Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem indul a kocsi?

Miért nem indul a kocsi?

Figyelt kérdés

F-es Opel Astrám van (1996). Tegnap mentem vele kb. egy órát, leállítottam két percre, mert felvettem egy utast, de már nem sikerült beindítani. Olyan mintha az aksi rosszalkodott volna (nem tekerte meg a motort), pedig az előtt mentem vele, sőt az előtte való napokban is.

Ilyet még nem tapasztaltam, hogy ilyen hamar lemerülne. Az igaz, hogy télen néhány nap alatt lemerül, mert nem járok vele gyakran, de nyáron nem szokott vele probléma lenni. Aku probléma, vagy valami más lehet?


2011. szept. 15. 12:06
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Önindító is lehet.

Nekem például szét volt teljesen esve. Hidegen beindult, majd bemelegedve hőtágult, és ha leállítottam és még melegen ismét be akartam indítani, akkor nem tekert. 4-5-szöt kellett próbálkozni, míg beindult. Egyszer aztán egyáltalán nem indultbe. Hagytam 40-45 percet állni, akkor megint pöccre ment. :) Ekkor döntöttem a csere mellett.

2011. szept. 15. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Megpróbáltam ma is fél nap állás után (hidegen), de semmi, viszont a lámpák még égnek, tehát annyira nem merülhetett le az aksi.
2011. szept. 15. 12:17
 3/12 A kérdező kommentje:
És az önindítóproblémát hogyan ismerem fel?
2011. szept. 15. 12:19
 4/12 anonim ***** válasza:
Én megcsiszolnám az akkunál az összes sarut, csatlakozást. Az egy dolog ,hogy a lámpák égnek (legyen max 150W az összes) és más az önindító ami 1000W kb. Jah és egy alapos akkut töltés. Ha ezek után se jó akkor lehet akku hiba, lehet önindító, le kell mérni.
2011. szept. 15. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Nekem volt már hasonló kalandom. Az okozta, hogy az önindító hihetetlenül nagy áramot vesz fel a többi fogyasztóhoz képest. Az akkusarukat megpucolva sem történt változás. Viszont amikor a földkábelt megcsiszoltuk (ahol a vázhoz van csavarozva), hirtelen megjavult. És nálam is melegben csinálta, hidegen még úgy-ahogy indult.
2011. szept. 15. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Az önindító problémát pont így ismered fel. Szóval ez tipikusan a rossz önindítónak a hibajelensége. Nehezen forog, holott akkutöltés bőven van. Néha beindul, néha nem (főleg melegen).


De lehet egyszerűen az is, amit az előttem szólók említettek.

2011. szept. 15. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
de azért mérjél rá az aksira 14 voltnak kell lennie! aztán állj neki sarut és kábelt súrolgatni és önindítót javítani! de szóljál szakembernek ,mint hogy neki álljál barkácsolni!
2011. szept. 15. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
Egyébként az aku plusszos oldalán fehér porszerű dolog "képződött". Ez mitől lehet?
2011. szept. 15. 19:07
 9/12 anonim ***** válasza:

Oxid, nem kell vele foglalkozni annyira, előfordul, viszont tisztítsd le rendesen és smirglivel pucold meg az érintkezőket. Az aksiban nem 14 volt van hanem 12.7 volt körül. Ha cellazárlatos, akkor két voltonként kevesebb, tehát 10, 8 és így tovább, mivel egy cella két voltos, és 6db van sorbakötve. De terheletlen állapotban egy gyenge aksiban is lehet 12 volt feletti érték, nem mérvadó...


Valószínű az önindítóval lesz gond ahogy az előttem lévők elmondták, de lehet hogy tényleg elég gyenge az aksi.

2011. szept. 15. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Töltöttem egy pár órát az aksit és most már indul, de egy úttal vettem is egy másikat, mert nem merek nekimenni ezzel a télnek.
2011. szept. 16. 10:05
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!