Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy Porsche Cayenne fentartása...

Egy Porsche Cayenne fentartása mennyivel többe kerül mint egy hasonló árkategóriájú BMW, AUDI, Mercedes SUV-é?

Figyelt kérdés
Nem a vadiúj modellekre gondolok, azokra amiket már 4,5 millióért hazalehet vinni.
2013. máj. 15. 15:45
 1/10 anonim ***** válasza:

Ne légrugósat vegyél, mert a gatyádat el fogod költeni.

Sajnos van egy kis zsákbamacska is a dologban. Én kimondottan jól ismerek Porsche tulajokat és Porsche szerelőket is. Vannak specialisták. Ők mondták ezt a légrugós dolgot, meg azt is, hogy van olyan Cayenne, amelyik teljesen problémamentes, van olyan, amivel örökké szívás van. De olyan banális hülyeségek, hogy ki akar esni a hátsó üveg és hasonlók.


A régebbi Cayenne-ek közül jó választás a Cayenne S, csavarrugókkal. A sima Cayenne alig fogyaszt kevesebbet, de kb ugyanannyiba kerül használtan, a Turbo viszont katasztrofális zabagép és a légrugója szeret befosni és az milliós tétel.

És fel kell készülni azért arra, hogy ezek a gépek nem 9-10 litert fogyasztanak, hanem fölötte.

Amúgy ismerek olyan Porsche szerelőt, aki pont a maiakhoz ért nagyon. Ha komoly az érdeklődésed, küldj privátban egy emailcímet.

2013. máj. 15. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
A Porschékhez külön alkatrész kell, nem jó bele a VW konszern alkatrészei. Igy nagyon drága a szervizelése.
2013. máj. 15. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 gomzoli ***** válasza:
76%
Ha ilyen autót veszek, mert telik rá, akkor letojom magas ívből a szervízköltségeket. Ha azért veszem, hogy azt a benyomást keltsem, hogy telik rá, akkor valóban aggasztóan drága lesz a dolog...
2013. máj. 15. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Nem akarok venni ilyet csak ma láttam egy fiatal gyereket egy első szériás Cayenne-be és felvetődött bennem a gondolat a szervizelést illetően. Köszi a válaszokat.
2013. máj. 15. 18:16
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Az első válaszoló vagyok, Porsche tulajdonos 17 éve.

Azért megemlítem, hogy mi sem tojjuk le telibe, hogy mire mit fizetünk ki. Van egy megszállottság (nálam Cayenne szóba sem jöhet, csak sportautó), van egy rászánható keretösszeg és az ember aszerint választ autót és használja.

Volt, hogy belefutottam durva kiadásokba, amik már az elvi értékrend felső határát feszegették, de ilyenkor az ember átcsoportosít, mérlegel. Legfőképpen azt kell mérlegelni, hogy az embernek akármennyi pénze is legyen, mi az, amit az autózás, mint hobby megér.

Én csak sima gépkocsiközlekedésre sajnálnám a sok pénzt, de a Porsche az nem csak egy autó, hanem egy életstílus, egy hobby, egy megszállottság, amire az ember szívesen áldoz.

2013. máj. 15. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Megkérdezhetem milyen Porsche-d van ? :)
2013. máj. 15. 20:18
 7/10 gomzoli ***** válasza:
42%

Ha telne rá, szenvedély-autónak én is Porsche-t vennék, és az előző válaszadóval 100%-ig egyetértve, az biztos, hogy nem Cayenne lenne, hanem "igazi" sportautó. A Porsche-ban megvan az a kulturált, intelligens "felsőbbrendűség", ami egy Auditól, vagy BMW-től is megkülönbözteti (a kihívóként szóbahozható modelleket értem ezalatt). A Cayenne az én szememben is szálka: egy otromba, lehengerlő, nyomulós, böszme autó, a vásárlóközönsége tipikusan az újgazdag kivagyiságtól fűtött sikeremberek közül kerül ki. Nélkülözi azt a finom, stílusos erőt tartalmazó eleganciát, amit a márkára inkább jellemző "rendes" sportautók képviselnek. Egy Porsche első pillantásra is felismerhető, legyen az Cayman, vagy Carrera, akár tavalyról, akár 30 évvel ezelőttről. Megtartja a stílusjegyeit, nem próbál a vevők szája íze szerint megváltozni: 30 éve majdnem ugyanígy néztek ki. A vevő azonosul az ízlésével az autóhoz, nem a kocsi őhozzá. Vagy tetszik, és akarom őt, vagy nem. Nincs kétévente új arcprofil, legfeljebb ráncfelvarrás.

Aki Porsche-t vesz, az meggyőződésből veszi.

Ezzel szakított a Cayenne, ami alkalmazkodott a kommersz igényekhez, és a látszani vágyás kielégítéséhez. Mindenféle nagyravágyó pötsch vehet ilyet, vetélkedve az X5 tulajokkal a Q7-es ellen, kinek mennyire sikeres idén az adócsaló vállalkozása....

2013. máj. 15. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

5-ös válaszoló vagyok. Ha már meg lettem szólítva, szívesen írok a szenvedélyemről. Az én szememben a Porsche sportautó a műszaki értékek iránti elhivatottságot és a kifinomult stílusosságot testesíti meg. Nyilván irigyeket is lehet vele szerezni, de ez egyáltalán nem arról szól. Hanem arról a sajátos, semmivel sem összetéveszthető fíligről, ami mindegyikben benne van.

Hogy milyen autóm van. Volt több is.

A kilencvenes években, mint a legtöbb Porsche rajongó, egy 924-essel kezdtem. Ugyan szerették sokan lecikizni, meg "nemigaziporsézni" attól még nagyon jó volt vele közlekedni. A hangulata, stílusa nagyon ott volt. Ezután egy 944S2 következett. Ez leszármazottja a 924-nek, csak egy erőgép hozzá képest. Óriási érzés. Nem számszerint, mert a 211 lóerő nem számít soknak, de ahogy megy, ahogy gyorsul, sokak azt mondták, hogy az a 211 inkább 311 :))

Aztán megvolt a nagy klasszikus, a 911 Carrera. 7 évig volt az életem része. Aztán (most nem részletezném) sajnos el kellett adnom, és jelenleg egy Boxster van. Ennek is meg van a sajátos hangulata, két ülés, kabrió, valódi roadster kasztni, középmotor, ami 6 hengeres boxer. A 356 Speedster és az 550 Spyder fílingjét hozza át a modern korba.


Ha rangsorolnom kellene, mind a 4 autóban volt olyan, ami miatt jobb a másik 3-nál.

A 924 volt az abszolút megfizethető, a 944 volt a gyors és könnyen vezethető, a 911 volt az "IGAZI", a legPorschébb (léghűtés, farmotor), a Boxster meg a modern, de egyben a 911-nél is oldschool-abb Porsche.


Kis szakirodalom: [link]

2013. máj. 16. 06:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

Köszi!


Egyébként a Panamera-ról mit gondoltok? Az se egy megszokott Porsche

2013. máj. 16. 08:25
 10/10 anonim ***** válasza:

5-ös, 8-as vagyok.

A Cayenne-hez képest jóval közelebb áll a Porsche főcsapásához, hiszen egy GT autó, mint a 928-as volt annak idején. Nekem egyedül a 4 ajtóssága miatt nem tetszik. Ha kétajtós lenne, előrehajtható üléstámlákkal, akkor nagyo bejönne.

Amúgy vezetni, használni sokkal jobb, mint a Cayenne, hiszen a Panamera is aránylag lapos, széles, nem dülöngél.

2013. máj. 16. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!