Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valaki elmondaná a különböző...

Valaki elmondaná a különböző Diesel motorok működését?

Figyelt kérdés
Pl. Van az előkamrás, ami ezután következett, de még sima adagolós az miben különbözik az előkamrástól pl.?
2011. nov. 2. 16:28
 1/5 anonim ***** válasza:

Az adagolás módja (sima adagolós, disztributoros vagy közös nyomócsöves, nagynyomású) független attól, hogy előkamrás vagy sem.. (Nem feltétlen tartoznak össze)

Az előkamra az az égéstér egy bizonyos kialakítása, lehet a dugattyúban (örvénykamra) is kiképezni spec. égésteret.

Hogy hogyan juttatjuk be az üzemanyagot az már másik kérdés.

2011. nov. 2. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

A diesel motorok azonos módon működnek. Minden diesel motor első munkaüteme a tiszta levegő beszívása. Második ennek összenyomása, amikor az felmelegszik a gázolaj gyulladási hőmérséklete fölé. A harmadik a gázolaj beporlasztása nagy nyomáson. Na itt vannak különbségek. Egy sima adagoló 180-250 bar nyomással, egy nagynyomású befecskendező rendszer(cammon rail) 1000-1500 bar körül porlaszt. a negyedik a kipufogás.

A csoportosítás alapelve az égéstér kialakítás helye és alakja szerint történik. A kialakítás helye adja a két fő csoportot, mely szerint lehet osztott (közvetett befecskendezésű) vagy osztatlan (közvetlen befecskendezésű).


Az osztott égéstereknél a beporlasztás nem közvetlenül a hengertébe, hanem egy a hengerfejben kialakított kamrába történik. A további felosztást ezen kamra alakja szerint tehetjük meg.


A kamra alakja szerint megkülönböztetünk:


¨ előkamrás;


¨ örvénykamrás és


¨ légkamrás dízel motorokat.


Az osztatlan égésterű motoroknál a beporlasztás közvetlenül a hengerbe történik. A további csoportosítást aszerint tehetjük meg, hogy az égéstér a dugattyúban van-e kialakítva vagy sem.


Ha igen, tagoltnak (pl. MAN, Saurer), ha nem, akkor tagolatlannak (pl. Hesselmann) nevezzük az égéstereket.

2011. nov. 2. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

És akkor van a NAPIER diesel motor úgy 1934-ből!

1 hengerben 2 egymással szembemozgó dugattyú, 2 főtengellyel. Van ennek 3 hengeres, 6 dugattyús, 3 főtengelyes változata (meg más elrendezés is). A főtengelyek fogaskerekes kényszerkapcsolatban vannak egymással.

2 ütemű, és a dologból következően turbófeltöltős.

Igen jó a hatásfoka, legalábbis az akkori időkben..

Keress rá a neten, ha érdekel.

2011. nov. 2. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Belső égésű motorok I, Belső égésű motorok II, Belső égésű motorok III nevű tantárgyainak előadásait hallgasd meg. AZ előadások nyilvánosak.
2011. nov. 3. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek. Azt hogy lehet megállapítani hogy melyik autóba milyen van? Van valami részletes adatbázisszerűség amiben megnézhetem?
2011. nov. 3. 10:18

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!