Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Épített motorkerékpár hogyan...

Épített motorkerékpár hogyan helyezhető forgalomba?

Figyelt kérdés
Bobber építés előtt állok. Adott egy Jawa 350 amit kb. ingyen szereztem és szeretném átépíteni. Mik a lehetőségeim papíroztatás és forgalomba helyezés szempontjából? Vagy keressek egy papírokkal rendelkezőt és inkább kezdjem vele az átépítést? Ha az utóbbi lenne a nyerő ötlet akkor átépítés után azt is hogyan tudom forgalomba helyeztetni?

2014. febr. 28. 12:30
 1/5 anonim ***** válasza:

Keress rá..

magyaro-on nincs ekkora szabadság a kreatív emberek részére.

Nekem is eszembe jutott átépítés stb, de többe kerül lepapíroztatni mint másikat venni. :(

2014. febr. 28. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Aminek egyáltalán semmi papírja, azt még eredeti állapotában sem tudod forgalomba helyezni.


Az átépítést pedig idehaza roppant sok pénzzel kell megtámogatni. Mármint egy Jawa 350 értékéhez képest egy vagyont - mert nem úgy megy, hogy otthon átfaragod, beviszed műszakira és ha tudja a fékmérést teljesíteni, akkor kapsz műszakit.

Az ilyen eltéréseket engedélyeztetni kell, de nem ám csak tessék-lássék, hanem dokumentációval. Tehát ha bele akarod rakni pl. a Yamaha R6 futóművét, vagy akárcsak az ETZ tárcsafékes elejét, akkor is újra kell tervezni/számolni mindent. És nem akárkinek, hanem akinek erre jogosultsága van.


Én MZ elsőtelót akartam legálisan belerakni a Pannonia elejébe. Felhívtam a megyei NKH-t, aminek a képviselője valami hasonlót vázolt: hiába van típusengedélye mindkét gépnek, a felhasználandó alkatrészt minősíttetni kell, meg kell terveztetni az átalakítást, befizetni az átalakítási kérvényhez tartozó illetéket, dokumentációt leadni - és utána talán megadják.


Ezzel akkor sikerült lerázniuk, de várhatóan jövőre - gépészmérnöki diploma birtokában - jobban utánajárok a dolgoknak és meg fogom csinálni. Aztán az NKH udvarán lefüstölöm a gumit a hátsókerékről.

2014. febr. 28. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Látom, előttem már vázolták a szomorú valóságot....
2014. márc. 1. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 Orfeus ***** válasza:
100%

Ha életed motorját építed meg akkor sok pénzbe fog kerülni, de kinnt kell papiroztatni. Amerikába kb legyen rajta fék, gáz meg kormány, nálunk anyagi csőd egy ilyet kiviztelezni.


Én most szeretnék egy bobbert építeni, az építés után kinnt szeretném forgalomba helyeztetni, aztán behozni. Ha kész az egész akkor írok hogyan sikerült.

2016. ápr. 26. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim válasza:
74%
Én meg pont lesz@rnám az engedélyeket..SEMMIT nem csinálnék...Azért mert átalakítok egy motort pl egy Jawa 350 et attól még Jawa marad..Ha van rajta minden ami kell a senkinek nem szúr szemet.Pl megállít a rendőr jogsi van alváz szám van forgalmi van akkor mi kéne még?Meg ez a terv is egy baromság...30ezer ft ért bármilyen motorváz tervet kapni..Ez kb olyan hogy átalakítasz egy kerékpárt és rohanni kell az NKH hoz??Hagyjuk már:) :D XD
2016. jún. 8. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!