Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A nem-turbóhűtéses Simsonok...

A nem-turbóhűtéses Simsonok hűtését menetszélre tervezték? Csak akkor kielégítő a hűtés, ha mozgásban van a gép?

Figyelt kérdés

Elég logikátlanul hangzik, hiszen egy motorral vannak olyan helyzetek, amikor járnak, de állunk vele.

Ehhez képest meg ott vannak a láncfűrészek, motoros fűrészek, aggregátorok stb. Azok is kétütemű motorral működnek, és mindenféle menetszél nélkül képesek működni huzamosabb ideig. Miért nem lehetett a Simsonokat is így megtervezni?


2013. máj. 3. 07:08
 1/5 anonim ***** válasza:

már megbocsáss de zagyvaságokat írkálsz ,

-ha tudod ,hogy van turbóhűtéses simó is és a nélküli is,akkor minek kérdezed,

-ha áll egy motorkerékpár akkor természetesen ,hűteni sem kell,

-az agregátorok turbóhűtésüek,

2013. máj. 3. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Álló helyzetben -alapjáraton- nem kell turbóhűtés, úgy vannak a hűtőbordák méretezve!

A motoros fűrész, aggregátor meg hűti magát!

2013. máj. 3. 07:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Igen,a nem turbós Simsonok hűtését a menetszéllel tervezték megoldani. Ha áll a motor, van hűtés, de nem sok.

"Elég logikátlanul hangzik, hiszen egy motorral vannak olyan helyzetek, amikor járnak, de állunk vele"

Ez igaz, de ha kicsit beleásod magadat a motorok működésébe, rájössz, hogy a hőtermelésük a leadott teljesítménnyel arányos. Álló helyzetben általában nem szokott terhelést kapni a motor: vagy alapjáraton ketyeg, mert várakozol a lámpánál, vagy emelt fordulaton, behúzott kuplunggal várod, mikor indulhatsz végre. Mindkét esetben minimális a motor terhelése, kis teljesítményt ad le, kevés hőt termel. Azt a kevés hőt meg álló helyzetben is el tudják vezetni a nagy alumínium hűtőbordák. A burn out más tészta, ott áll a motor, de nagy terhelést kap, be is sül, ha nem vigyáznak rá. De aki menetszélhűtéses Simsonnal ilyet játszik, az nem normális.

A láncfűrészek, aggregátorok pedig szinte kivétel nélkül turbóhűtésesek, épp azért, mert álló helyzetben kapnak nagy terhelést.

"Miért nem lehetett a Simsonokat is így megtervezni?"

A turbósokat így tervezték. Azok bírják az álló helyzetben gyilkolást is. A menetszélhűtéseseket meg azért nem ilyenre tervezték, mert egy motorkerékpárnál teljes joggal számíthatnak arra, hogy mozogni fog, tehát nyugodtan lehet építeni a menetszél hűtő hatására. Ráadásul a ventillátor elhagyásával felszabadult némi teljesítmény is.

2013. máj. 3. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Értem, köszi a válaszokat.


Azért az elsőnek ajánlanám, hogy figyelmesebben olvasson. Egyrészt nem "írkáltam" semmit, ahhoz kijelentő mondatok kellenének, nálam viszont a kérdő mondatok vannak túlsúlyban.

Arra pedig nyilván magamtól is rájöttem, hogy ha nem működik a motor, akkor nem kell hűteni sem. Ezért írtam úgy, hogy: "...amikor járnak, de állunk vele." Ennél egyértelműbben nem tudom megfogalmazni, hogy mire gondolok, bár látom neked még így sem sikerült megérteni. Ennyit erről, hogy ki írt zagyvaságokat...


A többieknek még egyszer köszönet a válaszokért!

2013. máj. 3. 08:11
 5/5 anonim ***** válasza:

."Ennél egyértelműbben nem tudom megfogalmazni, hogy mire gondolok..."


Akkor -talán- nem a válaszolót kellene ekézni!

Nem mindenki tudja kitalálni azt, hogy te hogy gondolod!

2013. máj. 3. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!