Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért csak egy bizonyos...

Miért csak egy bizonyos köbcenti után van V6, V8?

Figyelt kérdés

Megfigyeltem hogy soros 4 hengeres motorokat kb 2500 köbcentiig gyártanak.

A 3.0, 3.5 viszont már 6 hengeres.

Nem lehet 2000es 6 hengeres motort készíteni?


nov. 4. 23:29
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

A közúti autókban hengerenként kb. 0,3 - 0,6 liter az ami hatékony, ezért gyártanak ekkorákat.


Dehogynem, a F1-es autókban 1.6-os V6 van.

nov. 4. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 Távvezérlésű nyakkendő kötőgép ***** válasza:
100%

Kocka motor az ideális közúti felhasználásra. Vagyis amiben a furat:löket arány 1:1 körüli. Ezért alakult ki a 300-500 köbcentis henger. Vagyis egy 75mm-es furat 75mm körüli lökettel társul.


Rövidebb löketű motor magasabb fordulaton forog, sportosabb - pl. sportmorokban van ilyen. Ducati Panigale V2-es motorja 100 x 60.5 mm.


Az 1:1-nél hosszabb löket viszont nagyobb nyomatékot ad, ez meg inkább hajózásban, haszonjármű motorokban jellemző. Pl. egy Wärtsila hajómotorban 2-2,5 méteres löket is előfordulhat. Persze a henger furat még így is lehet 70-80 centiméter, de az még mindig csak harmada vagy negyede a löketnek.

nov. 5. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

"Nem lehet 2000es 6 hengeres motort készíteni?"


320i BMWk az E46-tal bezárólag?

A turbós korszakban ezeknek már nincs értelme.

nov. 5. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Az ideális löket térfogat 0.5/liter hengerenként. Az ideális furat/löket arány pedig közel egyforma úgynevezett "négyzetes" motortervezést követel meg.

A hosszú löketű motorok (régi amcsi vényóc) nyomatékosak, de nem pörögnek. A feljebb említett pöcsköszörű rövidlöketű F1 motor meg leforog a végtelenig, de kell is mert ott van ereje.


Na a millió egy szempont között szabványoknak megfelelés/a vásárló is kellemes motort kapjon/és olcsó is legyen. Törekvés van a modularitásra is, azaz sok minden használható legyen egy motor családon belül.


És itt a 2.0 V6

[link]

De ez sem a kellemes családi wágen, pörgős kis bestia.

nov. 5. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Mazdának volt 1.8 v6 és a BMW és a lexus is csinált 2.0 sor6-ost.

Fentebb már leírták a lényeget.

nov. 5. 06:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

#1 Az első turbó-érában pedig 1.5 V6 volt.


Na meg motoroknál létezik 125cc V2 is, a kínaiak szórakoznak vele mostanában.

nov. 5. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%
Leginkább költséghatékonyság miatt nincs kisköbcentis V6, V8. Persze lehetne 1000 köbcentiből is V8-at csinálni, csak mind a gyártása mind majd a szervizelése drágább lenne. Az ilyen 1000-2000 köbcentis autók célközönségének jelentős részét pedig pont nem érdekli hogy mi van a motortérben, csak a szervizszámla legyen minél kisebb.
nov. 5. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

Lehet 2 liter körüli hathengeres motort is készíteni, a Mazda árult is ilyet. Sőt, a Ferrarinál annak idején kétliteres, turbós V8-as is volt a 208-ban. Na, nem azért, mert annyira jó volt nekik: Olaszországban akkoriban a két liter fölötti hengerűrtartalmú autókra óriási adót vetettek ki, ezért ha otthon is akarták árulni a 308-ast, kellett belőle kétliteres változat, de a kis hengerűrtartalom miatt turbót akasztottak rá, hogy menni is tudjon.

Viszont az ilyen, kis hengerenkénti lökettérfogatú motorok magas fordulaton működnek, szűk a használható fordulatszám-tartományjuk, a hétköznapi használatban eléggé kellemetlenek.

nov. 5. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%
létezett rengeteg 2.0V6 is, pl a Mitsubishinél, sőt, ők gyártottak sorozatban 1.6 V6-ot is 6A10 motorkóddal!!!
nov. 5. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
#6 az első turbo erában volt ugyan 1.5 V6, de csak egy részük volt az, volt ugyanennyi köbcentivel V8, meg sornégy is a mezőnyben!!!
nov. 5. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!