Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől van, hogy a szívó...

Mitől van, hogy a szívó szelep más elszineződésű?

Figyelt kérdés

De nem minden hengernél!

[link]


2011. okt. 25. 20:40
 1/5 anonim ***** válasza:

A szívó a nagyobb, a kipufogó szelep a kisebb!

Az 1 és 4 hengernél van szép szine, a többi inkább kormos. Vagy sokat kapott, de lehet hogy kisebb a kompresszió a 2-3 hengerekben.

2011. okt. 25. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Ha a világosbarna szelepekre gondolsz, azok kipufogószelepek. A szívók a nagyobbak. Nem mernék rá megesküdni, de ez mintha egy VAZ 2105 szíjas hengerfeje lenne.

Központi karburátoros motoroknál (ez is ilyen, még ha nem is Lada, de a szívócsonk mutatja) teljesen természetes jelenség, hogy a szelepek, de néha még a gyertyák is más-más színűek. A négy hengerhez vezető szívócsatornák nem egyforma hosszúságúak, ezért a karburátorban beállított benzin-levegő keverési arány kicsit megváltozik, mire a keverék a négy hengerbe ér. Hidegen kicsapódik az üzemanyag a szívócsonk falára, melegen a forró szívócsonk miatti párolgás és a csonkban fellépő örvénylés viszi el egy kicsit a keverékarányt. A Ladákon jellemzően a belső hengerek dúsabb, a külsők szegényebb keveréket kapnak.

Ez látszik ezen a hengerfejen is: a belső hengerek jó dús keverékkel mentek, elkormolódtak, a külsők kicsit szegényebbel, ezért ott a kipufogószelepen szép világosbarna lerakódás keletkezett. Ez nem utal problémára, nagyjából megfelelő keverési arányt jelez. Azért csak a kipufogószelepek ilyenek, mert üzem közben jóval forróbbak, mint a szívószelepek, ezért a korom nem marad meg rajtuk, hanem leég róluk.

2011. okt. 25. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Elnézést kérek tudatlanságomért. A képen látható hengerfej gazdája egy benzines 1372ccm Fiat Tipo. Bosch Monojet központi injektoros. Előfordulhat, hogy a 2-3 hengerhez rosszul dúsít az injektor? Voltak bajok, pl váltakozott az alapjárat 1000-1300 között. Legutóbb elkezdett vizet pöfögni elég keservesen, szóval szét lett bontva.
2011. okt. 25. 21:03
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Én majd' egy évig szívtam a Tipo 1.4ie autómmal, mert néha telikapta magát benzinnel, hogy leállt, az alapjárat is szarakodott. Aztán egy 3500 forintos hőmérséklet jeladó megoldotta a problémát! A motorvezérlő néha nem tudta milyen meleg a szívótorok, és rádúsított, mert azt hitte hidegindítás van éppen...

:D

2011. okt. 25. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

A monojet is központi, csak nem áramláson alapul a keverékképzés mint a karbiknál hanem elektronikával van vezérelve központi injektorral. Ez lényegében hasonlít a régi egy karburátoros motorokhoz amiknél különböző a szívócső mérete a hengerekhez.


A képen én hibát konkrétan a jobbról második hengernél látok, ott repedt meg a jobb felső részén a tömítés. Ez okozhatta valószínű a víznek a hengertérbe jutását, nekünk is hasonló volt.

Vedd le a tömítést, kapard le spaknival a maradékot, aztán valami fém etalonnal nézd meg hogy mennyire sík a blokktető és a hengerfej alja, "fény-rés" elvvel. Ha nagyon durva maródási nyomokat találsz vagy görbülést akkor síkba kell köszörülni a hengerfejet esetlegesen a motorblokkot is, persze csak ha javítható.

2011. okt. 26. 01:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!