Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a gyakorlati különbség egy...

Mi a gyakorlati különbség egy kéthengeres és egy négyhengeres motor között?

Figyelt kérdés
Lány vagyok, azért a buta kérdés. Igazából arra vagyok kíváncsi, hogy használat közben mi az "érezhető" különbség. Kicsit szeretném villogtatni a "tudásomat" motoros barátom előtt :)) köszi!!
2008. ápr. 22. 09:06
 1/4 anonim ***** válasza:
67%

az egyiknek kétszer annyi hengere van, mint a másiknak.


nem ennyire egyértelmű, de több henger nagyobb teljesítmény és egyenletesebb járás.


szerintem ne próbálj olyannal villantani, amihez lövésed sincs. Mert könnyen beéghetsz. Inkább mutasd, hogy érdekel a téma és nagyra nyitott szemekkel idd magadba a magyarázatát. Egy pasi imádja, ha a tudását megmutathatja.

2008. ápr. 22. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim válasza:
Próbálj ki egy kispolszkit (2 hengeres), aztán ülj bele egy hasonló korú Opelbe (4 hengeres), és magad is tapasztalhatod! Csatlakoznék az előző hozzászóláshoz.
2008. máj. 17. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Az, hogy van-e különbség, nagyon sok dologtól függ. A négyütemű soros kéthengeresek például vagy ráznak (360 fokos csapszeg-elékelésnél) vagy alacsony fordulaton rángatnak (180 fokos csapszeg-elékelésnél). A V2-esek néha hajlamosak melegedni (mondjuk ahhoz ritka szerencsétlen motorkonstrukció kell), ráadásul azoknál is kicsi a csapszeg-elékelés, a motor a nyomatékát rövid idő alatt adja le, utána hosszú szünet jön. A boxerek kiegyensúlyozott járásúak és teljesítmény-leadásúak, a hűtésük is jó, de a széles motorkonstrukció okoz bajokat (terepen irtja az aljnövényzetet, ami nem előnyös, kanyarban hamar leér a hengerfej, ami drága és ha nem figyel az ember, bizony sütni is tud). A kezdők vagy gyengébb fizikumúak számára ezeken kívül is tartogat meglepesét a boxermotor: a hosszában beépített főtengely szeretni gázadásra billegtetni a motort. Mondjuk erre a V2-esek közül a Moto Guzzik vagy a Honda CX-ek is képesek, de ezek ritkán fordulnak elő. A négyhengeresek simábban járnak, egyenletesebb a teljesítmény-leadásuk, de mivel azonos hengerűrtartalom esetén jóval kisebb a hengerenkénti űrtartalom és a löket, ezért nem annyira nyomatékosak. Pörgetni kell őket (jobban is szeretik, mint a kéthengeresek), a hangjuk pedig "villanymotorosabb".

Röviden, hogy ne kelljen nagyon hosszasan kibányászni a lényeget abból, amit mondtam:

a kéthengeresek nem annyira kulturált futásúak, viszont nyomatékosabbak, szélesebb tartományban használhatóak és szebb a hangjuk (annak, aki azt szereti), míg a négyhengeresek simábban működnek, de kevésbé nyomatékosak, jobban kell őket pörgetni és a hangjuk is semlegesebb.

2008. máj. 31. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim válasza:
akkor nekem egyértelmű 4 hengeres kell, sokkal barátságosabb.
2017. aug. 8. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!