Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Derbi sendára 70-80ccm-es...

Derbi sendára 70-80ccm-es tuning henger milyen hatással van?

Figyelt kérdés
Feltétlenül marni kell a blokkot?Nem tesz kárt mondjuk a váltóban vagy ilyesmi?

2013. júl. 6. 23:24
 1/9 anonim ***** válasza:

gondolom marni kell, mivel a persely egész egyszerűen nem fér bele a blokkon található furatba, ugyanúgy mint bármi más motoron, és a főtengely is cserés, különben kinyírja a csapágyakat még bejáratás alatt a nagy nehéz dugattyú oszcilláló mozgásából adódó "rángatás", váltónak nem lesz baja, viszont a kuplung csúszni fog a nagyobb forgatónyomatéktól


bár ha karbit meg kiput nem cserélsz akkor nem lesz látványos különbség

2013. júl. 6. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Nem biztos hogy marni kell a blokkot szerintem.

Ami viszont rizikós az a főtengely.Mivel 50ccm-re tervezték,így csak minimális tunning jó hozzá.Lehet erősebb hajtókar kell bele meg ilyesmi..

2013. júl. 7. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Toncsi, add el a simsont
2013. júl. 7. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

a gyári furat 38 mm, azonos lökethossz mellett legalább 45 mm-es furat kell a 70 ccm eléréséhez, tehát kb semmi falvastagság nem maradna ha akkora lenne a persely külső átmérője mint a gyárié...


a főtengelyt pedig nem a hajtókar miatt kell cserélni, hanem a sonkák miatt, ha láttál volna már valaha tuning főtengelyt, észrevetted volna, hogy nem kör alakúak a sonkák, hanem le van csapva belőlük két húr mentén

mivel a sonkák arra szolgálnak, hogy a dugattyú oszcillálásából következő rángatást ki egyensúlyozzák, és ne a főtengelycsapágyaknak kelljen elviselni még azt az erőt is, így ha nagyobb dugattyút teszel a hajtókar végére, az nehezebb is lesz mint az eredeti, így rángatni fogja a főtengelyt, aminek az lesz az eredménye hogy előbb lesz csapágyas minthogy bejáratnád a hengert...

2013. júl. 7. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Előfordult már hogy hogy gyári hajókar is nem bírta.

Igen képzeld láttam már tunnig főtengőt ,de az nem olyan volt amilyet leírtál.A tunning főtengőnél a sonkák ugyan olyanok mint a többinél csak a megfelelő helyen van megfaragva,olyat még nem láttam amilyet te írtál(mármint derbi sendában...)

2013. júl. 7. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

az tökmindegy hol van faragva, a hatás a lényeg... képzeld az erőket úgy mint egy kétkaros mérleget. ha növeled a dugattyú tömegét, nagyobb ellenirányú erő kell, hogy kiegyensúlyozza, különben nagyon rángatni fogja a csapágyakat

az erősített hajtókar pedig nem azt jelenti, hogy vastagabb a rúd, és egyéb ökörségek... hanem a tűgörgőket kenő olaj számára a rések ki vannak bővítve, illetve plusz rések vannak rá marva, ezzel javítva a kenést, de ha kötelező az egész főtengelyt cserélni, azon nyilván olyan hajtókar van ami "erősített"...


a könnyítést nagyon sokféle módon szokták megoldani, hol lyukkal, hol húrral, hol bemarással de látszik mindegyiken...

[link]

[link]

2013. júl. 7. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Én eddig úgy tudtam hogy csak lyukakat marnak ki belőle a megfelelő helyen amibe bele esztergálnak vagy parafát vagy valami mást.Köszi az okítást! :)
2013. júl. 7. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
itt éppen nem a furat a lényeg, hanem hogy le van csapva a sonkából a kör egy húrja mentén, az 50-eshez való főtengelyen nincs, ott csak a 2 furat van...
2013. júl. 8. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
100%

Istenem...ha nem ismeritek a blokkot minek szóltok hozza? Ez nem simson hogy 60ccm felett marni kell a blokkot.

Ebs és D50b0 illetve AM6 típusú blokkokat 90ccm től kell marni, a főtengely és a kuplung viszont mindenképp módosítást igényel(Derbiben Ebs és d50 blokk van).

Kivéve ha egy Naraku cagy hasonlo viszonylag alacsony teljesítmenyű hengert teszel fel, mert azt a gyári főtengely és kuplung bírja.

De ha már egy erősebb alumínium vagy magasabb teljesítmenyű öntöttvas hengert akkor fog kelleni egy sport kipufogó, egy erősített főtengely valamint legalább erősített kuplung rugók de lehetőség sherint erősített rugók+kevlár kopó lamellák, na meg persze egy legalabb 17.5kmaximum 26os karburátor 70eshez, 80ashoz legalabb 19 maximum 28, ez attól függ mennyire durva hengerszettet választassz.

Nyilván amit leírtam maximális torok átmérőt azt már egy nagyon komoly highEnd henger mellé erdemes, de érdemes nézni a gyártó kit ajánl hozzá és aszerint válaaztani.

Remélem tudtam segíteni!

2017. ápr. 18. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2022, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!