Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell jól fékezni?

Hogyan kell jól fékezni?

Figyelt kérdés
Megyek mondjuk 50el a városban 4-esben, látom, hogy piros, akkor előbb fékezek, aztán nyomjam be a kuplungot? Kb. milyen sebességnél kell már kuplung? Vagy előbb kuplung, aztán fék egészen nulláig, az is jó?
2012. ápr. 20. 14:14
 1/8 anonim ***** válasza:
58%

Ha nem veszed ki a sebességet és úgy fékezel, akkor a motorral is és a fékekkel is lassítod az autót, de ha nem nyomod ki a kuplungot, előbb-utóbb lefulladsz.

Városban nincs sok lehetőség motorfékezni, ezért veddki sebességből és fékezz. A kuplung pedálját lehetőleg ne tartsd kinyomva, feleslegesen terheled bizonyos részeit.

2012. ápr. 20. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
90%

Hát… az első válasz tanácsait én nem fogadnám meg.

Városban is van a motorféknek szerepe. Ha nincs dugó, végig lehet menni a városon úgy, hogy teljesen nem is állsz meg.

Én így csinálom: Elveszem a gázt, s kisebb fokozatba kapcsolok és így hagyom lassulni az autót. Kinyomott kuplunggal soha nem fékezünk! A tengelykapcsolót csak akkor működteted, amikor már remegne az autó, teljes megállásnál.

Soha nem a kuplungot nyomjuk ki a fékezés előtt.

2012. ápr. 20. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
57%

Nos látom a sok igazi okos már oltogat a fékezési technika nemtudásával. Hát pedig sok technika van rá az ötletadók sincsenek ezzel tisztába ahogy itt olvasgatok.


Ha messze van a piros lámpa akkor simán leveszed a lábad a gázról és mororfékkel gurulsz tovább. Ha ez sem elég akkor finoman rálépsz a fékre és csak akkor taposod ki a kuplungot mikor az autó már lelassult. (ha később teszed akkor az autó rángatni kezd lefullad)

Alapjárat körüli fordulatszámon elég kuplungolni. Ez sebességhez nem köthető szigorúan mert 1-es 2-es 3-mas ban más az autó sebessége alapjárati fordulatszámon.


Ha hirtelen fékezel akkor egyszerre a féket a kuplungal tapossuk be.

Váltogatni meg üresbe tenni a kocsit felesleges. Két lehetséges helyen váltanak vissza fékezéskor de azt is csak kanyar előtt. Az egyik az a versenypálya.

A másik pedig meredek hegyről lefelé jövet.


A kuplung mechanikájába egyetlenegy alkatrész kopik. Az pedig a kinyomócsapágy. De annak az élettartama a kerékcsapágyéval vetekszik. Ráadásul ha előrébb kell menned megint teheted be sebességbe és megint kuplung. szóval ugyanott vagy lényegében ha sokat kupungolsz ha nem. Szóval ez buta kifogás ahogy azt írta valaki.

Inkább kuplungolj többet mint kevesebbet addig is tanulod a helyes használatát.

2012. ápr. 20. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
0%

Amúgy a gázról leveszem a lábam és a fékre taposunk fékezést a régebbi nem abs es autóknál alkalmazzuk.

Egy gond van azzal a technikával. a motor lendületét is meg kell fékezni a fékeknek. Abs es autónál ez teljesen felesleges és csak az autó féktávján rontunk vele.

Továbbá egy elsőkerék meghajtású autónál a motor lendülete beránthat valamelyik elsőkerékre mivel a difi elakarja osztani a kerekek közt az erőkülönbséget. A gyengébb fék felőli oldalra rántja a motor az erőt. Ilyenkor az van hogy a kocsi eleje kitör valamelyik irányba. Rossz esetbe az árokba vagy a szembe sávba vágja át az autót. (***Ez oktatós duma a nó abs s autókra 40 nél) *Meg az is hogy időveszteség 1 másodperc mire benyomod a kuplungot és satöbbi**.. -Ugyan már hisz egyszerre taposod be a két pedált!

