Miért csak egy bizonyos köbcenti után van V6, V8?
Megfigyeltem hogy soros 4 hengeres motorokat kb 2500 köbcentiig gyártanak.
A 3.0, 3.5 viszont már 6 hengeres.
Nem lehet 2000es 6 hengeres motort készíteni?




válasza:A közúti autókban hengerenként kb. 0,3 - 0,6 liter az ami hatékony, ezért gyártanak ekkorákat.
Dehogynem, a F1-es autókban 1.6-os V6 van.




válasza:Kocka motor az ideális közúti felhasználásra. Vagyis amiben a furat:löket arány 1:1 körüli. Ezért alakult ki a 300-500 köbcentis henger. Vagyis egy 75mm-es furat 75mm körüli lökettel társul.
Rövidebb löketű motor magasabb fordulaton forog, sportosabb - pl. sportmorokban van ilyen. Ducati Panigale V2-es motorja 100 x 60.5 mm.
Az 1:1-nél hosszabb löket viszont nagyobb nyomatékot ad, ez meg inkább hajózásban, haszonjármű motorokban jellemző. Pl. egy Wärtsila hajómotorban 2-2,5 méteres löket is előfordulhat. Persze a henger furat még így is lehet 70-80 centiméter, de az még mindig csak harmada vagy negyede a löketnek.




válasza:"Nem lehet 2000es 6 hengeres motort készíteni?"
320i BMWk az E46-tal bezárólag?
A turbós korszakban ezeknek már nincs értelme.




válasza:Az ideális löket térfogat 0.5/liter hengerenként. Az ideális furat/löket arány pedig közel egyforma úgynevezett "négyzetes" motortervezést követel meg.
A hosszú löketű motorok (régi amcsi vényóc) nyomatékosak, de nem pörögnek. A feljebb említett pöcsköszörű rövidlöketű F1 motor meg leforog a végtelenig, de kell is mert ott van ereje.
Na a millió egy szempont között szabványoknak megfelelés/a vásárló is kellemes motort kapjon/és olcsó is legyen. Törekvés van a modularitásra is, azaz sok minden használható legyen egy motor családon belül.
És itt a 2.0 V6
De ez sem a kellemes családi wágen, pörgős kis bestia.




válasza:Mazdának volt 1.8 v6 és a BMW és a lexus is csinált 2.0 sor6-ost.
Fentebb már leírták a lényeget.




válasza:#1 Az első turbó-érában pedig 1.5 V6 volt.
Na meg motoroknál létezik 125cc V2 is, a kínaiak szórakoznak vele mostanában.




válasza:



válasza:Lehet 2 liter körüli hathengeres motort is készíteni, a Mazda árult is ilyet. Sőt, a Ferrarinál annak idején kétliteres, turbós V8-as is volt a 208-ban. Na, nem azért, mert annyira jó volt nekik: Olaszországban akkoriban a két liter fölötti hengerűrtartalmú autókra óriási adót vetettek ki, ezért ha otthon is akarták árulni a 308-ast, kellett belőle kétliteres változat, de a kis hengerűrtartalom miatt turbót akasztottak rá, hogy menni is tudjon.
Viszont az ilyen, kis hengerenkénti lökettérfogatú motorok magas fordulaton működnek, szűk a használható fordulatszám-tartományjuk, a hétköznapi használatban eléggé kellemetlenek.




válasza:



válasza:További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!




