Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség as tolókerekes...

Mi a különbség as tolókerekes és a normál váltó között?

Figyelt kérdés
2012. aug. 8. 19:58
 1/7 anonim ***** válasza:
A tolókerekest úgy képzelt el, mint a motorok váltóját. Teljesen más, mint a hagyományos váltó.
2012. aug. 8. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%

A hagyományos vagy szinkronváltónál általában ferdefogazású fogaskerekek dolgoznak, amik folyamatosan össze vannak kapcsolva. Ezek szépen együtt forognak, azt pedig, hogy mikor melyik fogaskerékpár van a tengelyhez rögzítve (azaz mikor melyik viszi át a nyomatékot valamilyen áttétellel), a szinkronkapcsolók "választják ki". Ezek reteszelik a fogaskerékpárokat a tengelyekhez és kialakításukból adódóan csak akkor engedik a kapcsolást, ha a tengelyek fordulatszáma megfelelő (vagy ha a sofőr beerőszakolja a váltókart a megfelelő helyzetbe).

A tolókerekes váltónál egyenesfogazású fogaskerekek dolgoznak. Ezek zajosabbak, mint a ferdefogazásúak, de ugyanakkora geometriai méretekkel nagyobb nyomatékot tudnak átvinni. Ezeket lehet ide-oda tologatni a tengelyeken, amiken hol van borda, hol nincs. Ha a fogaskerékpár mindkét fele bordás tengelyrészre téved, ők fogják átvinni a nyomatékot. Viszont a manapság "tolókerekes" néven emlegetett váltók nagy része kapcsolókörmös váltó, itt a fogaskerekek oldalán kialakított érdekes dudorok és lyukak (nevezzük őket így, ez talán egyszerűbb) is részt vesznek az egyes fokozatok reteszelésében. Szinkronkapcsoló nincs, a megfelelő fordulatot gázadással és dupla kuplunggal kell eltalálni visszakapcsoláskor.

2012. aug. 8. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! :)
2012. aug. 8. 23:11
 4/7 A kérdező kommentje:
Tehát akkor majdnem h ugyanúgy kell kezelni?
2012. aug. 10. 10:56
 5/7 anonim ***** válasza:

Majdnem ugyanolyan a kezelése. A kapcsolókörmös váltónál felkapcsolás esetén nem mindig kell kuplungot használni, ez a konstrukciótól függ. Tehát elindulásnál mindig kuplungolsz, felkapcsolásnál elveszed a gázt és csak a váltót húzgálod.

Visszakapcsolásnál más a helyzet: ott dupla kuplung kell. Kinyomod a kuplungot, üresbe kapcsolsz, felengeded, gázt adsz, majd újra kuplung, beteszed alacsonyabb fokozatba és ismét felengeded a kuplungot.

2012. aug. 10. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Tehát akkor sima utcai autóba nem ajánlott tolókerekes váltó.... köszi a válaszokat! :)
2012. aug. 10. 16:09
 7/7 Micicica10 válasza:

A bordázott fogaskerékpároknál és a borda nélkülieknél is ugyan az a váltás mechanika?


Úgy értem ugyanúgy kell váltani le-fel ahogy leírtátok.(dupla kuplung lefelé de felfelé nem kell kuplung mindig)

2014. aug. 27. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!