Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit jelent az hogy fojtás a...

Mit jelent az hogy fojtás a motorban? (pl. fojtás a robogóban, és ez miatt nemtud elmenni 120-al? )

Figyelt kérdés
2012. aug. 1. 20:27
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
52%

Egy kör alakú fémcsonk általában a kipufogócsőben!

Lényegében nem engedi,hogy a bejáratás alatt szétpörgesd a motort! Ezzel gyengítik le pl. a 125ös gépeket 11kW ami max. 15LE, amit aztán a magyar fiatalok gyorsan ki is szednek,hogy felszabaduljanak a lovak! Bár más országban, pl.: Ausztria, Németország nagyon ellenőrzik!

2012. aug. 1. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

Több féle fojtás létezik. Modern cuccokban elektronikus. DE régebbiekben valamilyen mechanikai akadály volt többnyire ami visszafogta a motort.

Pl leszűkített szívótorok, ütköző a karbiban ami miatt nem lehet max gázt húzni, a kipufogóba a könyökök jobban belógnak, vagy olyan a kipufogó szerkezete ami kevesebb gázt enged k a kelleténél és így fogja vissza.


Sokkal gyorsabb nem biztos hogy lesz tőle a gép. De valamennyivel valószínűleg igen.

2012. aug. 1. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
26%

Fojtásnál mindenki egyből arra gondol,hogy a "hatalmas" teljesítmény ne nyerjen teret az 50 ccm-es turmixgépeknél...


Óriási tévhit,hogy a kibelezett kipufogótól bármilyen teljesítménynövekedés következik be. Sőt..Rosszabbul teljesít,borzalmasan hangos,és idővel szétég a dugattyú teteje.


Nemvéletlenül találták ki a gyári (szükséges) fojtást minden motorhoz,a legoptimálisabb teljesítmény érdekében.

2012. aug. 1. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
Van olyan motor, amiből fojtásos, és fojtatlan is készül (egy típuson belül), és azokban szerintem nyugodtan ki lehet kapni... De pl egy Simson fojtását kiszeded, az se hal meg, ugyanúgy megy annyit, mind fojtatlan társai... Szerintem mondjuk ezeket a fojtásokat el lehet távolítani, csak nem a hangtompítódobot kapja le, mert akkor tényleg hangos lesz... Mint az 500Ft-os légszűrőnek álcázott kínai szaroktól...
2012. aug. 1. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
44%
3. te másról beszélsz, az 2 ütemű motoroknál van, hogy hagyományos kipufogó mellett, kell hogy némi fojtása legyen, hogy átömblítésnél a friss keverék egy része ne távozzon elégetlenül a kipufogóba. Ennek megszüntetése valóban teljesítménycsökkenést okoz, de a rezonátorkipufognoknál, ez másképpen van... de ez más téma, a kérdező arra a fojtásra gondol, amiket pl. az 50 ccm-es, segédmotornak szánt motorokba tesznek, hogy a szabályoknak megfelelő 40-45 km/h-ás sebességnek, és teljesítménynek, vagy 125 ccm-nél, 11kw-nak elehget tegyen. Ezen kipufogóba, karburátorba, és robogóknál a variátornál elhelyezett fojtások eltávolításával tudnak menni az 50-es robogók 60-80-at (40 helyett), a 125 ccm-es gyorsasági motorok pedig tudják produkálni a 25-30 lóerős teljesítményt ( a fojtott verzióhó helyett amikor is 15 lóerősek kb.
2012. aug. 1. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

egy 50cm3 robogó még szakadékba se megy 120 :P

3fojtás van a motorokon, gázkarnál a kipufogóban és a motorban is van,

ha kiszedeted akkor gyorsabb lesz, de hosszútávon nem jó se a motornak ha szétpörgi magát, meg a többi alkatrész(telszkop, fék,..meg minden) 45km/h vannka gyártva..előbb szétmennek

2012. aug. 1. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
dehogy megy szét, és a tárcsafékes robogókon nagyon is jó a fékhatás, a babetta és társai, na ezek voltak 45 km/h-ra méreztezve, mellesleg nem pörgi szét magát, mert pl. a variátor lekorlátozásával is ugyanannyit forog az uj, bejáratos robogo 45-nél, mint ha ezt eltávolitod és 75-nél
2012. aug. 2. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

# 2 hete mondta ezeket az infokat egy szerelő,

letörött a dugattyúból egy darab

így sajna megint bejáratos a robogó....

2012. aug. 2. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

#7

lemaradt a 7es az előbb

2012. aug. 2. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
akkor hülyeséget mondott, érdekes én évekig jártam fiatal koromban nemhogy fojtások nélküli 50-essel, hanem 70-es henger volt rajta (malossi) a gyári főtengellyel, meg rezonátoros kipuffal, és bírta, bár ez nem egy versenyhengerszett volt rajta, hanem ugyanazon a fordulaton működött mint gyárilag a motor, de mégis bírta a főtengely is, a futómű, fék is, annál is inkább mert az csomó 501-es robogónak van 125-ös változata is, ugyanazzal a futóművel, pl. aprilia sr50/125
2012. aug. 3. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!