Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vezetéskor autóval miért pont...

Vezetéskor autóval miért pont úgy kell fékezni, hogy először fék és utána kuplung?

Figyelt kérdés

rutin pályán ez forditva volt .. kuplung-fék :)

és mivan akkor hogyha igy fékez vki forgalomban is ?


2009. dec. 16. 14:39
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
100%

amikor forgalomban haladsz 50-100 km/hval, akkor érdemes kihasználni a motorféket is. Ezért először fék, utána kuplung. A rutinpályán meg 5-10 km/hval mész, és ha fékeznél, lefullad a kocsi, ezért lehetett az, hogy ott először kuplung, utána fék.

De erről nem mesélt az oktatód?

2009. dec. 16. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
Semmi baj ha így fékezel a forgalomban,nagyon sokan vannak mások is akik így csinálják .
2009. dec. 16. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
Mert ha nem nyomod a kuplungot, akkor van motorfék is, motorféknél pedig nem fogyaszt az autó mint tudjuk...
2009. dec. 16. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
100%

Rutinpályán szerintem az állandó lefulladást szerették volna ezzel kivédeni. Ha már forgalomban mész, ismered talán annyira az autót, hogy ne fulladj le folyton :) A féken is sokat lehet spórolni, ha az ember használja a motorféket, cserébe a több kuplung csúsztatás a kuplungot szivatja. Jóesetben meg lehet találni az aranyközéputat.


Pl. ha tudod, hogy rövidesen dobsz egy kis jobbost, mész 50-nel, akkor gáz felenged, gurulsz kicsit, 35-40 körül kuplung kinyom, kettesbe vissza, kuplung kienged, ugye ilyenkor dinamikusabban lassulsz, ha kevés lenne a kanyarhoz, akkor kis fék (nálam itt kuplung be, mert nem szeretem, ha remeg), ha minden ok, kb kanyar felénél már kis gáz és kuplung lassan ki, és gogo. Azt nem szeretik, ha pl piros előtt üresbe hagyod kigurulni az autót.


A kérdésed illetően "ha valaki így fékez forgalomban is", az sem baj, de ha notóriusan csinálja, akkor ő nagyon szeret fékeket cseréltetni az autóján :D Meg ezt mondjuk addig csinálja, míg bele nem csúszik valakibe, ha esetleg kicsit csúszósabb az út - holott pedig a motorfék lehet megfogta volna, ha sebességbe hagyja.

2009. dec. 16. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim válasza:

14:56 "motorféknél pedig nem fogyaszt az autó mint tudjuk..."


Ezt csak viccből írod, ugye?

2009. dec. 16. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:

kezdjük ott,hogy ha többet használod csak a motorféket akkor nem koptatod a féket feleslegesen és minimálisan,de csökken a fogyasztás


motorfék+fék = nagyobb fékező erő mintha csak kuplung+fék

2009. dec. 16. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
Ez nem vicc, ez így van. Aki nem hiszi járjon utána. :P
2009. dec. 16. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
Csak tipp. Ha forgalomban vagy, akkor szerintem egy esetleges vészhelyzetben nem a kuplung segít a megállásban hanem a fék.
2009. dec. 16. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
15:29: Ez így van, nyilván vészhelyzetben nyomja az ember mindkét pedált, hisz úgysem a fék a szűk keresztmetszet, hanem a gumi. De normális esetben érdemes kihasználni a motorféket.
2009. dec. 16. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
Motorféknél barátom a kipufogó szelepek záródnak és a fogyasztás az alapjáraton is alább történik, lehet 2ezres vagy 5ezres fordulaton is. Az autó hamarabb megáll, ha pedig kuplungolni kezdesz el is szalaszthatod az autót és koppansz valahol.
2009. dec. 16. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!