2012. ápr. 20. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
31%
4 számú versenyzőre ne hallgass, nem is tud vezetni!
2012. ápr. 20. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
28%

ha látom piros van elveszem a lábam a gázról, nem nyomok semmit, ha leesett a fordulat annyit akkor visszakapcsolok, 3-ba, ha szintén leesett 2, és onnét üres, és ha nem megyek gyorsan mindig hagyom gurulni egy picit az autót, hogy könnyebben elinduljon->kevesebb fogyasztás.

vészfékezésnél meg sebességbe marad, padlófék, majd ha remeg az autó kuplungot kinyomom, és kész, de olyankor üresbe nem szabad tenni.

2012. ápr. 20. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
71%

Hűha, hát itt aztán sokminden elhangzott :)


Először is szögezzük le, hogy a vészfékezés és a hagyományos utcai fékezés technikája teljesen más (ahogy a cél is), ezért teljesen külön taglalnám:


Először is vegyük a sima, forgalombeli fékezést:

- sokmindentől függ: jellemzően elveszed a gázd, hagyod motorfékkel gurulni


- a távolságtól és a lendülettől függ, de ha jobban meg kell fogni a kocsit, akkor vissza lehet egyet kapcsolni, hiszen kisebb sebességben erősebb a motorfék, nagyobb fokozatban kisebb. Ha van táv, akkor nem kell visszakapcsolni, hagyod abban a fokozatban gurulni amelyikben volt


- motorfékezéskor is érdemes annyira rátenni a fékpedálra a lábad, hogy felvillanjon a féklámpa, a mögötted levő lássa a fékezésedet (az más kérdés hogy valójában nem fékezel, de a mögötted levő tudja mire készüljön)


- amikor már nagyon lelassult az autó, akkor ki üresbe, és hagyod üresben gurulni (ez megint csak távolság és lendület függő:


- ha úgy alakul, célszerű először jobban lelassítani az autót motorfékkel kisebb fokozatban, és utána hamarabb kivenni üresbe: így jóval lassabban, de végig gurulni fog az autó, mozgó autóval indulhatsz el. Ha mondjuk végig 3-ban gurulnál motorfékkel, akkor hamarabb lelassulna, és pont megállna, álló autót kellene elindítanod, tehát jobban jársz ha inkább egy kicsit lassabb autó gurul üresben)


- szóval ki üresbe, és üresben gurulsz, a végén pedig fékpedállal teljesen megállítod az autót


- alapszabályok: fékezést sosem a kuplung pedállal kezdjük, hanem mindig a fékpedállal


- amennyire csak lehet keveset használjuk a kuplungot, a kuplung alapvetően seb. váltásra való és nem az autó lassítására!


- nincs egységes spórolós technika az üresben gurulás vs motorfék között, mindig az aktuális helyzet dönti el: röviden a lényeg hogy úgy autózz hogy a kocsi mindig lendületben legyen, és sose kelljen a fékre lépned, max. csak a féklámpa villogtatásáért



Vészfékezés: minden felejtős ami előzőekben elhangzott: egyszerre benyomod a fékpedált és a kuplungot, fékpedált lehetőség szerint padlóig, hogy hajoljon a lemez. Szóval nyomod ami a csövön kifér, és reménykedsz :) közben még elvileg kormányozni is kéne. Érdemes a vészfékezést gyakorolni egy kihalt helyen, hogy tudd milyen is az!


Egyébként:

www.biztonsagautosiskola.hu/a_fekezes_helyes_technikaja.pdf

2012. ápr. 20. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
52%
ezen az oldalon rengeteg hülyeséget lehet olvasni, főleg ebben a témakörben, de amit a #4 íret az mindent felülmúl xD
2012. ápr. 20. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!