Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Megéri motor blokkot felfúrni?

Megéri motor blokkot felfúrni?

Figyelt kérdés
Azt hallotam, hogy akkor több lesz a fogyasztása meg, hogy hamarabb elkopik
2008. jún. 26. 19:29
 1/3 anonim ***** válasza:

A "felfúrni" legalább kétféle jelentést hordozhat.

1: Gyári túlméretre fúrás.

Ebben az esetben a kopott hengerben a gyárinál pár századdal-tizeddel nagyobb furatot alakítanak ki (pl. Zsiguliknál 76,00 - 76,40 - 76,60 - 76,80 - 77,00 mm mérettartomány). Ezzel új, kopásmentes hengerhez jutnak, némiképp nagyobb furattal, de ehhez még létezik gyári dugattyú- és gyűrűkészlet. Régebben az autók, motorok blokkjai így készültek, gyári előírás szerint 2-3 alkalommal lehetett életet lehelni a blokkba ilyen módszerrel. A lökettérfogat jelentősen nem változik (pár köbcentivel nő, nem ettől lesz vadállat az autó), a motor viszont úgy viselkedik, mint egy új, megfúratni viszont jóval olcsóbb, mint blokkot cserélni és a motorszám sem változik.

2. Gyári túlméreten felüli fúrás

Több milliméteres furatbővítés (76-os furatú, szürke Zsiguli-blokkok felfúrása 79 mm-re), ennek "köszönhetően" a hengerfal elvékonyodik, a hőelvezetése elégtelen lesz. A lökettérfogat jelentősen nő, a motor teljesítménye és fogyasztása nagyobb lesz. Viszont a nagyobb furat miatt nehezebb a dugattyú, jobban terheli a forgattyús mechanizmust és mivel nem biztos, hogy be lehet szerezni gyári technológiával készült (ugyanolyan anyagú, tömegelosztású) dugattyút, ezért megszorulás, kenési elégtelenség alakulhat ki. De a teljesítménynek egyébként is mindig ára van, tehát a gyári túlméret fölé fúrt motorok egyébként sem tartanak sokáig. Ha mégis ez a cél, akkor erősebb főtengelyt és hajtókarokat igényelnek - de lehet, hogy az erősebb főtengely a csapmérete miatt nem illik a forgattyúsházba, azt ki kell esztergálni, de az elvékonyodó csapágy miatt megreped... Egyszóval igen, ebben az esetben valóban többet fogyaszt, gyorsabban kopik, de valamit valamiért...

2008. jún. 26. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Ha a felfúrás (motorfelújítás) ára a kocsiéval vetekszik 2-3száz ezer ft, akkor szerintem nem éri meg. Jobb bontózni bele egy használt motort olcsóért és azzal járni még egy darabig.
2008. jún. 26. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

A gyári túlméretre fúrás még dugókkal, gyűrűkkel sem szokott ennyi lenni. Egyébként a "kukázok egy másik blokkot" megoldás legnagyobb hátránya, hogy egyedül a hivatalos szervek nem támogatják... :-(

(még típusazonos motorcsere esetén is szeretik jól megszívatni a tulajdonost)

2008. jún. 27. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!