szegény váltó néha azt sem tudta, gyorsítás vagy lassítás jön-e.

nov. 3. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
0%

#3 "a robotizált kuplungos váltóknál, legyenek akár egy-, akár kétkuplungosok"


Duplakuplungos robotizált váltó nem létezik.


"ugyanúgy egytárcsás, száraz tengelykapcsoló van bennük"


Vagy nem. Sőt, nem is az a jellemző, ha klasszikus kuplungról beszélünk, és akkor azon felül még ott vannak a kuplung nélküli nyomatékátalakítósok is.


Keversz mindent mindennel, erről a válaszról messziről lerí, hogy ez a klasszikus "egyszer hallottam valahol valamit" kategória. Teljesen értelmetlen.

nov. 3. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
18%

"Duplakuplungos robotizált váltó nem létezik"

Minden kétkuplungos váltó robotizált. Nem a ránézésre labirintusnak tűnő szabályzótömb fékezgeti a bolygóműveket és nem a "citromban" áramló folyadék viszi át a nyomatékot, hanem elektromos aktuátorok és hidraulikus munkahengerek végeznek mindent, az egészet pedig számítógép irányítja.

"... és akkor azon felül még ott vannak a kuplung nélküli nyomatékátalakítósok is"

Életemben nem láttam még olyan automata váltót, ami belsőégésű motorhoz csatlakozik és ne lett volna benne tengelykapcsoló, de mint most megtudtam, nem tudok semmit, csak egyszer hallottam valahol valamit. Ám ha meg tudod mutatni, hogy is néz ki az automata váltó tengelykapcsoló nélkül, nagyon fogok örülni, mert a sok hallomás után végre látni is fogok ezt-azt.

nov. 3. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 qkker1 ***** válasza:
0%

"Duplakuplungos robotizált váltó nem létezik."


Ezt közölnöd kellett volna a koreaiakkal is! Kia Ceed kombin van, duplakuplungos robotizált váltóval.

nov. 3. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
0%

#5 Először is, keverés a robotizált váltót az automata váltóval. Az automata váltó nem robotizált váltó.


Másodszor, hát bizony hallottál valamit valahol, már ezt bizonyítja az is hogy kevered a robotizált váltót az automata váltóval, na meg az is, hogy konkrétan leírtam milyen a tengelykapcsoló nélküli váltó, erre te még mindig értetlenkedsz. Mert annyira nem értesz hozzá, hogy még a választ sem ismered fel. A nyomatékátalakító a kuplungot váltja ki. Ezekben a váltókban is van kuplungnak hívott szerkezet, de az nem az a kuplung, mint amit általában annak hívunk, azaz nem a motor és váltó közötti összeköttetés kapcsolása a feladata. Az a nyomatékátalakító feladata. De úgy érzem hogy semmi értelme nincs mélyebben belemerülni a működésükbe, szóval ennyi elég lesz. Már így is túl sok új információ ez egy laikus számára.

nov. 3. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
0%

#6 Hát olyanod neked biztos hogy nincs és másnak sem.


Na jó látom ezek a kifejezések problémát okoznak itt mindenkinek, tehát. A robotizált váltó egy olyan váltó, aminél fogtak egy manuális váltót, aztán raktak rá egy nagyon minimalista, nagyon egyszerű, elektronikusan vezérelt mechanikát, ami kezeli a kuplungot és a kapcsolótengelyt. Ahhoz hogy létezzen duplakuplungos robotizált váltó, ahhoz az kellene, hogy létezzen duplakuplungos manuális váltó. Ha abban egyetértünk, hogy duplakuplungos kézi váltó nem létezik, akkor most már abban is egyetértünk, hogy duplakuplungos robotizált váltó sincs.


Duplakuplungos automata váltó van.

nov. 3. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
20%

"A nyomatékátalakító a kuplungot váltja ki"

Ja, hogy te így hívod. Nem baj, én még hidrodinamikus tengelykapcsolóként tanultam a laikustanfolyamon. A lényeg, hogy egyről beszélünk.

nov. 3. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
0%
#9 Ne játszd az eszed. Korábban nem volt problémád kuplungnak hívni a mechanikus tengelykapcsolót, vagy "kétkuplungos" váltónak hívni a duplakuplungos váltót, szóval ne tegyél úgy, mintha te csak a hivatalos megnevezéseket értenéd és a hétköznapi szavak hoz túl szofisztikált lennél. Elég szánalmas. 😂 Menj és olvass még egy kis totalcar-t.
nov. 3. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!